phewBAR Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Link Nå kan vi vel avlive myten om at DVD9 er har for liten plass også! Final Conclusions Much debate has gone into whether or not the DVD9 format is too small for next generation titles. Looking over the data, it's fairly evident that in fact DVD9 is not too small for next generation games as much as it was too big for the last generation's. Very few games on the original Xbox came close to pushing the limits of the DVD9 format, leaving plenty of room for growth for the Xbox 360. Undoubtedly, games will grow. However, technology designed to keep them small and compact will grow as well. In many ways, the debate over Microsoft's handling of the DVD9 and HDDVD formats is simply a matter of a red herring. People see it and worry about it, but there is little data to suggest there will actually be a problem with it. The PS3 will be able to store more data with their blu-ray discs, but that won't necessarily mean that they'll be any less limited in their creativity. It might simply give developers more room to be sloppy in their programing. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Oblivion tok litt under halvparten av en DVD9 disk. Det holder for meg. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg leste at DVD plater kan ha flere layers og dermed øke kapasiteten Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eneste "ulempen" med DVD9 er vel at man ikke får plass til laaange cut-scenes etc. i HD. Så kan man vel diskutere hvorvidt det er en ulempe eller fordel. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eneste "ulempen" med DVD9 er vel at man ikke får plass til laaange cut-scenes etc. i HD. Så kan man vel diskutere hvorvidt det er en ulempe eller fordel. 6970954[/snapback] Ulempe. Jeg liker cut scenes ingame og ikke CG. Halo er et godt eksempel hvordan cut scenes i spill skal være Lenke til kommentar
nacho Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Syns cut-scenes kan holde seg in-engine heretter, og det kommer de vel stort sett til å gjøre også. Kjører ikke Lost Oddyssey in-engine? Det er verfall mer enn nok for meg! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hehe, interessang artikkel. Birger Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 jeg laget en topic om den artikkelen her i Januar 2006 , har aldri vert i tvil om DVD9 ikke er nok er vel ikke så lett å finne alt på søk knappen Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eneste "ulempen" med DVD9 er vel at man ikke får plass til laaange cut-scenes etc. i HD. DVD utelukker ikke nødvendigvis lange FMV sekvenser i HD. Artikkelen snakker om å utnytte plassen bedre og med WMV9-HD kan man få 1 time med video på rundt 2GB i 720p. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. Så det kan jo godt tenkes at PS3 har en god fordel med Blue-Rayen sin. Endret 30. september 2006 av Looper87 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Vel, nå tar jo spill som Resistance; Fall of Man til PS3 over 20GB, i følge Phil Harrison. Om dette er på grunn av at spillet er fullt med CG-filmer, har jeg ingen kjennskap til. 6971556[/snapback] Det er nok heller et resultat av data redundance.. Kopier av samme data er spred utover BR plata slik at laser pickup'en slipper å hoppe så mye frem og tilbake. Endret 30. september 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ...fordi Blu-Ray leses i 2x. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 data er spred utover BR plata slik at laser pickup'en slipper å hoppe så mye frem og tilbake. 6971576[/snapback] Som skal lese 2X speed (Seriøst, savner ShredLord nå.. er jo ingen å krangle med her...) Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 det er ingen spill i dag som virkelig trenger pre-renderede cuttscenes, men det gjir en ekstra piff till spillet. man kan jo klare seg uten 60 gigabyte, men det er kjekt å ha. Lenke til kommentar
Kris R Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ...fordi Blu-Ray leses i 2x. 6971605[/snapback] Hater de "x-ene". Problemet er at en x går mye fortere på dvd enn på cd, og enda fortere på bluray og HD-DVD. Derfor kan x-er ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Selvfølgelig ikke. Jeg sa aldri at 2x BR var sammenlignbart med tilsvarende i DVD eller CD plater. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 data er spred utover BR plata slik at laser pickup'en slipper å hoppe så mye frem og tilbake. 6971576[/snapback] Som skal lese 2X speed (Seriøst, savner ShredLord nå.. er jo ingen å krangle med her...) 6971623[/snapback] Hva skjedde med han? Vi har jo alltids WangenPS3, Avean, Staal (eller er han perma), Hossa (eller er han perma), Kovalev (eller er han perma) og Dragon Hunter (eller har han gitt seg med fanatismen sin?) Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Avean har kjøpt seg 360..så han er vel opptatt med og spille for tiden.. FHJ var jo aktiv ein stund men eg trur han blei banna.. staal også banna kansje.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Avean har kjøpt seg 360..så han er vel opptatt med og spille for tiden.. FHJ var jo aktiv ein stund men eg trur han blei banna.. staal også banna kansje.. 6971768[/snapback] Det har blitt litt tamt her. Skulle gjerne hørt hva PS3 klubben mener om det som har skjedd i det siste Endret 30. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg får nesten starte en PS3 klubb her jeg da. Jeg hater xbox 360 og angrer på at jeg har tenkt til å kjøpe den når jeg får lønn, jeg skal kun kjøpe den for å å gjøre narr av dere andre. PS3 er best, Cell knuser alt og kan ta over verden hvis den vil det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå