Propofol Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Rapport Dato: 29. september 2006 Til: Gunn Elin Gautun Fra: Jørgen Eilertsen Sak: Daniel Molunds badedyr Jeg er elev i klasse 2ama på Finnfjordbotn videregående skole, og i samme klasse går det en elev ved navn Daniel Molund. Daniel er strekt knyttet til sin oppblåsbare krokodille som han har med på skolen hver dag. Onsdag 27. september 2006, hadde vi et tragisk uhell på skolen da Daniel Molund utagerte i tredje time. Jeg som elev i samme klasse ser meg nødt til å skrive en rapport om hendelsen. Vi hadde i tredje time informatikk på datarommet. Alle elevene møtte presist opp til timen, og jeg var plassert bakerst i klasserommet. Om lag 20 minutter ut i timen kom Daniel inn i timen og med seg hadde han sin oppblåsbare krokodille. Daniel er som sagt sterkt knyttet til sitt badedyr. Vår lærer Tor Hansen ba Daniel pent om å forlate klasserommet og komme tilbake uten sitt badedyr, noe Daniel først nektet. Det tok lang tid før Tor Hansen klarte å overtale Daniel til å forlate klasserommet. Daniel gikk ut døren og det var da den oppblåsbare krokodillen punkterte på grunn av friksjon mot dørkarmen. Alle elevene ble forskrekket. De viste at Daniel ikke hadde tatt medisinen sin i dag som er Thoraxine™. Denne medisinen tar Daniel for å holde temperament på et akseptabelt sosialt nivå. Det eneste klassen kunne gjøre nå var å forberede seg på at Daniel ville utagere sterkt. Daniel trakk en våpenlignende gjenstand og truet med å gå hjem til Tor Hansen for å ødelegge inventar, men i stedet tvang han Tor Hansen til å lappe sammen den oppblåsbare krokodillen og blåse den opp på nytt. Når den oppblåsbare krokodillen var ferdig oppblåst forlot Daniel klasserommet. Timen ble avsluttet og et kriseteam ble tilkalt. Hele hendelsen var sterkt preget av følelser for Daniel. Daniel virket også truende for klassen og vår lærer. Jeg foreslår derfor at Finnfjordbotn vgs. kan være med på å spleise på en mer slitesterk krokodille, slik at hendelser som dette ikke skjer så ofte. Med vennlig hilsen (underskrift) Jørgen Eilertsen ------------------------------------------------------------------------------------------- Ser denne rapporten ok ut? Hva bør jeg endre på? Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Synes rapporten var bra og detaljert skrevet, selv om jeg ikke helt skjønner formålet med den. Er noen kommafeil ute og går (nå er ikke jeg akkurat kommaregelmesteren, så mulig jeg tar feil), og et par-tre formuleringer jeg ville ha endret på. Dette blir bare småpirk, men jeg kan godt komme med endringsforslagene om du ønsker det. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Synes rapporten var bra og detaljert skrevet, selv om jeg ikke helt skjønner formålet med den. Er noen kommafeil ute og går (nå er ikke jeg akkurat kommaregelmesteren, så mulig jeg tar feil), og et par-tre formuleringer jeg ville ha endret på. Dette blir bare småpirk, men jeg kan godt komme med endringsforslagene om du ønsker det. 6971002[/snapback] Om du kunne gjort det så ville det vært helt supert! Trenger litt hjelp med dette. Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ble noe rotete dette, men håper det er forståelig. Har markert feil med rødt, ting jeg har lagt til med grønt og satt ting som du bør vurdere å utelate i parenteser. Rapport Dato: 29. september 2006 Til: Gunn Elin Gautun Fra: Jørgen Eilertsen Sak: Daniel Molunds badedyr Jeg er elev i klasse 2ama på Finnfjordbotn videregående skole, og i samme klasse går det en elev ved navn Daniel Molund. Daniel er strekt knyttet til sin oppblåsbare krokodille som han har med på skolen hver dag. Onsdag 27. september 2006, hadde vi et tragisk uhell på skolen da Daniel Molund utagerte i tredje time. Som elev i Daniels/Molunds klasse, ser jeg meg nødt til å skrive en rapport om hendelsen. Vi hadde i tredje time informatikk på datarommet -> I tredje time hadde vi informatikk på datarommet . Alle elevene møtte presist (opp) til timen, og jeg var plassert bakerst i klasserommet. Om lag 20 minutter ut i timen kom Daniel inn i timen (og) med (seg hadde han) sin oppblåsbare krokodille. (Daniel er som sagt sterkt knyttet til sitt badedyr.) Vår lærer Tor Hansen ba Daniel pent om å forlate klasserommet og komme tilbake uten (sitt) badedyret, noe gutten først nektet. Det tok lang tid før Tor/Hansen klarte å overtale ham/han til å forlate klasserommet. Daniel gikk til slutt ut døren, og det var da den oppblåsbare krokodillen punkterte på grunn av friksjon mot dørkarmen. Alle elevene ble forskrekket. De viste at Daniel ikke hadde tatt Thoraxine™-medisinen sin denne dagen - medisinen han tar for å holde temperamentet på et sosialt akseptabelt (-> byttet om sos. og aks.) nivå. Det eneste klassen kunne gjøre nå var å forberede seg på at Daniel ville utagere sterkt. Daniel trakk en våpenlignende gjenstand og truet med å gå hjem til Tor Hansen for å ødelegge inventar, men i stedet tvang han (Tor Hansen) læreren til å lappe sammen den oppblåsbare krokodillen, samt blåse den opp på nytt. Når ->Da (den oppblåsbare) krokodillen var ferdig oppblåst, forlot Daniel klasserommet. Timen ble avsluttet og et kriseteam ble tilkalt. Hele hendelsen var sterkt preget av følelser for Daniel. Han virket (også) truende for klassen og vår lærer. Jeg foreslår derfor at Finnfjordbotn vgs. kan være med på å spleise på en mer slitesterk krokodille, slik at hendelser som denne ikke skjer (så ofte) igjen. Med vennlig hilsen (underskrift) Jørgen Eilertsen ------------------------------------------------------------------------------------------- Ser denne rapporten ok ut? Hva bør jeg endre på? 6970119[/snapback] Endret 30. september 2006 av teveslave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå