erlandracing Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei hei. Trenger litt hjelp nå. Saken er den. Jeg har gått til innkjøp av to kraftige antenner som jeg skal bruke for å få en trådløs kobling mellom jobb- og hjemme. Er ca . 200 m og klar sikt. Slik som jeg har koblet dette opp nå er det først modemet- så er det en trådløs bredbåndsrouter(som jeg har koblet en antenne til)- så på huset mitt har jeg den andre store antennen tilkoblet et trådløst AP. Problemet er rett og slett at jeg ikke kan klare å koble meg til. Får bare bregrenset eller ingen kontakt står det. Hva er de grunnlegende tingene jeg må gjøre for å få dette til å virke. Jeg har sjekket at det trådløse nettverket virker når jeg er på jobb. Dvs. når jeg ikke er koblet til via AP`et..... Noen som kan hjelpe-. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er dessverre ikke så enkelt å bare koble opp 2 routere, og håpe og tro at det skal virke automatisk. Accesspunktene må konfigureres på riktig måte. Hvis du vil koble opp disse to som wireless brigde (wds, wireless distribution system) så må mac-adressene legges inn i routerne, du må sette de i repeater modus, sette på samme kanal osv.. Hvordan du gjør dette, avhenger av hvilken type/merke. Se denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...08&hl=+repeater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå