Azagrath Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Ayumi Hamasaki (jpop) Dir en grey (jrock) L'arc~en~Ciel (jrock, dog en helt annen type enn Dir en grey) Mika Nakashima (mest jazz/pop) Opeth (progressive deathmetal) Emperor (blackmetal) Esoteric (funeral doom) King Crimson (progrock) Dream Theater (progmetal) Howard Shore (soundtrack (Lord of The Rings)) 10 ut av mine absolutte favoritter innenfor de sjangrene jeg stort sett hører på Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 For tida består musikkmappa mi mellom anna av: (Sjanger iflg. Wikipedia etc.) The Prodigy (Rave/Hardcore Techno/Alternative Rock/Bigbeat) The Chemical Brothers (Techno/Bigbeat/House/Trip Hop/Electronic) Coldplay (Alternative Rock) In Flames (Melodic Death Metal/Alternative Metal) Gabriel & Dresden (Trance/Progressive House) Way Out West (Progressive House) Massive Attack (Trip-Hop) Vitalic (Electro house/Electroclash) Daft Punk (House/Techno/Synthpop/French house) Pendulum (Drum'n'Bass/+++) Musikksmaken min går meir på enkeltsongar, men mange av songane eg liker kjem altså frå desse artistane/sjangrane. Syns sjølv den er gansske variert... Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 11. november 2006 Rapporter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg liker noe heavy metal, noe pop og noe rock. Jeg kan ikke fordra jazz og black/death metal. Lenke til kommentar
Ca11e Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Hører for det meste på Techno/Trance/Dance/Happy Hardcore/Electronica og annen elektronisk musikk... Lenke til kommentar
drgs Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 man har ikke variert musikksmak før man klarer å løsrive seg fra bandbasert til sjangerbevisst listening Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Hva mener du med det? Lenke til kommentar
drgs Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) at alle de som lister opp sjangre for beskrive sin musikksmak istedet for å lsite opp band har nødvendigvis vært gjennom en periode med mye variert musikk. Det blir alt for mange band å holde styr på etterhvert, man får på en måte en slags oversikt Endret 12. november 2006 av drgs Lenke til kommentar
Nicotin Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Radiohead Nirvana Pearl Jam Pixies Sonic Youth Sonic Youth White Stripes Coldplay Arcade Fire Muse Pink Floyd Big Bang Minor Majority Travis Franz Ferdinand U2 Aqualung Pink Floyd Nirvana Pearl Jam Ellers blir det også endel 80-talls som scorpions, modern talking, kool and the gang, kc and the sunshineband i tillegg til bright eyes, madrugada, audioslave, guns and roses, ac/dc, placebo, nick cave, santana, joe satriani, kings of convinience, the strokes, smashing pumpkins, madrugada, anthony and the johnsons og klassikere som neil young, bruce springsteen, velvet underground, lou reed og david bowie har jeg endel innom. Det dekker vel det meste, eller, endel techno og trance blir jeg også servert gjennom venner og noe er egentlig ganske fengende. Blank and Jones, Dj Dean, Lasgo, Darude,Tune Up! og Tiesto er interessant. Hører på alt jeg syns er morsomt eller bra, driter i sjanger.. Helt enig, jeg hører på musikk jeg liker rytmen eller riffet til, sjanger og tekster og sånt kommer som regel etterpå. Endret 27. november 2006 av Nicotin Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Hører på alt jeg syns er morsomt eller bra, driter i sjanger.. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 The Who (Rock, Hard Rock) Led Zeppelin (Hard Rock) Johnny Cash (Country, Akustisk Rock) Warren Zevon (Rock, Singer/songwriter) The Velvet Underground (Rock, Pop Art, sært) Regina Spektor (Singer/songwriter, Folk Rock) Pink Floyd (Psykedelisk Rock) The Clash (Punk-Rock) Sergei Rachmaninoff (Klassisk) Pantera (Metal) Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Meat Loaf. Jim Steinman, album og diverse musikaler. Richard Wagner. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 at alle de som lister opp sjangre for beskrive sin musikksmak istedet for å lsite opp band har nødvendigvis vært gjennom en periode med mye variert musikk. Det blir alt for mange band å holde styr på etterhvert, man får på en måte en slags oversikt 7267945[/snapback] Du var morsom og søt Lenke til kommentar
drgs Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 at alle de som lister opp sjangre for beskrive sin musikksmak istedet for å lsite opp band har nødvendigvis vært gjennom en periode med mye variert musikk. Det blir alt for mange band å holde styr på etterhvert, man får på en måte en slags oversikt 7267945[/snapback] Du var morsom og søt 7270677[/snapback] hvor overlegen enn du prøver å være, er kommentaren meningsløs.. med mindre du nå svarer saklig, istedet for å vise det vonde stedet innlegget mitt har berørt deg Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Pleier å se på meg selv som veldig allsidig når det kommer til musikktyper, men med en forkjærlighet mot heavy/thrash/prog metal + hard rock (gjerne 70/80-talls sådan). Eneste genre jeg i grunn ikke liker er Black Metal, Hip Hop, RnB og kommersiell radiovennlig pop (selv om det dekker over en god del). Jazz klarer jeg fint å høre på, soul, funk, reggae, electronica, rock, trance (men med noe begrensninger...) likeså. Veit ikke om jeg gidder liste opp band, er få om noen som gidder å lese gjennom en slik liste uansett... Endret 12. november 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 Jeg tør påstå jeg er allsidig når det kommer til musikk. Mest spilt siste uke: 1: Robert Calvert 2: Love 3: Manfred Mann 4: Frank Zappa 4: Rock Island 6: The Sonics 7: Road 8: Steppenwolf 9: Pink Floyd 9: Meshuggah 11: The Velvet Underground 11: Jefferson Airplane 11: Tomorrow 11: The Zipps 15: Jimi Hendrix 15: Led Zeppelin 15: Deep Purple 15: Alice Cooper 15: Mew 15: Procol Harum 15: Canned Heat 15: Alex Harvey 15: The Freeborne 24: David Bowie 24: The Doors 24: The Rolling Stones 24: Hawkwind 24: Humble Pie 24: Terje Rypdal 24: Anthrax 24: The Beach Boys 24: 13th Floor Elevators 24: Caravan 24: Eloy 24: Van Der Graaf Generator 24: Arthur Brown 24: Rainbow Ffolly 24: White Lightning 24: Prudence 24: Valhalla 24: The Golden Dawn 24: The Deep 24: Framework 24: KoЯn 24: The Sacred Mushroom 24: The Fool 24: Morgen 24: The Love Depression 24: Frisco Jass Band 24: The Velvet Underground, Nico 24: Croxton Quartet Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. november 2006 Rapporter Del Skrevet 12. november 2006 The Beatles (bare de siste albumene helt fra rubber soul til abbey road) Pink Floyd (prog/psykedelisk) Guns n' roses (hard rock/glam metal) David bowie (Glam/glitter) Dire Straits (rock) Black Sabbath (Rock - roten til alt det gode) Jimi Henrix (Jimi Henrix-rock) Judas Priest (rock/metal) Ozzy Osbourne (rock/metal) Nirvana (prog rock) Mothley Crue (glam rock/metal) Led Zeppelind (klassisk rock) Motorhead (hard rock) The Who (rock) Metallica (trash metal) Queen (Rock n' roll) Turbonegro ("death punk" - Jeg kaller det vanlig punk rock) Iron Maiden (Prog. metall) Velvet Revolver (hard rock -> punk rock) Red hot Chillipeppers (rock) Megadeth (metal) Før jeg så denne tråden trodde jeg at jeg hadde variert musikksmak, men jeg har funnet ut at jeg holder meg ganske til det samme i forhold til mange andre her som liker både Eminem og Metallica og pop Lenke til kommentar
Eirikkk Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Amon Tobin (Elektronika) Massive Attack (Trip Hop) Emperor (Black Metal) Muse (Rock/Metal) Kent (Pop) Eels (Pop) Gorillaz (Elektronika/Rock/hip hop) Mr.Bungel (psychedelisk elektro/metal/pop/funk etc) Gong (psychedelisk rock) Boards of Canada (elektronica) Infected Mushroom (trance) Shpongle (ambient trance) dette var vel litt av det eg hører på Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Det går vell aller mest i Death-Metall og Black-Metall. Der ligger - In Flames - Dimmu Borgir - Children Of Bodom svært høyt oppe på mest avspilte låter .. Ellers liker jeg annen hardrock som Dope. I tillegg til litt mer punk-lignende som Turboneger og kanskje kanskje Good Charlotte på en god dag. Men liker aller aller best Death og Black-Metall... Hørte forøvrig mye på dance/trance før i tiden, så en skikkelig makeover er det blitt! Ble så fryktelig glad i metallen å gitarspillet.. Det blir forøvrig også en del klassisk rock på meg! Liker godt ting som er hentet fra Absolutt Rock og Halvliter Rock platene. Ikke noen helt spesifiserte artister.. Endret 19. november 2006 av steffenz Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Har i grunn ikke så veldig variert musikksmak når det gjelder favorittgruppene mine. Har aldri vært flink til å sette musikk i en bestemt bås, så jeg brukte Last.fm som "fasit". Selv så hadde jeg bare satt rock eller metal på alle gruppene og det ville vel blitt litt for spinkelt? In Flames (melodic death metal) Dimmu Borgir (Death Metal) Turbonegro (Death Punk / Rock) Kovenant (Black Metal) Marilyn Manson (Rock) Rammstein (Rock/Metal) Dark Tranquillity(melodic death metal) Susperia (Black Metal) System of A Down Klarer egentlig ikke finne en siste gruppe som jeg kan kalle en favoritt i disse dager, men kan vel slenge inn Metallica(Metal) bare så jeg har 10 grupper i listen min. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Strapping Young Lad (Metal, hauger av undersjangre) Ulver (Black Metal, Folk, Electronica, Eksperimentalt) Sound Providers (Jazz-hop) Amon Amarth (Melodic Death Metal/Viking Metal) Nevermore (Progressive Metal bl.a.) Jokke (Rock) Arcturus (Avantgarde Metal) Infected Mushroom (Trance) Bob Marley (Reggae) St. Germain (Jazz/Electronica) Dette er vel de fleste artistene jeg hører på for tida. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå