Gå til innhold

Problmer ved valg av CPU

Habitats

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt en AMD athlon 64bit 4800+ i over et år nå, og har vært fornøyd med den så langt. Men nå begynner den å bli sliten og ting går tregere enn forventet. Så jeg skal ha noe nytt. Tenkte på AMD 5200x2 ettersom jeg er fornøyd med AMD, men ble litt usikker.

Jeg bruker PCen til hovedsaklig gaming og endel krevende programmer (adobe serien) og jeg bruker den ekstremt mye. Så når jeg først skal ha noe skal jeg ha noe som holder;)

Har nå et nVidia 7900GTX skjermkort, om dette har noen innvirkning på valg av CPU vet jeg lite om. Leste CPU guiden her, og det ser ut som om intel har kommet med noen bra CPUer også. Trenger også et nytt hovedkort så om det er noe og anbefale, kom med det.

Ang. CPU så har prisen lite og si, ytelse er det jeg er ute etter.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har hatt en AMD athlon 64bit 4800+ i over et år nå, og har vært fornøyd med den så langt. Men nå begynner den å bli sliten og ting går tregere enn forventet. Så jeg skal ha noe nytt.

6971178[/snapback]

Formater PC'n, da blir den blir frisk og rask, og så er det mye billigere :p

Lenke til kommentar

Har formatert og gå små forbedringer, men skal uansett ha noe nytt nå ;)

Tenkte jeg skulla ha et SLI hovedkort, +at jeg trenger noe som drar endel. Har en liten server kjørende så minst 10-11HDD's. Klar over at spill+server passer dårlig sammen, men det har nå holdt seg godt enn så lenge:)

Et HK med innebygd lydkort, nettverkskort hadde også vært passende.

Går nok for inter CPU'en og rammen som nevt av Mitjmannen men står litt fast på HK.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

En skikkelig defragmentering av alle harddisker (ikke bruk WinXp's innebygget) kan også spare folk for en masse penger (oppgraderinger). :thumbup:

Er nok ikke din PC der er blitt tregere over tid - men hellere programmerne (f.eks Adobe) og de nye spill som krever flere resourcer.

Specielt Adobe sine programmer krever mye RAM, og der vil være en merkbar ytelses forbedring ved å gå fra 1GB RAM til +2 GB.

Dual Core (AMD eller Intel) er jo tingen, hvis man vil kjøre flere programmer samtidigt (multitaskning) - som man f.eks gjør med heftig videoredigering,

Edit\ Hvis du velger Intel Core 2 Duo - kan jeg anbefale å lese og følge med på disse 2 tråde:

C2D Kompatibiltetstråden - Erfaringer HK/CPU/RAM

Beste HK for Core 2 Duo

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...