Zonoid Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg har nettopp kjøpt meg en pocketbike, men jeg får bare ikke start på den. Den er av typen snorstarter med variator. Den er helt ny og nttopp ut pakka. Tok og blandet med forholdene 25/1 som det sto i manualen. Har prøvd og skr på forgasseren på tomgangs nålen og fuel tilførselen er åpen. Har holdt på ei god stund med å drege den igang. Og i tilleg så har jeg prøvd med chocken på og av. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få start på den? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Automatgir? isåfall går det vel ikke å trille den i gang... Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ettersom det ikke er lov og starte den så har du vel egentlig ikke lov og spørre i forumet /drittsekk mode Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Prøv å bytt tennplugg. Har du holdt på lenge nok uten at den gir livstegn er det nok fare for at pluggen er ganske fuktig, og kortslutter slik at det ikke blir gnist. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) ettersom det ikke er lov og starte den så har du vel egentlig ikke lov og spørre i forumet /drittsekk mode 6970463[/snapback] Lov å kjøpe, lov å eie, ikke lov å BRUKE. Han sa aldri han skulle bruke den. /Kverrulant mode @ Topic - har du sjekket gnist ? Endret 30. september 2006 av scoot Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 men han skriver han har tenkt og starte den! noe som ikke er lov i norge... Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Fult lovlig å starte, men ikke lov å kjøre med. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ikke det jeg har lest\hørt men er ikke det tråden handler om! ja jeg veit jeg starta:P men jeg avslutter også nu" Lenke til kommentar
Zonoid Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Prøv å bytt tennplugg. Har du holdt på lenge nok uten at den gir livstegn er det nok fare for at pluggen er ganske fuktig, og kortslutter slik at det ikke blir gnist. jah har sjekke tennplugg hetta og sjekka tennpluggen og den er i form! Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Men får tennpluggen bensin, altså, er den våt etter en stund med choking ? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Prøv å gi forskjellig mengde med gass når du tråkker. I min erfaring bare ødelegger choken når du skal prøve å starte (blir bare enda råere og mindre luft tilgjengelig for å få tenning). Min (moped riktignok) starter alltid med litt under 1/4 gass. La sykkelen din stå i en times tid først så bensina kanskje har fått tørka. Så lenge motoren er kald kan det hende du må holde den i gang med gassen litt på starten, ellers stopper den (hvertfall min), og da blir det vanskelig å få start igjen når den kaldkveles. Endret 30. september 2006 av chrml Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Tror du har litt feilinnstilt gasser chrml, sykkelen skal starte lettere med choke enn med gass. Når en sykkel er kald trenger den ikke mye luft, mest bensin De syklene jeg har vært borti dør ut når du gir gass ved start når motoren er kald.. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hmm, min går ikke på tomgang med choke på uten å gi gass. Leverandøren som har stilt inn gasseren min, heh. Går heller ikke an å kjøre med choken på, da bare drukner den og klarer ikke å trekke ut første gir. Så når jeg starter starter jeg den med gass og holder den i gang med gassen (hvis den begynner å dø ut, mer gass, hvis den ruser seg oppover, mindre gass) til den er så varm at den går på tomgang uten å stoppe. Så kjører jeg . Endret 30. september 2006 av chrml Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 På noen små totaktsmotorer skal man begynne å starte den med cholen på. Så fort det kommer bare et lite livstegn skrur man choken av og fortsetter. Hvis man prøver å starte de med choken på så drukner de ofte og man kan dra til man ser mannen med ljåen. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 På noen små totaktsmotorer skal man begynne å starte den med cholen på. Så fort det kommer bare et lite livstegn skrur man choken av og fortsetter. Hvis man prøver å starte de med choken på så drukner de ofte og man kan dra til man ser mannen med ljåen. 6973729[/snapback] Samme framgangsmåte som med en gressklipper med andre ord Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Samme framgangsmåte som med en gressklipper med andre ord 6973918[/snapback] Og som motorsager, hekksakser, kantklippere etc. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Gressklipperene jeg har brukt er 4-takt . Den har ikke choke engang, med mindre den choker når gassbryteren står på "Starter" (den har Starter, Mye gass ----> lite gass, Stop). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Noen plenklippere har choke når du kjører gassen "forbi" full gass. Men dette er vel litt off-topic? Lenke til kommentar
Zonoid Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Nu som jeg har endelig fått start på den klarer den å gå fint på tomgangen..men med en gang jeg gir litt mere gass (nok til å kjøre framover) og så gir litt mere gass så holder motoren på å kveles...hva skal jeg gjøre dah? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Motoren er da varm og choken av? Da skal den jo egentlig gå helt fint. Hvis ikke kan det være feiljustert forgasser (tvilsomt hvis den er helt ny), rusk/dritt i forgasser/bensintilførsel eller at luftfilteret er tett. Det er ikke noe som blokkerer luftfilteret? Noe beskyttelsesgreier fra frakt eller ett eller et annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå