Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Start problem med Pocket biken

Zonoid

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en pocketbike, men jeg får bare ikke start på den.

Den er av typen snorstarter med variator. Den er helt ny og nttopp ut pakka. Tok og blandet med forholdene 25/1 som det sto i manualen. Har prøvd og skr på forgasseren på tomgangs nålen og fuel tilførselen er åpen. Har holdt på ei god stund med å drege den igang. Og i tilleg så har jeg prøvd med chocken på og av.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få start på den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ettersom det ikke er lov og starte den så har du vel egentlig ikke lov og spørre i forumet

/drittsekk mode

6970463[/snapback]

Lov å kjøpe, lov å eie, ikke lov å BRUKE. Han sa aldri han skulle bruke den.

/Kverrulant mode

@ Topic - har du sjekket gnist ? :p

Endret av scoot
Lenke til kommentar

Prøv å gi forskjellig mengde med gass når du tråkker. I min erfaring bare ødelegger choken når du skal prøve å starte (blir bare enda råere og mindre luft tilgjengelig for å få tenning). Min (moped riktignok) starter alltid med litt under 1/4 gass. La sykkelen din stå i en times tid først så bensina kanskje har fått tørka. Så lenge motoren er kald kan det hende du må holde den i gang med gassen litt på starten, ellers stopper den (hvertfall min), og da blir det vanskelig å få start igjen når den kaldkveles.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Hmm, min går ikke på tomgang med choke på uten å gi gass. Leverandøren som har stilt inn gasseren min, heh. Går heller ikke an å kjøre med choken på, da bare drukner den og klarer ikke å trekke ut første gir. Så når jeg starter starter jeg den med gass og holder den i gang med gassen (hvis den begynner å dø ut, mer gass, hvis den ruser seg oppover, mindre gass) til den er så varm at den går på tomgang uten å stoppe. Så kjører jeg :).

Endret av chrml
Lenke til kommentar
På noen små totaktsmotorer skal man begynne å starte den med cholen på. Så fort det kommer bare et lite livstegn skrur man choken av og fortsetter. Hvis man prøver å starte de med choken på så drukner de ofte og man kan dra til man ser mannen med ljåen.

6973729[/snapback]

Samme framgangsmåte som med en gressklipper med andre ord :)

Lenke til kommentar

Nu som jeg har endelig fått start på den klarer den å gå fint på tomgangen..men med en gang jeg gir litt mere gass (nok til å kjøre framover) og så gir litt mere gass så holder motoren på å kveles...hva skal jeg gjøre dah? :hmm:

Lenke til kommentar

Motoren er da varm og choken av? Da skal den jo egentlig gå helt fint. Hvis ikke kan det være feiljustert forgasser (tvilsomt hvis den er helt ny), rusk/dritt i forgasser/bensintilførsel eller at luftfilteret er tett. Det er ikke noe som blokkerer luftfilteret? Noe beskyttelsesgreier fra frakt eller ett eller et annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...