Gå til innhold

Hva ser dere i LOTR?

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har alle tre i extended versjoner. Og jeg må si de er noen av mine favorittfilmer. Nå er jeg glad i fantasy og sci/fi og da faller dette naturlig i smak..men denne har mere enn jeg har sett i noen andre fantasy filmer med unntak av de fantastiske spesialeffektene og det er rørende scener, en utrolig sjarme i noen av karakterene og mye mer. Jeg er fullstendig uenig i det emneskaperen her skriver..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror at om noen år vil den filmen bli ledd av.

Hvorfor skal folk le av den om noen år?

Selvom spesialteffektene er gode, holder de ikke evig. Da vil folk synes de er lattelige og resten av det seriøse skuespillet og den seriøse handlingen bli like morsomt.

Jeg har sett det før i en film fra 1998. Jeg husker ikke hva den heter.

6971733[/snapback]

Ikke trekk ting ut av proporsjoner her. Tenk på NÅR filmen ble laget og ;)

Så en skrekk zombie film fra 1930 for litt siden, spesialefektene var digg. Til dags dato suger de selvsakt hard, men med tanke på når den ble laget, var de bare raar :love:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I hvilke scener mener du man misbruker spesialeffekter?

F.eks, alle scenene med Gollum. Man ser lett at det er "animert".

De kunne helle bruk Jan Teigen :)

Man skal ikke sitte og tenke godt over hva man mener om en film etter å ha sett den. Alt skal komme spontant. Om man gråter eller ler så hele kroppen rister, er jo dette som oftest et godt tegn, men om man sitter der og ser på klokka og gjesper gjennom hele filmen...

døds-enig :thumbup:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Det ble en interesang diskusjon her. Det var det jeg håpet med å lage tråden, og skrive noe som var lett å argumentere imot, og starte en diskusjon. Jeg tror alle har en mening om Ringenes Herre.

EDIT: Sjekk ut Teasen

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

De kunne helle bruk Jan Teigen 

Totalt uenig, det er veldig forseggjort. De brukte ikke bare noen småslanter på CGI.

Production Budget: $94 million

Trevakt: Likte du 300? Mye cgibruk der.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-125302

Har sett alle Ringenes Herre filmene på kino og syns de var helt greie, men da jeg skulle se dem igjen hos en kammerat (Ringenes Herre maraton, extended edition) sovna jeg 10 minutter ut i den første filmen :p

Syns at de kunne ha avslutta Atter en konge litt tidligere, blei for mye "happy ending" og grining mot slutten.

Endret av medlem-125302
Lenke til kommentar

De kunne helle bruk Jan Teigen 

Trevakt: Likte du 300? Mye cgibruk der.

8352381[/snapback]

joda, jeg likte den. Det var en utrolig tøff, og imponerende film. Men der var liksom poenget med den animasjonen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
medium_gollum.jpg

lotragstsm.jpg

Lenke til kommentar

Episke filmer. Jeg blir helt slått av verdenen, og lever meg virkelig inn i den. Hele tiden når jeg ser på den, blir alt magisk rundt meg. Virkeligheten er borte. Global oppvarming skjer ikke. Jeg ser noe jeg aldri har sett før. Jeg vil si jeg er en LoTR "fanboy". Jeg kjøper alt dilldall jeg kommer over. Jeg husker jeg ble sagt at jeg hummet hobbitmelodien når jeg sov en gang.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Jeg syntes at de fortjener den Respekten de har fått men det kan bli litt mye når de går og kler seg ut som Folk fra filmen og leser 3-5 bøker med 6000 sider om Historien til Landet.

Men at foreldrer viser det til barn som er 7-10 er jo latterlig jeg personelig ble satt ut fra det var 9 eller 10 da den første kom ut på Video.

Endret av x-nobbit
Lenke til kommentar

Selvom spesialteffektene er gode, holder de ikke evig. Da vil folk synes de er lattelige og resten av det seriøse skuespillet og den seriøse handlingen bli like morsomt.

6971733[/snapback]

Hvordan ser folk på filmer fra 40-50-60 etc tallet? De ser på dem i samsvar med tiden de er laget i. En ekte filmelsker vil ikke se på en film fra 1980 og kalle det drittfilm fordi effektene ikke er top-art. En filmelsker vil se på filmen fra tiden den ble laget og bedømme den i forhold til hva de hadde tilgjengelig på den tiden.

Derfor tviler jeg på at ekte filmelskere, og filmtittere, vil se på filmen om noen år og le av effektene , for effektene var top-art når filmen ble laget.

Og ikke bare effektene er kjempebra og godt laget, men de er ført sammen på et grunnlag som er vanvittig. Hele filmens pallett er satt sammen digitalt, slik at det er ingen overganger mellom CG og virkeligheten. Slik du ser i mange filmer at det som er ekte har en farge mens det som er datalaget har en annen, nogen annerledes, farge slik at du lett ser overgangen.

Tror nok du tar feil at folk blir å le av filmen om noen år, tror heller det blir sett på som et mesterstykke i mange herrens år, og Peter jackson kommer nok til å bli husket som regissøren som gjore det umulige mulig.

6971958[/snapback]

Du forsto ikke hva jeg mente. Jeg mener ikke at en film blir dårligere jo eldre den blir. men, LOTR bygger på spesialeffektene. Det gjør at den ikke holde lenge.

Peter Jackson gjorde en stor og vanskelig jobb med filmene som var over nivået da, men skal spesial effektene gjøre en film bra? Skuespillet og noe av filmingen var jo ganske fint det. Jeg mente ikke at LOTR var dårlig men velig oppskrytt.

Og jeg mante at å bygge på spesialeffekter kan gjøre at det går utover resten.

6972146[/snapback]

Sorry om jeg tar opp gammel diskusjon, men ta Star wars 4-5-6 det er jo også filmer som spiller veldig mye på spesialeffekter, men de kommer nok til å leve for alltid, vet at de har "Pusset" opp disse filmene på de nye dvdene som er kommet ut, men jeg foretrekker faktisk de originale, det er noe med de imo. Tror nok også Lotr filmene står "the test of time" uten store problemer.

Ps: vet ikke om noen har tatt star wars eksempelet tidligere grunnet jeg gadd ikke lese igjennom alle sidene

Lenke til kommentar

Jeg har alltid reagert på at skuespillet aldri var noe særlig. Jeg er ikke fan av filmene, men støtter ikke halvparten av det negative som er blitt sagt i tråden (dårlige effekter? kjedelig historie? plz). Jeg kan forstå hvordan fans av enten bøkene eller sjangeren vil se på dette som en utrolig film, hvor alt klaffer og er perfekt, og det er nok derfor jeg ikke liker den. Jeg synes ikke sjangeren er interessant, likevel kan jeg sette pris på at filmen er god.

Hva ser jeg i filmene? Gode effekter, et bra manus basert på en bedre bok som er utført omtrent så bra som mulig, skuespill som ikke skiller seg ut, en CGI-Gollum som ikke passer inn med resten av effektene (på samme måte som monsterene i 300 så blir de veldig glatte) og en fanskare som er noen hakk mer patetisk enn Star Wars-gjengen. Hvorfor? Fordi Star Wars er mye kulere. ^^

Lenke til kommentar

6971733[/snapback]

Det der er rett og slett et latterlig argument.

Den er altså latterlig fordi de ikke klarte å lage spesialeffekter som ville vare evig? Det er det du sier, du er klar over det? Hva med Star Wars da? Se så latterlig den ble, når spesialeffektene ikke lengre holdt mål. Sitter å ler meg skakk hver gang jeg ser den. (Ja, jeg er klar over at den har blitt oppusset, jeg snakker om den første "versjonen").

Lenke til kommentar

Hahaahahah - hahahah Jan Teigen er Gollum? Du sier noe der Trevakt. Jeg digger filmene, men jeg skjønner godt at de kunne leid inn Jan Teigen. Du er misfornøyd med Ringenes Herre filmene, se de tidligere til Jackson. Effekter, story, skuespill - alt sitter stramt og de filmene jeg har sett får glatt en 6'er av meg.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...