ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Men liker du alt og syntes det er bra, eller bare hører du på det? Endret 20. desember 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Selvsagt synes jeg alt er bra, hadde jeg ikke syntes det, hadde jeg da ikke giddet å høre på det. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Virker som om det er mange som dømmer musikk utifra sjanger. Litt trist i grunn. Da går man jo fort glipp av mye bra. Da jeg var yngre var det fy-fy å høre på electronic og hip-hop/rap, fordi dette ikke var "ordentlig" musikk, og det er jo bare latterlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det er latterlig ja. Sjangere har fint lite og si, det er musikkens innhold som teller, men når man trenger å dele det inn i deler for å forklare om det og det, så er sjangere greit. Lenke til kommentar
IceQueen24 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Nightwish(Pop-Metal) Within Temptation(Gothic Metal) Epica(Gothic Metal) After Forever(Gothic Metal) Madcon(Hip Hop) Dimmu Borgir(Black Metal) Kamelot(Metal) Leaves Eyes(Viking/Folk/Gothic Metal) Sirenia(Gothic Metal) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Men grunnene til at noen hører på bare noen sjangre (som meg selv) er at de/jeg syntes all musikken i en annen eller dlere andre sjangere kan være helt tamme og kjedlige å høre på. Jeg hører mest på et par 3-4 sjangre selv, men det er jo så klart enkelt sanger fra andre sjangre som kan være dødsbra for det. Endret 21. desember 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Noe som kalles sub-genrer også, hvis man teller med de hører man på mye mer forskjellig enn man er klar over! Og sjangere er slett ikke tull! Lenke til kommentar
Moder8tor Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Sjangerene jeg liker: Funky Hip hop Rap Punk rock 80-talls rock 70-talls rock Pop Disco Vetche om det er så merkelig kombinasjon Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis jeg skulle liste opp sjangre jeg liker godt (ikke undersjangre, det blir så mange da) ville det vært noe sånt: Industrial Metal Rock Sjangre jeg generelt misliker (men noen sanger kan fortsatt slå an): Pop Hip-hop Lenke til kommentar
Simminator Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 siden musikksmaken min varierer en del (og ofte) vet jeg nesten aldri hva jeg liker en uke fram i tid har lagt ut ei liste før (s.24) som gikk ut på alt jeg hører på, så jeg kan legge ut den nåværende last.fm lista mi for å vise at det har gått mye mer over til rock Nickelback (alternative rock) Crash! (rock, pop punk) Linkin Park (rock, nu metal, alternative) Metallica (metal, thrash metal, rock) Maroon 5 (rock, pop, alternative) Green Day (punk rock, rock, alternative, pop punk) Kent (rock, indie, alternative, pop) Paperboys (hip-hop, rap) Disturbed (metal, nu metal, hard rock) R.E.M (alternative rock, indie, pop) Rednex (country, pop, eurodance) Weezer (alternative rock, indie, indie rock) Groove Coverage (dance, trance, electronic, eurodance, techno) Cascada (dance, trance, techno, pop) ATB (trance, dance, electronic, techno) Lenke til kommentar
Pikachu Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 60,70 og 80 talls rock det går mest i hører også endel på punkrock Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 1. Saga(in transit, kun den skiva) 2. Dream Theater 3. Coldplay 4. Common 5. Busta Rhymes(Ext. Level event) 6. Metallica 7. Yngwie Malmsteen(eller Yngve Malmsteen om du vil) 8. Soundgarden 9. Katie Melhua Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Eg liker alt untatt techno, og kristen kyrkjemusikk. World, psytrance, hip hop, jazz, blues og rock. Alt går, men eg liker jo berre det beste! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Postet her før, og gjør det igjen. 1. Pendulum (Drum'n'bass, alt. rock) 2. The Prodigy (Big Beat, dance, rave, alt. rock) 3. Hollywood Undead (Rapcore) 4. Brokencyde (Rap, screamo) 5. Avenged Sevenfold (Metall, hard rock) 6. Disturbed (Metall, hard rock) 7. Deadstar Assembly (Industrial metall) 8. Zeromancer (Industrial metall) 9. Celldweller (Industrial metall) 10. SkyMarshall Arts (Trance(?), dance, norsk, humor) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg hører på veldig forskjellig musikk. Men holder meg unna norske artister med norsk tekst. Hvilken type musikk avhenger av humøret mitt. Blir mye i retning Springsteen, men en annen dag er det new age, trance, techno, rap, opera eller spillmusikk som gjelder. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Eg liker alt untatt [...] kristen kyrkjemusikk. Der har du utelukket det aller meste av Bach, bare for å nevne én – så du glipp av fantastisk mye! Rimelig tilfeldig valgt, minst like tilfeldig rekkefølge. 1: Richard Wagner (Opera. Veldig tysk, veldig romantisk.) 2: Pink Floyd (Prog) 3: Zappa (Tja?) 4: Benjamin Britten (Relativt ny klassisk.) 5: Beatles (Pop!) 6: Weather Report (jazz/fusion) 7: JS Bach. (Mesteren over alle.) 8: Olivier Messiaen (klassisk/samtid?) 9: Sibelius (klassisk. Finsk som sådan.) 10: Stones («This record should be played loud!») Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skulle gjerne skrevet opp artister men holder egentlig å bare si, det meste innenfor metal og litt klassisk. kan høre på annet også men føler ikke det gir samme nytelsen. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har da ikke så mange favorittband at jeg kan liste opp ni stykker. Jeg hører mest på Metallica, litt Muse og Avenged Sevenfold noen ganger. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg hører på pop-punk og metalcore. blink-182, bullet for my valentine, trivium, all that remains og 36 crazyfists Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hører på alt fra Sigur Ros til Turboneger (Men ikke et volum høyere enn Turbo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå