Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Fikk idag det ganske billige lydkortet Terratec Aureon 5.1 PCI fun...Jeg satt i kortet, slo på PC'en og den automatiske veiviseren for ny maskinvare sprettter opp. Jeg satt i CD'en som fulgte med, og den begynte da å søke etter driveren. Men så fant den ikke driveren selv om CD'en satt i? Hva kan ha skjedd?? - Martin-sama Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Men så fant den ikke driveren selv om CD'en satt i? 6971236[/snapback] Det er mulig du må kjøre "setup" prog på cdn først, så restarte.. Ev sjekk ut produsentens hjemmeside for download av ny driver.. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) det er akkurat det..:det er ikke ingen setup for driveren på Cd'en...Det er noen sytemfiler og DLL filer...Skjønner ikke en dritt, og er jævelig forbanna nå...Prøvde å laste ned driver fra hjemmesiden, men dem så akkurat ut som CD'en min... Hjelp? Endret 30. september 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Prøv å ta ut kortet og inn igjen.. Hvilket kort har du? Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 du kan jo lese i "bruksanvisiningen" (kom ikke på et bedre ord ). Kanskje det står der hvordan du skal gjøre det? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Har lest bruksamvisingen som bruker Adobe Acrobat reader, har gjort det som står, men det funker ikke...Den automatiske innstalleringen finner ikke driveren på Cd'en.... Jeg har Terratec Aureon 5.1 Fun... Hjelp... Hjalp ikke å ta kortet ut og inn.. Endret 30. september 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har kikka litt og finner denne, men den har du kanskje sjekka? http://supporten.terratec.net/modules.php?...ownload&sid=177 Hvis du sjekker kortet i "enhetsbehandling" (høyreklikk min datamaskin > egenskaper > maskinvare > enhetsbehandling) eventuelt avinstalerer lydkortet som ligger inne > restart og inn med "nye" drivere? Eller oppdater driveren fra "enhetsbehandling".. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Ja, har prøvd det..Men kan prøve å laste ned en gang til...Takk ihvertfall...Noen som har noen andre ideer? Lenke til kommentar
jaymzfan Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Har opplevd før at den automatiske innstallasjonen ikke søker gjennom undermapper. Løsningen blir da å gå inn i device manager, finne lydkortet ditt, høyreklikke, velge oppdater driver, velge å innstallere "from a list or specific location", for så å angi nøyaktig hvor dll-fila befinner seg. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hmmm..Vet ikke helt hvilken som er lydkortet. Og det funker ikke å innstallere driveren til de med spørsmålstegnene... Sånn ser enhentsbehandlingen min ut: Tatt vekk det nederste, regner ikke med at det spiller noen rolle.. Endret 30. september 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Forresten!! Er det noen ledninger som må plugges i kortet?? Har bare satt den i PCI-porten, ikke satt i noen ledninger i det.. Kan det være det? Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 De spørsmåltegn enhetene er bare den gamle lyddriveren min som jeg har avinstallert.... PC'en finner altså ikke lydkortet, noe som mest sannsynlig er et tegn på at jeg faktisk fikk et defekt lydkort fra komplett.. Eller er det noen som har andre forslag på hva som kan være grunnen? Hvis ikke skal komplett få høre det på mandag... - Martin-sama Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Om du har integrert lydkort på HK kan det være lurt å skru av det og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Hva mener du med å skru av det? Jeg har avinstallert lyden på HK'et, skjedde ikke noe mer mystisk enn at enhetsbehandlingen "ville installere det på nytt igjen.." Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Du må gå inn i BIOS og sette integrert lyd (AC97) til disabled . Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Men vil det hjelpe PC'en å finne lydkortet når jeg setter det i? Det er det som er problemet tror jeg.. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Fant du en løsning Martin? Jeg sliter med samme problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå