kandinsky Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ser hva du mener, men er likevel ikke helt enig. Jeg synes ikke det er sånn at man velger seg ut et lag og heier på det. Man skal bli født inn i en klubb, ha en identitetsfølelse. Jeg tror kjærligheten til klubben er mye større om både du og klubben faktisk er fra samme sted. Selv kommer jeg fra Bærum og har hele livet holdt med Brann. Dette fordi jeg har nære slektninger fra Bergen, og har på en måte blitt "opplært" til det. Det finnes MANGE andre grunner til å holde med et lag enn det å komme fra området rundt stadion. Jeg tror ikke min kjærlighet til Brann er mindre enn din til VIF likevel. Enig med begge forsåvidt. Og det Olum sier er jo om en identitetsfølelse. Om du føler du er en del av SKBrann er jo det identitetsfølelsen din Jeg kan bare si at jeg er stolt som en hane over enga og over at jeg bor på Østkanten i Oslo. Kan hvertfall si at jeg ikke hadde hatt samme følelsene for enga om jeg hadde bodd i Hamar eller Fredrikstad hvor som helst annet sted enn her. Jeg tror det også er noe spessielt med laget fra byen du er fra. Det får du jo aldri vite Husam, du som ikke er fra Bergen, og jeg får ikke vite motsatt Lenke til kommentar
Husam Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ser hva du mener, men er likevel ikke helt enig. Jeg synes ikke det er sånn at man velger seg ut et lag og heier på det. Man skal bli født inn i en klubb, ha en identitetsfølelse. Jeg tror kjærligheten til klubben er mye større om både du og klubben faktisk er fra samme sted. Selv kommer jeg fra Bærum og har hele livet holdt med Brann. Dette fordi jeg har nære slektninger fra Bergen, og har på en måte blitt "opplært" til det. Det finnes MANGE andre grunner til å holde med et lag enn det å komme fra området rundt stadion. Jeg tror ikke min kjærlighet til Brann er mindre enn din til VIF likevel. Enig med begge forsåvidt. Og det Olum sier er jo om en identitetsfølelse. Om du føler du er en del av SKBrann er jo det identitetsfølelsen din Jeg kan bare si at jeg er stolt som en hane over enga og over at jeg bor på Østkanten i Oslo. Kan hvertfall si at jeg ikke hadde hatt samme følelsene for enga om jeg hadde bodd i Hamar eller Fredrikstad hvor som helst annet sted enn her. Jeg tror det også er noe spessielt med laget fra byen du er fra. Det får du jo aldri vite Husam, du som ikke er fra Bergen, og jeg får ikke vite motsatt Det Olum sa var at identitetsfølelsen ble større om du er fra samme sted som klubben, og det er helt feil i mange tilfeller. Jeg har tvert imot styrket min klubbfølelse ved å ha måttet forsvare Brann i diskusjoner og "mobbing" fra kompiser her nede som holder med østlandslag. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hehe, merkelig at det kun er 5 sider etter 2 år (I tråden) Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hehe, merkelig at det kun er 5 sider etter 2 år (I tråden) Og en god andel er fra folk som avskyr Lyn som pesten.. Det er jo ikke merkelig i det hele tatt! Det kryr jo ikke akkurat av Lyn-supportere da. Hverfall ikke om de ikke er lenger oppe Lenke til kommentar
deer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Krever 170 mill av Lyn Chelsea saksøker osloklubben. I dag ble Lyn AS forkynt en stevning (sivil sak) fra Chelsea Football Club Limited. Det bekrefter Chelsea på sine hjemmesider. Stevningen ble sendt via Oslo Tingrett. Bakgrunnen for stevningen er Chelseas ønske om å oppheve det inngåtte forliket om overgangen for spilleren John Obi Mikel, og få tilbakebetalt 16 millioner pund. Chelsea fremmer ifølge sin hjemmeside søksmålet fordi tidligere Lyn-direktør Morgan Andersen ble dømt for dokumentfalsk i Mikel-saken. Søksmålet retter seg ikke bare mot Lyn, men også mot Andersen. Morgan Andersen ble i mars dømt til ett års betinget fengsel for dokumentfalsk og falsk anmelde av Mikels agent. Chelsea vil ha tilbake pengene de betalte for John Obi Mikel. Lyn mottok cirka 4 millioner pund for spissen, og i tillegg punget londonklubben ut med cirka 12 millioner pund til Manchester United, som Lyn først gjorde en urettmessig avtale med. Chelsea, Manchester United og Lyn gjorde tidligere et forlik der de ble enige om at partene ikke kan gå til søksmål mot hverandre i saken. På hjemmesidene til Chelsea heter det at: - På tidspunktet for overgangen ble Chelsea, Lyn og Manchester United enige om at summene som ble betalt ville være et endelig forlik, og at ingen videre krav eller kommentarer ville bli fremmet. Chelsea har skriftlig informert Lyn for å klargjøre at siden overgangen var basert på en forfalskning, nå fastslått av domsstolen, er den tidligere avtalen ikke bindende. Spillerflukt Dersom Lyn taper saken vil det trolig bety slutten for Oslo-klubben, som allerede sliter tungt økonomisk. Fra før av har flere spillere og ledere forsvunnet fra den kriserammede klubben. Nylig kom en investorgruppe Lyn til unnsetning som tilførte klubben 12,5 millioner kroner. Det er likevel ikke nok til å holde klubben i live hele neste sesong. For å opprettholde dagens satsing gjennom neste sesong mangler Lyn åtte millioner kroner. Lyn skriver i en pressemelding at de er optimistiske med tanke på å komme til en enighet med Chelsea. Partene skal ha flere møter i dagene fremover. Jusprofessor Alf Petter Høgberg ved Universitetet i Oslo sier til Nettavisen at han tror Chelsea har en god sak mot Lyn. - Lyn har solgt noe de ikke har hatt rett til å selge, og på den basis har Chelsea en god sak, sier Høgberg til Nettavisen. Ps. Chelsea har lykkes med millionkrav tidligere. Da Adrian Mutu testet positivt for kokain ble kontrakten kansellert og Chelsea tilkjent 17 millioner euro i kompensasjon fra den rumenske spissen. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Flere sier at Chelsea har en "dårlig-sak" i denne saken. Både som United supporter og hat over Chelsea, så føler jeg dem nesten fortjener dette rundt Mikel saken (Og hva den kostet for klubben). Klarer ikke forstå at de lar han gå på en permanent overgang til Lyn, med en svært tvilsom tilbakekjøpspris? Når jeg liten klubb som Lyn, med lite midler, får en slik spiller de vet de kan tjene penger på, så er det vel rimelig naturlig, menneskelig å utnytte dette? Jeg ønsker ikke å gå inn i selve saken, for det meste av de avgjørende faktorene i saken har åpenbart ikke blitt sagt åpenlyst til Media eller lignende. Lenke til kommentar
deer Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 eg ønsker ikke å gå inn i selve saken, for det meste av de avgjørende faktorene i saken har åpenbart ikke blitt sagt åpenlyst til Media eller lignende.Du sikter kanskje bl.a. til saken i Dagens Næringsliv idag, her referert til på aftenposten.no? Der hevdes det, veldig kort og slik jeg forstår det, at Mikel ble headhunta av Chelsea lenge før han fylte lovlig alder, og at Lyn var et element i denne prosessen. Hvis dette er riktig: Chelsea hevder nå at avtalen mellom de tre klubbene (om å ikke anmelde) nå er ugyldig som følge av Morgan Andersen-dommen, og saksøker derfor Lyn. Hvis avtalen er ugyldig, har vel også Lyn frie hender til å gå ut med eventuell informsjon om Chelseas headhunting av en mindreårig spiller? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hele saken virker ganske dirty. Det ser ut til at Chelsea har brukt Lyn til å rekruttere en mindreårig spiller og unngå regelverket. Men skjønner ikke hvorfor de saksøker Lyn, da risikerer de at hele den tvilsomme historien kommer fram i lyset. Chelsea har en gjeld på fem milliarder og Abramovitch er visstnok ikke så rik lenger at han kan spytte inn de milliardene som trengs. Kanskje derfor? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Chelsea har en gjeld på fem milliarder og Abramovitch er visstnok ikke så rik lenger at han kan spytte inn de milliardene som trengs. Kanskje derfor? Nei overhode ikke, blir på samme måte som United hadde en gjeld/lån på 2 milliarder, dette fordi når glazer kom så endret de en hel del ting, men dette går kraftig nedover. Alt er under kontroll foreløpig i Chelsea, tror nepep Abramo trekker seg riktig enda (Dessverre ). Lenke til kommentar
Latias Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Lyn 1-0 Aalesund Sokolowski. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Vålerenga hjelper Lyn må vist ha hjelp av storebror ja... Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) edit hele driten. Det blir ikke lett for dere fremover. Dere skulle satsa mer på resten av sessongen og ikke la alt spinne rundt kampene mot oss vettu. Kanskje det hadde blitt noe edelt på dere og Slapp av, dere kan få 500.000 herfra da. Lykke til lillebror Endret 13. november 2008 av niko_90 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Håper Lyn holder seg. Har sansen for klubben. Dessuten er mange av supporterne jævlig kule og ålreite. Sånne saker som dette har en tendens til å ordne seg, men Lyn har vel rotet seg opp i en ganske spesiell situasjon, de har vel i tillegg et gigantkrav fra Chelsea oppi det hele... Lenke til kommentar
Masteral Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Er en av de mange (få) lyn supporterene som sitter og gruer seg til mandag. Er ikke like gøy å gå på 2. divisjonskamper. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Tviler på at lyn blir sendt ned. Tror det er større fare for hva som skjer med søksmålet fra chelsea. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Er det ikke i dag de skulle bestemme? Eller var det neste mandag? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 I dag, ca kl 21:00. http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article122870.ece Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Sokolowski på vei til Vålerenga http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=524253 Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Gah, visste at Soko var på vei ut, men det er litt bittert hvis han skulle gå til Vålenga. Faen heller hvis han går til erkerivalen! Men men, hva kan en gjøre når klubbben ikke er så veldig rik? Han har spilt veldig bra for Lyn. Kravet fra Chelsea er forresten redusert fra 170 til 1,2 mill. Kilde: Blabladet Edit: Intervju med Sokolowski: - Du blir ikke VIF-spiller neste år? - Det kan jeg ikke utelukke. VIF er en av mange klubber som kan være aktuelle. Jeg har aldri sagt at jeg må til utlandet. Det er masse gode lag i Norge også, sier Sokolowski til Dagbladet.no. Ikke sikkert at det blir Enga med andre ord. Edit 2: Klanen er visstnok ikke så hypp på Sokolowski heller. Kilde: VG Endret 18. november 2008 av Monkeyboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå