StaBBer Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Med tanke på at et såpass stort spill som Mass Effect får plass på en DVD-9, tror jeg nok DVD-9 vil holde en god stund. Lenke til kommentar
nacho Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Enig. Så lenge jeg ikke finner meg selv sittende foran boxen å si: "Pokker, her hadde det sannelig gjort seg med mere plass!", så gidder jeg ikke ofre dette spørsmålet en tanke engang. (ok, kanskje denne tanken da, men nå er det slutt! ) Lenke til kommentar
mESA Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. Så det kan jo godt tenkes at PS3 har en god fordel med Blue-Rayen sin. 6971556[/snapback] Resistance; Fall of Man tar 20gb? :S Hvordan ble det så stort da? Det jeg har sett virker det lite, ikke så sinnsyk nex-gen grafikk heller. Edit: Trykkleif Endret 30. september 2006 av MeSa Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. Så det kan jo godt tenkes at PS3 har en god fordel med Blue-Rayen sin. 6971556[/snapback] 20GB og ingen lys/skygge effekter i spillet? Lenke til kommentar
Whoracle Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. Så det kan jo godt tenkes at PS3 har en god fordel med Blue-Rayen sin. 6971556[/snapback] Resistance; Fall of Man tar 20gb? :S Hvordan ble det så stort da? Det jeg har sett virker det lite, ikke så sinnsyk nex-gen grafikk heller. Edit: Trykkleif 6972187[/snapback] Etter det jeg har hørt er det bare mange versjoner av spillet på samme disk, tror det har noe med at det er mere praktisk i produksjonen med tanke på soneindeling eller noe i den dur.. så selve spillet ville sikkert ha fått plass på en 9 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) DVD-9 vill nok ikkje vere for lite frem over i tid. Xbox 360 realese spillene var på ca 40% av kapasiteten av Dvdene og dem kalre jo hele tiden og pakke det sammen. fra silent hill 1 til silent hill 4 har størrelsen gått ned med 53%. Så alt trenger ikke å bli større. Endret 30. september 2006 av gas Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 data er spred utover BR plata slik at laser pickup'en slipper å hoppe så mye frem og tilbake. 6971576[/snapback] Som skal lese 2X speed (Seriøst, savner ShredLord nå.. er jo ingen å krangle med her...) 6971623[/snapback] Hva skjedde med han? 6971757[/snapback] Militæret. Jeg har en kammerat(som dimmet med en gang) som skulle møte på Madla samme dag som ShredLord. Tirsdag tror jeg det var. Han er vel tilbake når rekrutten har roet seg litt. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Madla ja, der har de god mat Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Avean har kjøpt seg 360..så han er vel opptatt med og spille for tiden.. FHJ var jo aktiv ein stund men eg trur han blei banna.. staal også banna kansje.. 6971768[/snapback] Det har blitt litt tamt her. Skulle gjerne hørt hva PS3 klubben mener om det som har skjedd i det siste 6971776[/snapback] Rart at PS3 klubben ikke har noen ekte norsk PS3 side enda. Eller bare jeg som ikke klarer å finne den ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Den norke Xbox fan siden er vel nede. Husker ikke adressen.. Birger Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Syns cut-scenes kan holde seg in-engine heretter, og det kommer de vel stort sett til å gjøre også. Kjører ikke Lost Oddyssey in-engine? Det er verfall mer enn nok for meg! 6970975[/snapback] CGI så det skriker etter i den tittelen.Nesten alltid slikt i slike spill. Er mest glad i sekvenser som blir kjørt med grafikkmotor framfor CGI. I noen spill passer det jo beste med CGI selvfølgelig. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Etter å ha sett in-game videoene til chapter 2 til Gears of War. Det er bare best!! Birger Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. Så det kan jo godt tenkes at PS3 har en god fordel med Blue-Rayen sin. 6971556[/snapback] Resistance; Fall of Man tar 20gb? :S Hvordan ble det så stort da? Det jeg har sett virker det lite, ikke så sinnsyk nex-gen grafikk heller. Edit: Trykkleif 6972187[/snapback] Gå til GT og se intervjuet med Phil Harrison Part 2 fra TGS06. Han nevner også at om noen år så vil det sikkert være vanlig å forbruke så mye som 50GB til å lage spill for PS3. Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. 6971556[/snapback] Det er nok heller et resultat av data redundance.. Kopier av samme data er spred utover BR plata slik at laser pickup'en slipper å hoppe så mye frem og tilbake. 6971576[/snapback] Det må vel bety endel for loadingtider og at spillet går glatt jevnt over? Jeg har merket meg at 360en sliter noe enormt når man spiller TES; Oblivion. Loadingtider er ganske lange og når man beveger seg rundt i verden opplever man ofte en liten loadingstopp på 1sek hver 50 meter man går. Kan dette ha noe med at dataen i Oblivion er så kompakt? Hvis det er slik at PS3-spill kan ha bedre loadingtider, ha jevn flyt og bedre FPS (frames per second) ved å bruke større lagringsplass, vil jeg si det er en akutt fordel. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vil tro mye av loadetiden har med lesefarten til DVD-rommen. Birger Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Gå til GT og se intervjuet med Phil Harrison Part 2 fra TGS06. Han nevner også at om noen år så vil det sikkert være vanlig å forbruke så mye som 50GB til å lage spill for PS3. Gi meg en god grunn til at jeg skal så mye som tenke på å tro på hva Phil Harrison og Sony sier, når de snakker om PS3. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Gå til GT og se intervjuet med Phil Harrison Part 2 fra TGS06. Han nevner også at om noen år så vil det sikkert være vanlig å forbruke så mye som 50GB til å lage spill for PS3. Gi meg en god grunn til at jeg skal så mye som tenke på å tro på hva Phil Harrison og Sony sier, når de snakker om PS3. 6974324[/snapback] Gjelder forsåvidt hvilken som helst utvikler/produsent. Alt fjaset de lirer av seg om de eksklusive titlene sine uavhangig av platform er som regel noe man skalta med ein silo salt. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Synes hele PS3 standen satser på CGI-filmer. Hvorfor det egentlig? Blir liksom så innmari uekte.. Birger Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vil tro mye av loadetiden har med lesefarten til DVD-rommen. Birger 6974300[/snapback] Som allerede nevnt så er BlueRay sin lesehastighet på 2x, men dette betyr ikke at det er sammenlignbart med DVD9, CD-ROM eller noe annet form for format. Lesehastigheten på BlueRay er 72mbits i sekundet. Til sammenligning leser 52x CD-ROM så fort som 62.4mbits i sek. Referanser; http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_speed http://en.wikipedia.org/wiki/Cd-rom Lenke til kommentar
nacho Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Syns cut-scenes kan holde seg in-engine heretter, og det kommer de vel stort sett til å gjøre også. Kjører ikke Lost Oddyssey in-engine? Det er verfall mer enn nok for meg! 6970975[/snapback] CGI så det skriker etter i den tittelen.Nesten alltid slikt i slike spill. Er mest glad i sekvenser som blir kjørt med grafikkmotor framfor CGI. I noen spill passer det jo beste med CGI selvfølgelig. 6974180[/snapback] Å? Pga. den flytende overgangen fra cutscene til gameplay så tenkte jeg at det nesten var nødvendig å kjøre cutscenes in-engine. Men men, tatt feil før jeg Uansett, om de får plass til CGI av så høy kvalitet i et spill som til sigende skal være digert, så kan jeg ikke skjønne at de skal slite med plassen! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Tenkte da på X360 og Oblivion Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå