CypheroN Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Death Metal: All shall Perish, Between The Buried And Me Siden når? Mener du at de ikke er Death? Vet at ASP går under Metalcore/Deathcore, og BTBAM hovedsaklig er Mathcore, men er enklere og ta alt som Death, orker ikke dra alt under forskjellige sjangere. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mastodon (heavy metal) Battles (rock) Justice (electronic) 16 Horsepower (folk/country) Opeth(heavy metal) Maybeshewill (rock/electronic/heavy metal) Sage Francis (hip-hop/rap) Slagsmålsklubben (electronic) The White Stripes (rock) Why? (hip-hop/rap/rock) Jeg må si at de to i kursiv er satt veldig godt i sjanger Selvfølgelig hvis man drar all metal inn til en sjanger riktignok xD Ofc, no offence, jeg bryr meg ikke, så lenge folk ikke drar inn at det er satanmusikk osv som aaaaltfor mange gjør Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Bedre med en vid genre som alle vet hva er, enn en genre som ikke sier deg en dønn skjit. Mathcore, wtf liksom? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Bedre med en vid genre som alle vet hva er, enn en genre som ikke sier deg en dønn skjit. Mathcore, wtf liksom? Vel.. Nå vet jeg ikke hva blade-bunny mente da han quota meg, men jeg skjønner at ikke alle vet hva Mathcore er, derfor skrev jeg Death metal, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Absolutt. Det blir tåpelig og uoversiktelig om hver gruppe skal ha sin egen sjanger innen for en hovedsjanger. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Yepp Dog BTBAM ikke er helt rent DM, og skjønner forsåvidt at blade-bunny reagerer litt, de har jo tross alt litt jazz og greier... Men.. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Windir - sognmetall! Thyrfing - viking metall Equilibrium - Folk metal Dimmu Borgir - Symph. Black metal Old Man's Child - Symph. black metal Satyricon - Black metal Darkthrone - Black metal Norther - Melodeth Hypocrisy - Melodeth Burzum - Black Metal 10 band jeg kom på i farta. Er ganske "låst" til metall.. men liker bare ikke noe annet. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Mastodon (heavy metal) Battles (rock) Justice (electronic) 16 Horsepower (folk/country) Opeth(heavy metal) Maybeshewill (rock/electronic/heavy metal) Sage Francis (hip-hop/rap) Slagsmålsklubben (electronic) The White Stripes (rock) Why? (hip-hop/rap/rock) Jeg må si at de to i kursiv er satt veldig godt i sjanger Selvfølgelig hvis man drar all metal inn til en sjanger riktignok xD Ofc, no offence, jeg bryr meg ikke, så lenge folk ikke drar inn at det er satanmusikk osv som aaaaltfor mange gjør Nå er det ikke bare metalbanda jeg har greid under en kam da. Definerte sjangerne mer grundig da jeg først skrev posten, før jeg innså hvor tard det var. Men sånn for gøy: Mastodon (sludge metal, progressive metal, post-metal, metalcore) Battles (experimantal rock, math rock, post-rock, progressive rock, instrumental, indie rock) Justice (electronic, house, dance, indie) 16 Horsepower (alternative country, alternative folk, alternative rock, indie folk) Opeth (progressive death metal, progressive rock) Maybeshewill (post-rock, math rock, experimental rock, alternative rock, electronic, instrumental, psychedelic rock, indie rock, post-metal) Sage Francis (underground hip-hip/rap, indie hip-hop/rap, alternative hip-hop/rap) Slagsmålsklubben (bitpop, synthpop, electronica, techno, 8bit) The White Stripes (alternative rock, punk blues, garage rock, indie rock) Why? (indie rock, alternative hip-hop/rap, abstract hip-hop/rap, experimental rock, psychedelic pop) Og i tillegg har jeg begynt å høre på Daniel Johnston som visstnok tilhører sjangeren "outsider music", hva nå en det er... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Og i tillegg har jeg begynt å høre på Daniel Johnston som visstnok tilhører sjangeren "outsider music", hva nå en det er... Wikipedia Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Og i tillegg har jeg begynt å høre på Daniel Johnston som visstnok tilhører sjangeren "outsider music", hva nå en det er... Wikipedia Se der ja. Ikke en gang wikipedia klarer å definere hva det er. For en elendig skrevet artikkel, btw. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Metal og klassisk musikk er det eneste jeg kan høre på. Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Lukestar (indierock) Laura Marling (Akustisk,indie) Damien Rice (Akustisk,folk) Kaospilot (screamo,hardcore) Fleet Foxes (Indie,aner fra hippietiden) This will Destroy You (postrock) Arab Strap (Skotsk pratemusikk,indie) Anna Ternheim (svensk akustisk indiepop,melankolsk pop) Beirut (trekkspill,ukulele,munnspill) Cage (Rap) Lenke til kommentar
amorph Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Philip Glass (klassisk, samtid/minimalisme) Patti Smith (rock) Anton Webern (moderne klassisk/atonalt) John Zorn (avant-garde/jazz) Fantômas (eksperimentell metal/samtid) Naked City (avant-garde/kunstmusikk) Bill Evans (jazz) Blut aus Nord (eksperimentell black metal/atmosfærisk) Ludwig van Beethoven (klassisk, romantisk) Ulver (black metal/avant-garde) (basert på siste 12 mnd) Lenke til kommentar
Totinona Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 ONE OK ROCK (rock) Park Hyo Shin (pop, ballade) Dong Bang Shin Ki (pop, acapella) SHINee (pop, hip-hop) Big Bang (hip-hop, pop) BUCK-TICK (rock) Chemistry (pop, R&B) F.T Island (pop/rock) Sugar (rock) Shimizu Shota (pop, R&B) Jeg er ganske dårlig på sjangre, men men. (tatt fra Last.fm) Lenke til kommentar
ThePerfectTool Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Tool (Alternative/progressive metal) A Perfect Circle (Alternative rock/metal) Godspeed You Black Emperor (Postrock) Be'lakor (Melodic death metal) Pain (Industrial metal) 65Daysofstatic (Post rock) Slayer (Thrash metal) Dark Tranquillity (Melodic death metal) Trivium (Metalcore/thrash/melodic metal) In Flames (Melodic death metal) Vil si jeg har ganske variert musikksmak Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det vil ikke jeg si. Omrtrent alle banda går under "Rock", hvis man ser litt annerledes på det. Lenke til kommentar
ThePerfectTool Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Sant nok, men hvis du hører på de forskjellige bandene, for eksempel Godspeed You Black Emperor og Slayer så sammenligner det så er det så godt som det motsatte av hverandre hvis du sitter metal og rock i en bås Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Ja, sant. Men jeg vil heller si at en person med variert musikksmak er en som kan høre på alt fra afro-amerikansk blues til electronica til necrometal. ^^ Lenke til kommentar
ThePerfectTool Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det er vel helst de aller ferreste som har så variert musikksmak, jeg holder meg helst innenfor alt fra John Lennon til Slayer:p Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg har det, omtrent. Ca. Er åpen for alt, nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå