zetson Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Noen som har prøvd DVD'er for testing av lyd og bilde på hjemmekino? Noen som anbefales og hvor disse kan skaffes? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 De har det på www.ljudia.no Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 http://www.lsound.no/nor/index.php?side=om...up=694&art=3147 Avia: Guide to HT Avia er en av de mest populære og lærerike kalibrerings DVD-ene innen hjemmekino på markedet. Den ble utviklet av noen av de største innen hjemmekino, med et hovedmål: ”maksimal ytelse av ditt anlegg, uansett prisklasse”. Lenke til kommentar
Asekuro Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 "Digital Video Essentials" blir bl.a. brukt av mange profesjonelle anmeldere av AV-utstyr, og blir vel av de fleste regnet som den beste kalibrerings-DVD'en for hjemmekinoutstyr. Menyene på DVE er litt kronglete, men jeg tror det finnes guider på nett som forteller deg hva du skal gjøre. Bestilte mitt eksemplar fra Amazon, men det kan jo hende den er å få kjøpt i Norge også. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 De selger den bla. annet på www.avshop.no Lenke til kommentar
freke Skrevet 11. oktober 2006 Del Skrevet 11. oktober 2006 Eller så har du den veldig enkle løsningen: på star wars filmene (og et par andre) er det en liten kalibrerings del for lyd og bilde. Ikke like omfattende som the calibrator eller dve, men absolutt bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 http://www.lsound.no/nor/index.php?side=om...up=694&art=3147 Avia: Guide to HT Avia er en av de mest populære og lærerike kalibrerings DVD-ene innen hjemmekino på markedet. Den ble utviklet av noen av de største innen hjemmekino, med et hovedmål: ”maksimal ytelse av ditt anlegg, uansett prisklasse”. 6970243[/snapback] Da jeg så på denne fikk jeg inntrykk av at den var ganske "amatør", eller hva skal jeg si: oldie. SÅ ikke noe videre på denne, var rett og slett uengasjerende. Men den har jo fått skry på seg, så får vel gi den en kjangs! Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Bestiller du avia, så er det like greit å ta med en radio shack i samme slengen. edit: altså denne pakka Endret 13. oktober 2006 av freke Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Bestiller du avia, så er det like greit å ta med en radio shack i samme slengen. edit: altså denne pakka 7061272[/snapback] Jaja, radioshacken er essentiell når det kommer til kalibrering av subwoofern. Anbefaler også RoomEQ i samme slengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå