Kjekssjokolade Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Etter å ha sett litt på wikipedia hva jeg kan kalle de forskjellige sjangrene har jeg kommet fram til (ikke rangert etter hvor høyt elsket): Art Rock Hard Rock Acid Rock Jam (rock, blues, jazz) Instrumental Rock ( liker generelt mye forskjellig instrumental musikk ) Folk Rock Jazz Fusion Psychedelic Rock Blues-Rock Space Rock Progressive rock Krautrock Delta blues Jazz blues folk blues Avant-garde jazz Bebop Cool jazz Free jazz Gypsy Swing Jazz fusion Rhythm and blues en del klassisk (ikke opera) Å krysninger av disse sjangrene igjen, for eksempel Psychedelic Folk, osv. Meste av det jeg hører på innenfor rock, er fra 60' 70' tallet, resten er ganske spredt egentlig. Gammel god blues, ny og spennende jazz, nyere rock, osv. Men det meste av musikken, eller den musikken som er kjent nå til dags appellerer ikke til meg. Selvfølgelig noe, men musikk som trance, hiphop, punk, synes det er mye dårlig på rocke fronten, å synes det er lav terskel for hva som er rock, for eksempel. Mye drit nå til dags, men enkelte pærler finnes jo Ta en tur på last.fm'en min (signatur) hvis hvilke artister er interesangt. Mye som ikke ligger der som jeg hører på, har mye på LP. Kommer en ny shipment med cd'er nå snar. Gleder meg. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 2Pac - hip hopNas - hip hop Eminem - rap snoop dogg - rap / g-funk Dr. Dre - hip hop biggie - hip hop noen i hvert fall 7786163[/snapback] Du har ikke noe variert musikksmak i det hele tatt altså 7786308[/snapback] nja. altså, jeg kan legge til flere artister, men vil ikke si de er blandt mine favoritter. skal jeg komme med flere artister og jeg må skrive en litt annerledes liste: Nas - hip hop Eminem - rap snoop dogg - rap / g-funk Dr. Dre - hip hop biggie - hip hop Bob Marley - reggea james brown - blues john legend - soul ozzy osbourne - rock guano apes - metal muse - alternative rock gorillaz - ? black eyed peas - hip hop Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Rammstein - Lettere Metall (åpen for diskusjon) 7784033[/snapback] Siden du spurte så pent.... Vil si at Rammstein er rimelig klassisk industriell metal, med kanskje litt mer poppete elementer enn noen. Likevel fullt og helt industriell metal i mine ører. 7784544[/snapback] Ok, takk for opplsyningen. Ser nok litt annderledes på det heretter Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Metal. Rock, Pop, Folk, Dance, Country, Punk, Visesanger, Electronica, Hip Hop. 7787504[/snapback] gjorde det litt mer oversiktelig 7788079[/snapback] Men det gir ikke et riktig bilde. F.eks: punk, crust og hardcore er veldig forskjellig. Green Day, Skitsystem og Black Flag er rett og slett ikke så veldig likt. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jimi Hendrix(Psycodelic Rock) Guns N' Roses(Hard Rock) Slayer(Thrash) Dimmu Borgir(Black Metal) Ralph Myerz & The Jack Herren Band(Electronica/Downtempo/Rock) Shadow of the beat(Drum N Bass?) Kruder & Dorfmeister(Electronica/downtempo) Ugress(Electronica/Funk) Zapp & Roger(Funk) Dj Shadow(Samplings Hip-Hop) Prøvd å sjangersette musikken og sortere den littegrann.. Lenke til kommentar
sover16 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 - Iron Maiden (Heavy metal) -Kamelot (melodic power metal) -Opeth (progressive death metal, progressive rock) -Dream Theater (Progmetal) -Gamma Ray (heavy metal) -Pagan's Mind (prog power melodic metal - Circus Maxiums (progmetal) -Symphony X (Progmetal) -HammerFall (Heavy power metal) - In Flames (metal) Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Noen av gruppene jeg vil legge som favoritter! Går for det meste på rock, men hører også på litt rap, pittelitt techno og noe metal! o Nirvana o Black Sabbath o Ccr o Johnny Cash o Atreyu o 2pac o Pink Floyd o Freddie Mercury o Foo Fighters o Smile Empty Soul o The Offspring! o Hammerfall o Iron Maiden o Neil Young Endret 26. januar 2007 av DoReMi Lenke til kommentar
Tick_ Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg vil si jeg har rimelig variert musikksmak og jeg hører på akkurat det jeg har lyst til. Listepop og dårlige kopier er dog noe av det verste jeg vet om. Wannabee-punks som Green DAy og Avril; eat my crap! Men, lista ser ut som noe slik; Björk AC/DC The RAmones The Yeah Yeah Yeahs The White Stripes The Doors Kaizers Orchestra Gåte Simon and Garfunkel Queen Ebba Grön The Hives The Clash The Sugarcubes Placebo Ozzy Osbourne Nirvana David Bowie Led Zeppelin Korn Kung Fu Girls Kiss Judas Priest Jethro Tull Frank Zappa for å nevne noen.. Jeg skrev; "Kung Fu Girls" og da mener jeg ikke den jævla rip-offen; "The Kung Fu Girls" som er et par jenter med klisselåter. Mener det andre bandet, med guttene Lenke til kommentar
trondtrond Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Tom Waits(rock/folk/Blues/jazz/alternativ) Red Hot Chilli Peppers(Rock/pop/Funk)Disse kommer på Roskilde 07!! Led Zeppelin(Rock/Blues) Kaizers Orchestra( Rock/Folk/blues/ompa(?)) Big Bang (California-rock/rock/melodisk rock) Tool(Metal/rock/prog) White stripes(Folk/Country/rock/blues) Gorillaz(Elektronika/indie/rock/pop/hip-hop/alternativ/Dub/reggae) Pixies(Rock/alternativ) Queens of the stone age (Rock/heavy) G'nR(Guns N' Roses) (rock) Jimi Hendrix, kings of convenience, beatles, wolfmother,modest mouse, johnny cash, outkast, tenacious d, AC/DC og mange mange fler kom desverre ikke med denne gang.. Banda står nogenlunde fra best til minst likt. Men lista er allerede satt på "Top ten" så alle kicker ass! Endret 30. januar 2007 av trondtrond Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 -Volcano the Bear (Experimental) -Ulver (Black Metal/Neo-Folk/Trip-Hop/Jazz/Film-musikk/Prog/etc...) -Emperor (satte standarden for symfonisk black metal) -Ved Buens Ende (avantgarde black metal med mest ren vokal...) -Devil Doll (Storslått skrekk-film inspirert rock med tidenes mest creepye vokal) -Bohren & der Club of Gore (Jazz) -Primus (Alternativ Rock/Funk/Psychedelic Polka, hehe) -Univers Zero ("If Stravinsky had a rock band it would sound like this.") -Anathema (Doom Metal/Melankolsk Rock) -Angelo Badalamenti (Film-musikk til bl.a. Mulholland Drive, Lost Highway og Twin Peaks) Altså mye i rock/metal terretorium, men kan igrunnen høre på det meste. Er jo ikke sjanger som avgjør kvalitet. Prøver stadig å utfordre meg til å høre noe nytt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Noen grupper jeg hører på: Imogen Heap Pantera DeLillos Red Hot Chilli Peppers Old Man's Child Enya Nightwish Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Etter min erfaring er det mest jenter som har mest variasjon i musikksmaken. De hører på så og si alt. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Etter min erfaring er det mest jenter som har mest variasjon i musikksmaken. De hører på så og si alt. 7886315[/snapback] Rart det der Lenke til kommentar
izek_mendez Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Får nevne noen av artistene jeg hører mest på i håp om at det viser litt av variasjonen i musikksmaken min. For å nevne noen: Shpongle - Psychedelic Ambient LSD-musikk Pink Floyd - Psychedelic rock, Rock The Mars Volta - Psychedelic rock, Rock, Progressive Rock Frank Zappa - Rock (til tider med innslag av jazz), Experimental, Hard Rock Joe Satriani - (Instrumental) Rock Mew - Indie Rock Bob Marley - Reggae Jacob Miller - Reggae Peter Tosh - Reggae Matisyahu - (Jewish) Reggae Mads Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Tror jeg er en av de med mest variert musikksmak. Låser meg aldri til verken artister eller sjangre. Hører på metall, rock, jazz, storband (usikker - Tom Jones, Tom Waits o.l.), pop, hip-hop, reggae. Det aller meste med andre ord. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Helloween (power metal) Gamma Ray(power metal) Lost Horizon(power metal) Opeth Darkthrone(black metal) Emperor(black metal) Queen(rock) Duran Duran(rock) Bee Gees(pop, disco, softrock) Wham(pop) Styx(rock) Sweet(rock) Children of Bodom Vivaldi Queensrych Chicago Deep Purple Led Zepplin KC and the sunshine band Steely Dan Supertramp Earth, wind and fire Alan Parsons Project David Bowie Gir det meste en sjanse, med untak av techno/rap Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Alt fra Metal til Trance. - Fort Minor - Remember The Name - In Flames Trigger - In Flames Man Made God - In Flames Quiet Place - Papa Roach - Last Resort - Player One Machinae Suremacy - Within Temptation - Running up that hill - Within Temptation - Mother Earth - Within Temptation - Stand my ground - Within Temtation - Ice Queen - Within Temptation - Aquarios - Sky Marshall - 3 DoorsDown - Kryptonite Liker også endel gamle, muligens barnslige sanger som jeg hørte på i barndommen. Vekker så mange gode minner Blant annet Lil - Thats My Name Eve - Who`s That Girl Bomfunk - Freestyler Bloodhound gangs - Bad touch Veit det kanskje er litt teit, men det bryr meg fint lite. Har så utrolig mange minner, hørte på disse sangene med venner jeg ikke lenger har kontakt med. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake og leve barndommen min igjen Masse mer, men orker ikke ramse opp mer, har veldig brei musikksmak, eneste jeg ikke liker er Trash Metal, Death Metal, Heavy Metal, Countrey, Danseband osv. Endret 15. februar 2007 av Tmz Lenke til kommentar
tonelone Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) In Flames Slipknot Opeth Stone Sour Soilwork Mudvayne Anberlin El Caco Within Temptation Marit Larsen (haha, må jo synge til noe ) Litt av hvert ^^ Endret 18. februar 2007 av tonelone Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg hører egentlig det meste Fra trance til metal .. Men er nok mest Rock det går i Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Pentagram (Blues-inspirera hard rock, heavy metal, doom) Atheist (Teknisk/jazza/progga death metal) Witchcraft (70-talls rock, trad. doom) Nile (brutal teknisk death metal) Led Zeppelin (Bluesy hard rock, 70-talls hard rock) Death (death metal, teknisk death metal) Neurosis (Ambient, noise, sludge, doom) Mercyful Fate (Heavy metal, 1st wave black metal) Mouth of the Architect (Ambient, sludge) King Crimson (Prog rock) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå