Husam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nei nei.. Der tar du feil Det er laget med flest medaljer, trofeer, historie og sjel som er det beste. :!: Sant det faktisk. Siden Vålerenga vant serien i 2005 (?) så er spillerne deres bedre enn Lyn sine. Du er faen ikke dum du. Det har jeg vel aldri sagt. At siden Enga vant i 2005 så er spillerne bedre enn Lyn sine? Jeg tror du blingser Jeg tror ikke det. Du sier at laget (som består av spillerne) er bedre på grunn av at klubben har flere medaljer. Det er selvfølgelig bare tull. Til det andre du sier; Nå er jeg hverken Lyn- eller VIF-fan, men foretrekker uten tvil Bastionen fremfor usympatiske klansaper. Hyggeligste supportergruppen å snakke med før og etter kamp ihvertfall, det er det ingen tvil om. Og når det gjelder supporteroppmøte bør vel ikke en VIF-fan snakke for høyt for tida? For eksempel: 16 000 tilskuere i et lokaloppgjør på Ullevaal? :!: Lenke til kommentar
Olum Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Vi har ikke hatt mye tilskuere i år, men ligger likevel langt foran Lyn. Dere burde egentlig hatt mye mer med tanke på at dere faktisk er med i medaljekampen, mens vi ikke har en dritt å spille for. Endret 16. september 2008 av Olum Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Nei nei.. Der tar du feil Det er laget med flest medaljer, trofeer, historie og sjel som er det beste. :!: Sant det faktisk. Siden Vålerenga vant serien i 2005 (?) så er spillerne deres bedre enn Lyn sine. Du er faen ikke dum du. Det har jeg vel aldri sagt. At siden Enga vant i 2005 så er spillerne bedre enn Lyn sine? Jeg tror du blingser Jeg tror ikke det. Du sier at laget (som består av spillerne) er bedre på grunn av at klubben har flere medaljer. Det er selvfølgelig bare tull. Til det andre du sier; Nå er jeg hverken Lyn- eller VIF-fan, men foretrekker uten tvil Bastionen fremfor usympatiske klansaper. Hyggeligste supportergruppen å snakke med før og etter kamp ihvertfall, det er det ingen tvil om. Og når det gjelder supporteroppmøte bør vel ikke en VIF-fan snakke for høyt for tida? For eksempel: 16 000 tilskuere i et lokaloppgjør på Ullevaal? :!: Beklager. Jeg burde skrivd Vålenga generelt og ikke "laget" da. Ser at det var en mulighet til å pirke på det jeg skrev. Herlig skutt Svar på det jeg skriver og ikke bare dra opp dritt da. Jeg har vel ikke skrytt av at Enga har hatt best oppsluttning rundt kampene i år i TL. Jeg sier bare at vi knuser Lyn på tribunen, selv om vi ikke har en dritt å spille for, i motsettning til Lyn som enda er med i medaljekampen. Og jeg er redd for at du har litt tynt grunnlag du baserer deg på når du sier at "Bastionen" er hyggeligere enn Klanen. For å få en "fair match" på hvem av supportergjengene som er hyggeligst får du snakke med det seksdobla antall klansmedlemmer kontra bastionsmedlemmer. Om du har vært i kontakt med 50 bastionsmedlemmer og syns de alle var trivelige så får du gi 300 klansmedlemmer samme sjangsen og det tviler jeg på at du har gjort. Om du snakker pent til begge tviler jeg ikke på at både klansmedlemmer og bastionsmedlemmer svarer deg hyggelig tilbake. Men hva som angår fotball, er ENGA forsatt størst i byen. Kilden din på at usympatiske klansaper er mindre trivelig både før og etter kamp? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Beklager. Jeg burde skrivd Vålenga generelt og ikke "laget" da. Ser at det var en mulighet til å pirke på det jeg skrev. Herlig skutt Jeg pirket ikke på det du skrev. Du skrev noe jeg misforstod fordi du hadde misforstått noen definisjoner i utgangspunktet. Men nok om det. Svar på det jeg skriver og ikke bare dra opp dritt da. Jeg har vel ikke skrytt av at Enga har hatt best oppsluttning rundt kampene i år i TL. Jeg sier bare at vi knuser Lyn på tribunen, selv om vi ikke har en dritt å spille for, i motsettning til Lyn som enda er med i medaljekampen. Og jeg er redd for at du har litt tynt grunnlag du baserer deg på når du sier at "Bastionen" er hyggeligere enn Klanen. For å få en "fair match" på hvem av supportergjengene som er hyggeligst får du snakke med det seksdobla antall klansmedlemmer kontra bastionsmedlemmer. Om du har vært i kontakt med 50 bastionsmedlemmer og syns de alle var trivelige så får du gi 300 klansmedlemmer samme sjangsen og det tviler jeg på at du har gjort. Om du snakker pent til begge tviler jeg ikke på at både klansmedlemmer og bastionsmedlemmer svarer deg hyggelig tilbake. Men hva som angår fotball, er ENGA forsatt størst i byen. Kilden din på at usympatiske klansaper er mindre trivelig både før og etter kamp? Nei, du har ikke skrytt av Engas oppslutning i år, men når du rakker ned på andre lags tilskuere bør du være godt forberedt på å få dritt tilbake. Og her er det som sagt mye å ta av når det gjelder klanens innsats i år. Hva bakgrunnen er for din matematiske teori om trivelige oslosupportere er jeg ikke spesielt interessert i, men kan si at jeg har møtt et stort nok antall Lyn- og VIF-supportere ute (har tross alt vokst opp i nærheten av Oslo) til å gjøre meg opp en mening om begge gruppene. Og du lurer på hva jeg baserer utsagnet om usympatiske klansaper på? Det beste av alt, personlig erfaring. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Nei, du har ikke skrytt av Engas oppslutning i år, men når du rakker ned på andre lags tilskuere bør du være godt forberedt på å få dritt tilbake. Og her er det som sagt mye å ta av når det gjelder klanens innsats i år. Nettopp. Her diskuterer vi jo om hvem som er "best i byn" og hvilken av klubbene som er størst. Jeg er jo ikke fornøyd med 13.000 i snitt per kamp jeg heller. Og skriver ikke dette for å prøve å trumfe gjennom at Enga er Norges beste/største klubb. Jeg tror egentlig vi to er enige. Lyn er per dags dato ett bedre lag enn enga, men det hersker ingen tvil om hvlken klubb som er størst (snakker supportere, historie, meritter osv. Dette er jo bare fakta). Så er det opp til enhver å definére hvordan man definerer "Oslo´s største klubb". For meg blir det rart å si at Lyn nå er størst fordi de ligger over oss på tabellen. Da var jo Vål´enga "best i byn" etter 1 serierunde. Mens etter 2 runder var Lyn det, og etter 4 runder var jaggu Vål´enga best igjen. Det blir for dumt spør du meg Hvordan definerer du Oslo´s beste? Endret 16. september 2008 av niko_90 Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Lyn er per dags dato ett bedre lag enn enga, men det hersker ingen tvil om hvlken klubb som er størst (snakker supportere, historie, meritter osv. Dette er jo bare fakta). Du glemte penger... Niko, Husam har et poeng i det han skriver om supportere. Er altfor mye bråkebøtter i Klanen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg definerer vel Oslos beste klubb som den som til enhver tid har størst suksess, tabellen er vel en fin pekepinn. Om ikke tabellen etter 5 serierunder kan si oss allverden, så kan den det ihvertfall nå. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg definerer vel Oslos beste klubb som den som til enhver tid har størst suksess, tabellen er vel en fin pekepinn. Om ikke tabellen etter 5 serierunder kan si oss allverden, så kan den det ihvertfall nå. Ja, da mener du vel at Enga er Oslo´s beste klubb da? De kom jo tross alt over Lyn i 2007, 2006, 2005 og 2004. Var Vål´enga best i byen 26. Mai 2008? Da lå jo Enga over Lyn på tabellen. Men nå leder jo Lyn så nå er vel de best i byn? Få høre hvem du syns er Oslo´s største lag! Du glemte penger... Niko, Husam har et poeng i det han skriver om supportere. Er altfor mye bråkebøtter i Klanen. Jeg definerer ikke best i by´n som hvem som har mest penger. Angående supportere er jeg enig. Klanen har mange bråkebøtter, men har selv vært vitne til vold blant Lyn-supportere og flaggbrenning osv. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg definerer vel Oslos beste klubb som den som til enhver tid har størst suksess, tabellen er vel en fin pekepinn. Om ikke tabellen etter 5 serierunder kan si oss allverden, så kan den det ihvertfall nå. Ja, da mener du vel at Enga er Oslo´s beste klubb da? De kom jo tross alt over Lyn i 2007, 2006, 2005 og 2004. Var Vål´enga best i byen 26. Mai 2008? Da lå jo Enga over Lyn på tabellen. Men nå leder jo Lyn så nå er vel de best i byn? Få høre hvem du syns er Oslo´s største lag! Lyn er best i byen ja. De ligger godt over VIF på tabellen, og etter å ha sett kampen dem imellom er det vel ingen tvil. Nå vet jeg ikke hva som skjedde 26.mai 2008, men går ut ifra at VIF la seg over Lyn på tabellen? Synes ikke det er et spørsmål man kan svare på så tidlig i sesongen, da får man heller legge mye av grunnlaget i fjorårssesongen, men heller ikke det blir helt riktig. Når det gjelder å være Oslos største klubb så vil jeg vel definere det som klubben med flest medlemmer, størst omsetning, kanskje også flest folk på kampene. Uten at jeg skal si meg for sikker vil jeg tro VIF gjør det best her. Men det skal også sies at jeg synes det er mange ganger viktigere å være gode enn store. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg definerer vel Oslos beste klubb som den som til enhver tid har størst suksess, tabellen er vel en fin pekepinn. Om ikke tabellen etter 5 serierunder kan si oss allverden, så kan den det ihvertfall nå. Ja, da mener du vel at Enga er Oslo´s beste klubb da? De kom jo tross alt over Lyn i 2007, 2006, 2005 og 2004. Var Vål´enga best i byen 26. Mai 2008? Da lå jo Enga over Lyn på tabellen. Men nå leder jo Lyn så nå er vel de best i byn? Få høre hvem du syns er Oslo´s største lag! Lyn er best i byen ja. De ligger godt over VIF på tabellen, og etter å ha sett kampen dem imellom er det vel ingen tvil. Nå vet jeg ikke hva som skjedde 26.mai 2008, men går ut ifra at VIF la seg over Lyn på tabellen? Synes ikke det er et spørsmål man kan svare på så tidlig i sesongen, da får man heller legge mye av grunnlaget i fjorårssesongen, men heller ikke det blir helt riktig. Når det gjelder å være Oslos største klubb så vil jeg vel definere det som klubben med flest medlemmer, størst omsetning, kanskje også flest folk på kampene. Uten at jeg skal si meg for sikker vil jeg tro VIF gjør det best her. Men det skal også sies at jeg synes det er mange ganger viktigere å være gode enn store. Viktigere å være gode enn store ja. Enig der. Men Enga har jo vært bedre i 4 og ett halvt år på rad. Så per din definisjon var Enga best i byen fram til slutten av Mai da Lyn passerte. Men den er grei Litt snål måte å se det fra spør du meg, men du om det Lenke til kommentar
Husam Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Viktigere å være gode enn store ja. Enig der. Men Enga har jo vært bedre i 4 og ett halvt år på rad. Så per din definisjon var Enga best i byen fram til slutten av Mai da Lyn passerte. Men den er grei Litt snål måte å se det fra spør du meg, men du om det Nja, enig i at VIF var best i 4 år på rad, men ikke helt i hvordan du definerer min definisjon. Du kan som sagt ikke lese særlig mye om et lags kvaliteter i forhold til andre i løpet av enkelte kamper, eller etter et par serierunder. Du må nesten se det over halvårsperioder (minst), gjerne over hele året. Fra 2004-2007 viste VIF seg å være bedre enn Lyn, nå i 2008 har Lyn det beste laget. Lurer litt på hva som er så snålt med det? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Viktigere å være gode enn store ja. Enig der. Men Enga har jo vært bedre i 4 og ett halvt år på rad. Så per din definisjon var Enga best i byen fram til slutten av Mai da Lyn passerte. Men den er grei Litt snål måte å se det fra spør du meg, men du om det Nja, enig i at VIF var best i 4 år på rad, men ikke helt i hvordan du definerer min definisjon. Du kan som sagt ikke lese særlig mye om et lags kvaliteter i forhold til andre i løpet av enkelte kamper, eller etter et par serierunder. Du må nesten se det over halvårsperioder (minst), gjerne over hele året. Fra 2004-2007 viste VIF seg å være bedre enn Lyn, nå i 2008 har Lyn det beste laget. Lurer litt på hva som er så snålt med det? Jeg ser den. Da koker det seg sammen til at vi møtes på midten og kaller fred? Enga har vært best i byn siden 2004 og Lyn er best i 2008. Jeg er jo ikke uenig. Lyn har spilt bedre enn Enga i år. Hehe, men bare en bitteliten greie. Vålenga lå over Lyn etter 8 serierunder. Du sier nå at Lyn har vært bedre i år. Altså; Vålenga leda etter 8 runder. Lyn etter 20. Om det skal være noe hold i det du sier må vi vente til serieslutt syns jeg. Selv om sjangsene for at VIF passerer Lyn er små God natt. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tja, har det noengang vært krig? Og man kan godt vente til serieslutt med å summere opp hvilket Oslolag som er best, resultatet blir det samme. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Det var hyggelig med så mye aktivitet i denne tråden i hvertfall, selv om det meste kom fra folk som ikke var Lyn-supportere. Ellers så kan Vålenga redde litt ære ved å vinne cupen. Oslo-patriotismen tvinger meg til å heie på dem nå (føler meg litt skitten), etter at Lyn røyk ut mot #¤%#"! Molde. Det nederlaget skal hevnes på søndag. Lyn er i storform for tiden, bare de ikke gir fra seg ballen så lett. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det Apegutten, bor du på Kampen og heier på Liin? Er ikke det litt blasfemi? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Vil nå si det er hundre ganger verre å holde med Lyn og likevel håpe Vålerenga vinner cupen. Helt forkastelig. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det Apegutten, bor du på Kampen og heier på Liin? Er ikke det litt blasfemi? Hysj, ikke si noe til naboene! Kan føye til at jeg er født og oppvokst på Oslo øst også. Men for å være ærlig så gir jeg f i hvor folk kommer fra i forhold til hvilket lag de heier på. Er også et litt mer nyansert syn på øst/vest i Oslo og har plenty med familie på vestkanten. Faren min har forøvrig spilt på Lyn og farmor bor tre minutters gange fra Ullevåll. Av den grunn vet jeg feks at det ikke er noen som sier "Liin", utenom Enga-supportere. En kan jo i den sammenheng begynne å uttale Vålenga med Hedmark- eller vestlandsdialekt, da det å heie på Enga er blitt fasttrack til urban identitet i Oslo. Men jeg blir ofte spurt om hvorfor jeg heier på Lyn. Jeg starta å heie på det laget fordi jeg alltid har likt underdogsa, og det har Lyn vært i Oslo i nyere tid. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ser hva du mener, men er likevel ikke helt enig. Jeg synes ikke det er sånn at man velger seg ut et lag og heier på det. Man skal bli født inn i en klubb, ha en identitetsfølelse. Jeg tror kjærligheten til klubben er mye større om både du og klubben faktisk er fra samme sted. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Da bør jo ingen andre enn folk fra Gamle Oslo heie på Vålenga. Og jeg burde ha vært Høybråten/Stovner fan, laget der jeg selv spilt fotball. Jeg har ikke vokst opp på Kampen altså. Skal ikke se bort i fra at jeg hadde vært VIF-supporter hvis jeg vokste opp der. Men du har et poeng at man ikke bør "shoppe" fotball-lag etter hva som passer deg og hva som er kulest i øyeblikket. Men fakta var at det var Lyn jeg følte mest for da jeg begynte å bli interessert i fortball og gå på kamper. Jeg har forresten en fetter som har vært Lyn-fan i alle år. Men nå har han flytta ut i Bærum og plutselig blitt Stabæk-fan. Dette er ille, mener jeg. Man bare skifter ikke lag fordi man flytter litt lengre unna der kampene spilles. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg ser hva du mener, men er likevel ikke helt enig. Jeg synes ikke det er sånn at man velger seg ut et lag og heier på det. Man skal bli født inn i en klubb, ha en identitetsfølelse. Jeg tror kjærligheten til klubben er mye større om både du og klubben faktisk er fra samme sted. Selv kommer jeg fra Bærum og har hele livet holdt med Brann. Dette fordi jeg har nære slektninger fra Bergen, og har på en måte blitt "opplært" til det. Det finnes MANGE andre grunner til å holde med et lag enn det å komme fra området rundt stadion. Jeg tror ikke min kjærlighet til Brann er mindre enn din til VIF likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå