Caress_the_Pale Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Forrige ukes topp 10 i alle fall. 1. Ulver 2. Béla Bartók 3. Diamanda Galás 4. Porcupine Tree 5. Neurosis 6. Igor Stravinsky 7. Boards of Canada 8. György Ligeti 9. Dmitri Shostakovich 10. Burzum Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 hører på Nesten all musikk som er hører på radio1 Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) 1. Dream Theater (Progressiv metal) 2. Mastodon (Progressiv/Eksprimentell metal) 3. Muse (Alternativ/progressiv rock) 4. Porcupine Tree ((Progressiv metal/rock) 5. A.C.T (Progressiv rock) 6. Coheed & Cambria (Progressiv rock/metal) 7. Opeth (Progressiv death metal) 8. Pink Floyd (Progressiv rock) 9. Foo Fighters (Rock) 10. Lamb of God (Metal) Endret 24. oktober 2007 av LueDotten Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 The Cure (post-punk, doom rock, alternativ rock, new wave, gothic rock) Björk (electronica, ambient, jazz) Chimaira (nu-metal[det gamle], groove-metal) Gackt (j-rock) Jeffree Star (electropop?) Emilie Autumn (goth, industrial, electro) Angelspit (cyberpunk) My Chemical Romance (opera-rock, hardrock, emo) Dashboard Confessionals (indie, emo) Pink Floyd (progressiv rock, psykedelisk rock) Vanskelig å velge ut ti favorittband. Det er bare den første som er sånn 100% fast. Utenom dette går det veldig mye i punk, klassisk, metal, EDM og rock, egentlig. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 24. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 Postgirobygget (rock) Gorillaz (alternativ rock, alternativ hip hop, pop, electro, trip rock) Røyksopp (electro, downtempo, trip-hop) Jean Michel Jarre (instrumentell musikk, eksperimentell musikk, new age, ambient, synthpop) Falco (pop-rock, hip hop/rap, funk, new wave) Electric Light Orchestra (rock, progressiv rock, arena rock, pop rock, electro) Billy Talent (rock, alternativ rock) Sibbe fra Sandes (viser, country, hmm) RolfFa (hip hop, joik, anti, trance) Depeche Mode (synthpop, new wave, post punk, alternative dance, industrial rock, electro) Vanskelig å bestemme seg. Jeg hører på så mye forskjellig, men det her er da et godt utvalg. Rekkefølgen varierer også mye, så det blir sånn ca. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 24. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2007 Symphony X (Neoklassisk metall) Allan Holdsworth (Jazz Fusion) Planet X (Fusion) Meshuggah (Sær eksperimentell metall) Dream Theater (Progressiv metall) Blackfield (Laidback/slækkærn) Dire Straits (Tja, litt av hvert?) Depeche Mode (Synth pop) Opeth (Death metal) Klovner i kamp (Hip hop) Liker igrunn det meste, selv om jeg holder meg unna det meste av pop. Noe norsk hip hop som faller i smak, ellers går det i metall og litt sære ting Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 1. Jay-Z (Hip-hop) 2. Kamelot (powermetal/ballader) 3. Guns n Roses (rock) 4. Gåte (norsk folkrock) 5. Audioslave (rock) 6. Eminem (Hip-hop) 7. Prodigy (rave/electronia) 8. 2PAC (Hip-hop) 9. Imogen Heap (rolig pop) 10. Basement Jaxx (House, electronica?) Mye hip-hop, men også en god del rock og rolige sanger. Lenke til kommentar
Kassetspiller Skrevet 1. november 2007 Rapporter Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Har en helt grei variert musikk smak, sjangere er jeg ikke så flink på da så ikke "flame meg" om jeg treffer galt på sjangrene. Strekker meg så langt på det hardeste til dimmu borgir(eneste jeg liker av black) til helt grei rock som, staind, nickelback osv, digger nokså spesielt power metal, gjerne me melodiøst innspill og lignende, kamelot, rhapsody on fire osv osv. Har så bredt register innenfor dette området at jeg ikke gidder å ramse opp alle undersjangrene/bandene:P Techno, dette gjelder da elektronisk musikk, scooter, prodigy osv, som passer til bilstereoen og fester, special d er et annet eksempel. Rap er en sjanger jeg stiller store krav til: sanger: coolio med gangsta paradise og en sang med xbit(et eller annet) med paparazzi, get low me eastside boys. Rolig: Enya, gregorian, enigma ol, digg å sove til:D Drømme-musikk:P New age visst jeg ikke treffer galt på sjangeren. En god del gamle pop slagere: rundt 70-90 tallet, roxette bryan adams, cindy laudrup ++ Endret 1. november 2007 av Kassetspiller Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 4. november 2007 Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Red Hot Chili Peppers (Alternativ/indie rock) Foo Fighters (Alternativ Rock) Michael Jackson (Pop/rock) Metallica (Heavy Metal) Iron Maiden (Rock/Metal) Queen (Klassisk Rock) Led Zeppelin (Hard Rock) The Beatles (Klassisk Rock/Pop) Guns n' Roses (Rock) Tenacious D (Rock/Metal) Mye rock, litt pop og litt metal. Endret 6. november 2007 av Remains Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. november 2007 Rapporter Del Skrevet 4. november 2007 1. Mayhem (black metal) 2. Bathory (black/thrash/viking metal) 3. Windir (black/folk/viking metal) 4. Janne Da Arc (jrock) 5. Rentrer en Soi (jrock) 6. Troll (black metal) 7. Burzum (black metal) 8. Darkthrone (black metal) 9. Seigmen (alt. rock) 10. Ulver (black/folk metal) Flere av banda lager musikk i andre sjangre også, men er irrelevant i denne sammenhengen. Var litt vanskelig å få fullt lista da jeg hører på mye, stort sett topp seks som blir hørt på til vanlig. Selv om dette er det jeg hører på til vanlig, så har det hendt at jeg har hørt på f.eks reggae, trance, house, dnb osv (spesielt hardstyle, dnb og progressive/tribal house). Lenke til kommentar
Luli Skrevet 5. november 2007 Rapporter Del Skrevet 5. november 2007 The Killers (synth rock) Josh Rouse (folk/ pop singer-songwriter) Zero 7 (electronica/pop) Bloc Party (Indie rock) The Cinematic Orchestra (jazz/electronica) Porcupine Tree (progressive rock) Bruce Springsteen (rock) James Blunt (pop) Built to Spill (indie rock) Badly Drawn Boy (indie rock) Er ikke dette variert, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 For tiden hører jeg kun på sanger til 3 artister: Mika Bob Sinclair Red Hot Chili Peppers Variert..? Ja, det synes jeg.. NB: Dette er selvfølgelig kun når jeg har pause fra julesangene.. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Kan høre på det meste som ikke går under sjangre som, listepop, tecno og rap/hip-hop. Blant favorittene er: Dream Theater, Symphony X, In Flames, Foo Fighters, Children Of Bodom, Nickelback, Soilwork, Tenacious D, Three Days Grace, 3 Doors Down, Papa Roach, Audioslave. En ting som er viktig er at folka er flinke å spille eller i hvertfall vet hva de driver med, derfor er Dream Theater og egentlig alt som de har laget det jeg liker best (f.eks Liquid Tension Experiment og soloalbumet til Petrucci). Går vel for det meste i Metal og Rock, men sier ikke nei takk til en fin liten ballade når det måtte passe. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Amy Whinehouse (R&B, Blue-eyed Soul, Jazz) Armand Van Helden (House, Dance) Coldplay (Soft-Rock) Daft Punk (House, Electro) Justice (Electronica) Kanye West (Hip Hop) The Killers (Indie Rock, Synth Rock) Klaxons (Indie/Rave) The Rapture (Indie rock, Dance-punk) Endret 13. november 2007 av St.Matias Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Yes - Owner of a Lonley Heart Picazzo - Troll i ord Cunninlynguists feat Masta Ace - Seasons Jennifer Rush - The Power Of Love Within Temptation - Ice Queen Richard Clayderman - Ballade pour Adeline Kamelot - A Sailorman's Hymn Hit N´hide - Space invaders Noen med bredere smak? Liker stort sett alt bortsett fra black metal....har en grense som går ca. ved Pantera Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Jeg! Hmm, skal vi se på min egen smak da, over ett år siden sist gang? The Prodigy (Big beat) Calexico (Alternativ country) Ulver (Eksperimentelt) Radiohead (Rock, eksperimentelt) Bent (Chillout, disco) Nine Inch Nails (Industrial rock) Mew (Alternativ rock) Coil (Eksperimentelt) Clint Mansell (Filmmusikk) Björk (Eksperimentell pop) Calexico er den store nyheten siden sist. Great band. Oldskool liste: The Prodigy (rave, electronica, alternative rock) Ulver (svartmetall, avantgarde, eksperimentelt, ambient, neo-klassisk) Bent (chillout) Nine Inch Nails (industrial/alternativ rock/metall) Björk (electronica, jazz, ambient, pop) Front Line Assembly (EBM, industrial) Radiohead (poprock, alternativ rock, electronica) Marilyn Manson (industrial rock, glam, metall) Angelo Badalamenti (neo-klassisk, jazz) Coil (eksperimentelt, avantgarde) Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Dimmu Borgir (Extreme Metal/Sympfonsik Black Metal) Dougal & Gammer (Happy Hardcore) Machinae Supremachy (Elektronisk Metal) Nightwish (Symphonic Power Metal) Slipknot (Nu-Metal) Spineshank (Metalcore) Gith/Pitchman (Hard Dance) Armin Van Buuren (Progressive Trance/Trance) Blink 182 (Punk Rock, Pop Punk) Metallica (Trash Metal) Billy Talent (Alternative Punk) Red Hot Chili Peppers (Funk Rock Story Of The Year (Alternative Rock) Graveworm (Goth/Black Metal) Korpiklanni (Folk/Viking Metal) Minera (Hands Up!) System Of A Down (Metal/Rock) Endret 27. november 2007 av andyboy92 Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Dimmu Borgir (Extreme Metal/Sympfonsik Black Metal) Rhapsody (Power Metal/Symfonisk Metal) Nokturnal Mortum (Black Metal) Nightwish (Symphonic Power Metal) Slipknot (Nu-Metal) Burzum (Ambient/Black Metal) Thyrfing (Folk/Black Metal) DragonForce (Power/Speed Metal) Anthrax (Trash Metal) Wintersun (Progressive Death Metal?) Arch Enemy (Death Metal/Melodisk...) Red Hot Chili Peppers (Funk Rock Underoath (MetalCore/Screamo) After Forever (Symfonisk Metal) Darkthrone (Black Metal) Children Of Bodom (Death/Nu-Metall Trivium (MetalCore) Endret 11. desember 2007 av andyboy92 Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 11. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2007 her er min topp 10 liste! Turbonegro Pink Floyd Alice Cooper Iron Maiden Backyard Babies Gluecifer The Hellacopters Jethro Tull Jokke & Valentinerne med Tourettes Led Zeppelin Lenke til kommentar
mberger Skrevet 12. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2007 Gustav Mahler (klassisk, romantikk/impresjonisme(?)) Dave Matthews Band (tja, er ikke sikker) Johannes Brahms (klassisk, tidlig romantikk) The Sounds (new wave punk elns?) Turboneger (tøffest i klassen) Russiske Militærorkestre (barske karer med horn) Sjostakovitsj (klassisk) Elgar (klassisk, britisk romantikk) Major Parkinson (jeg synes de hører ut som en slags blanding av Tom Waits og Primus) Tom Waits (mye forskjellig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå