Gå til innhold

Assassin's Creed 360 has superior AI


phewBAR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk, takk :D

 

Kan komme av at Microsoft har kontakt med utviklere som faktiskt lager spill for X360. Og med det kan ha et lite grunnlag for å utale seg om noe slikt.

 

Birger :)

6970736[/snapback]

 

Man ser jo det samme i hvert bidige intervju med utvikleren for PS3.

 

"Cell-power=1337-skillz in amount of power z0mg"

 

Her snakker vi om anusslikking og reklame så det ljomer i låven.

Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på hvorfor. Er det for komplisert å programmere for Playstation 3? Den har da nok prossessorkraft å rutte med, skulle jeg tro? Veldig synd dersom man risikerer å få en dårligere opplevelse av spillet. Synes Ubisoft burde brette opp armene og optimalisere det for begge konsollene, så sant det er mulig.

6969994[/snapback]

Egentlig ikke så veldig overraskende, man må huske på at selv om Cell har 7 SPE'er, er disse ekstremt gode til tallknusing (spesielt single-precision SIMD), men AI som bruker svært mye branching, kjører dårlig på disse, og må dermed kjøres sammen med alt det andre på PPE'en. 360 har en mer tradisjonell design, der man har 3 symmetriske kjerner som er gode til branching, men ikke fullt så gode på run tallknusing som SPE'ene, og da er det igrunnen logisk at 360 har potensiale til bedre AI :)

 

Det sier seg forresten selv at det vil ta lang tid (om det noengang skjer) før PS3-spillene vil gå langt forbi 360 grafisk;

 

1. Utviklerene har allerede ett forsprang med å utvikle spill til 360 fremfor PS3, og holder allerede på med andregenerasjonsspill.

 

2. PS3 og Cell er en langt mer utradisjonell arkitektur, og det vil dermed ta tid før både SDK og utviklere greier å temme kreftene i villdyret. :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Takk for svar. Lurer på hvorfor Sony har valgt Cell, dersom den ikke egner seg til spillutvikling. Er det noen mulighet for at fysikk og AI kan kjøres på SPE'ene ved å programmere annerledes? Hva er tallknusing godt for i spill, eller rettere sagt; hvilken fordel har SPE'ene fremfor den tradisjonelle arkitekturen i spillsammenheng?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Lurer på hvorfor Sony har valgt Cell, dersom den ikke egner seg til spillutvikling. Er det noen mulighet for at fysikk og AI kan kjøres på SPE'ene ved å programmere annerledes? Hva er tallknusing godt for i spill, eller rettere sagt; hvilken fordel har SPE'ene fremfor den tradisjonelle arkitekturen i spillsammenheng?

6971341[/snapback]

 

CELL passer utmerket til fysikk..det er et døme på tallknusing.. ;)

Lenke til kommentar
Veldig, veldig synd å lese dette her. Kunstig intelligens er viktig for innlevelsen.

6970302[/snapback]

Hva snakker du om? :hmm:

 

Gleder meg veldig til spillet.

6971384[/snapback]

Virker som at han tror AI-en blir dårlig på PS3 versjonen. Det blir jo helt feil. 360 vil bare ha litt bedre AI. Forskjellen blir nok minimalistisk, akkurat som som grafikkforskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...