El-Deno Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 1. The Streets (Britisk rap) 2. Jay-z (rap) 3. Lupe Fiasco (rap) 4. Nas (rap) 5. Kanye West (rap) 6. The Mitchell Brothers (Britisk rap) 7. Pantera (Metal) 8. Children Of Bodom (Deathmetal?) 9. Dirty Oppland (norsk rap) 10. The Roots (rap) Hører på mye annet rart, men går for det meste i rap ja. Men kunne ha nevnt 10-20 andre artister som jeg nesten forguder f.eks. Sway, Common, Notorius B.I.G, Mobb Deep, Black Rob etc. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Stratosgutane(Harcore\punk\metal\alternitiv) Wow! Spilte i band med 2 av Stratosgutane før, Piddi (R.I.P.) og Jørn. Kjekt å se at de enda er et navn som dukker opp. 7773927[/snapback] Var nok deres yngste fan mens de ennå holdt på(12 år). Fikk noen demoer før platen kom, og min far fikk sneket meg inn på konsert med dem på Garage, og jeg pleide å henge rundt på MiniMusikk og stalke dem som en ekte fanboy. Så hadde jeg Jens som gitarlærer en bitteliten stund. Elsker musikken ennå, og har greid å frelse mange nye fans i årene siden. R.I.P. Lenke til kommentar
TreeHugger Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Eva Cassidy Loreena McKennitt Enya Tori Amos The Cure Midnight Choir Apocalyptica Secret Garden Seigmen Sarah McLachlan Noen av de jeg hører mest på.. er flere, og kunne nok ha funnet noe mer variert her, tatt med japansk musikk fra anime blant annet Og jeg er virkelig elendig på sjangere, så beklager at det ikke er oppført. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Ein del metal av ymse slag, litt progrock/progmetal, klassisk og ein smule gammal rock og litt jazz. Godt for meg. Virkar som det er ein del metalheads som òg har sansen for klassisk musikk. Er der ein samanheng? :O Lenke til kommentar
svamp Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Virkar som det er ein del metalheads som òg har sansen for klassisk musikk. Er der ein samanheng? :O 7777876[/snapback] Garantert Mye metal og noe rock som baserer seg på klassisk musikk. Et par gode eksempler er Dream Theater - Erotomania eller Symphony X - V (mesteparten av albumet). Jeg syns det er helt topp med harmonien fra den klassiske musikken og instrumentene/arrangementene i metalsjangeren. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 Liker alt fra InFlames til Vassendgutane. Sier vel det meste. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) Har groove coverage, amon amarth, kris kristoffersen, iggy pop, james blunt, akon, sentenced, jokke, johnny cash pluss mye mer så har ganske variert smak ja Endret 22. januar 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 U2 - Pop/Rock In Flames - Rap Ville V - Norsk Hip-hop/Rap Rammstein - Lettere Metall (åpen for diskusjon) Di Derre - Norsk pop Kaizers - Punkrock (åpen for diskusjon) The Beatles - Old pop Ole Ivars - Danseband Dolly Parton - Country Dire Straits - Klassisk rock Kom gjerne med innvendinger om sjangerene til de forskjellige artistene Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 Rammstein - Lettere Metall (åpen for diskusjon) 7784033[/snapback] Siden du spurte så pent.... Vil si at Rammstein er rimelig klassisk industriell metal, med kanskje litt mer poppete elementer enn noen. Likevel fullt og helt industriell metal i mine ører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 Jeg kan høre en del på: HIM Fear Factory DevilDriver Chimaira The Cure Katatonia Satyricon N.W.A Limp Bizkit Keane Coldplay The Prodigy "random drum n' bass" System of A Down The 69 Eyes Apocalyptica Aiden Enter Shikari Bring Me The Horizon Deftones Gorillaz Gartnerlosjen Motörhead My Chemical Romance Nine Inch Nails Opeth Bloodhound Gang Pink Floyd Placebo Slipknot Stonegard Turbonegro Tenacious D Wolfmother En del forskjellig altså Lenke til kommentar
Solaa Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 - Bob Dylan - Dire Straits - Snoop Dogg (gotta love snoop'!) - BigBang - Counting Crows - Bob Marley - Foo Fighters - James Brown! - Kanye West - Metallica jeg liker det meste... rock, rap, punk, funk/soul/rnb og noen få trance sanger. Sjanger varierer hele tiden Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 - Isis (psychedelic/doom metall) - Rosetta (post hard-rock/doom) - Minsk (post hardcore/doom) - Pelican (instrumental/doom) - Old Man Gloom (hardcore/doom) hos meg går det nesten bare i denne type musikk så det er ikke vits å nevne fler band Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 23. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2007 2Pac - hip hop Nas - hip hop Eminem - rap snoop dogg - rap / g-funk Dr. Dre - hip hop biggie - hip hop noen i hvert fall Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 2Pac - hip hopNas - hip hop Eminem - rap snoop dogg - rap / g-funk Dr. Dre - hip hop biggie - hip hop noen i hvert fall 7786163[/snapback] Du har ikke noe variert musikksmak i det hele tatt altså Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Joda, både rap og hip hop, du ser jo at han har variert vell? Min egen liste: Har prøvd lenge på å skrive liste, men blir for mange artister og tar for lang tid. Sjangrene under har på en eller annen måte en kobling med favoritt-artistene mine(På en slik måte at det går faktisk an å høre at den såkalte sjangeren er representert): Alternativ-, Death-, Black-, Doom-, Folk-, Heavy-, Industrial-, Thrash-, og Folke-metal. Rock, Hard Rock, Alternative rock, Funk-rock, pop, Folk, Avantgarde, Electronic, Dark ambient, Experimental, Alternative Country, Country, Experimental Rock, Funk Metal, Klassisk, Psychedelic rock, Pop rock, Dance music, Big Band; Sørstats-rock, Punk, Crust, Hardcore, Punk rock, Visesanger, Electronica, Garage, Emo, Hip Hop, Post-rock, Downtempo, Trip-hop, Grunge, Melodic Hardcore, Pop Punk, Ninja power metal punk, Indie rock, Grindcore. Endret 24. januar 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
jenlun Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg tror de fleste er innom flere forskjellige "båser" iløpet av ungdomstida, slik at de hører kun på metall et par måneder, og så kun på tecno osv. Min musikksmak avhenger av hvilket selskap jeg er i, i sene nattetimer med øl og damping av røyk er det jo pink floyd som er bra:P mn jeg hører på alt, fra tecno til heavy metall;) men aller helst musikk som spilles med instrumenter, og ingen remixer:P Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Metal. Rock, Pop, Folk, Dance, Country, Punk, Visesanger, Electronica, Hip Hop. 7787504[/snapback] gjorde det litt mer oversiktelig Endret 24. januar 2007 av neitakk Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg mener selv jeg hører på det meste. Hører på eks Pink Floyd, Neil Young, Nightwish, Death Cab for Cutie og forskjellig innenfor dance og trance sjangeren Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 In Flames - Rap 7784033[/snapback] Finnes det 2 In Flames eller? Neeways, jeg hører på: In Flames - Metal Soilwork - Metal Children of Bodom - Metal Norther - Metal Dream Theater - Metal Karma - Metal(?) Ikke veldig varriert med andre ord, men hender at jeg hører på litt forskjellig techno og trance... ikke veldig ofte da. Lenke til kommentar
Demon_Cleaner Skrevet 24. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2007 Black Sabbath (heavy metal) Kyuss (stonerrock) Electric Wizard (doom/stoner) Sleep (stoner/doom) Monster Magnet (stonerrock) Cathedral (stoner/doom) Alice In Chains (grunge/metal/alt.rock) Soundgarden (grunge/metal/alt.rock) Nirvana (grunge/punk) Turboneger (punk/rock) Queens Of The Stone Age (stonerrock/desert-rock) liker også litt annet, som prog.rock: pink floyd, porcupine tree punk: The sex pistols, the ramones black metal: DarkThrone, Satyricon, Enslaved og en del annet... synest selv jeg har en passe variert musikksmak, selv om det meste er i rock/metal-kategorien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå