MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takk, takk Kan komme av at Microsoft har kontakt med utviklere som faktiskt lager spill for X360. Og med det kan ha et lite grunnlag for å utale seg om noe slikt. Birger Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takk, takk Kan komme av at Microsoft har kontakt med utviklere som faktiskt lager spill for X360. Og med det kan ha et lite grunnlag for å utale seg om noe slikt. Birger 6970736[/snapback] Man ser jo det samme i hvert bidige intervju med utvikleren for PS3. "Cell-power=1337-skillz in amount of power z0mg" Her snakker vi om anusslikking og reklame så det ljomer i låven. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 For oss som ikke er helt teknisk annlagt når det gjelder å snakke haxxor-språket? Birger Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg lurer litt på hvorfor. Er det for komplisert å programmere for Playstation 3? Den har da nok prossessorkraft å rutte med, skulle jeg tro? Veldig synd dersom man risikerer å få en dårligere opplevelse av spillet. Synes Ubisoft burde brette opp armene og optimalisere det for begge konsollene, så sant det er mulig. 6969994[/snapback] Egentlig ikke så veldig overraskende, man må huske på at selv om Cell har 7 SPE'er, er disse ekstremt gode til tallknusing (spesielt single-precision SIMD), men AI som bruker svært mye branching, kjører dårlig på disse, og må dermed kjøres sammen med alt det andre på PPE'en. 360 har en mer tradisjonell design, der man har 3 symmetriske kjerner som er gode til branching, men ikke fullt så gode på run tallknusing som SPE'ene, og da er det igrunnen logisk at 360 har potensiale til bedre AI Det sier seg forresten selv at det vil ta lang tid (om det noengang skjer) før PS3-spillene vil gå langt forbi 360 grafisk; 1. Utviklerene har allerede ett forsprang med å utvikle spill til 360 fremfor PS3, og holder allerede på med andregenerasjonsspill. 2. PS3 og Cell er en langt mer utradisjonell arkitektur, og det vil dermed ta tid før både SDK og utviklere greier å temme kreftene i villdyret. Endret 30. september 2006 av bepe86 Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takk for svar. Lurer på hvorfor Sony har valgt Cell, dersom den ikke egner seg til spillutvikling. Er det noen mulighet for at fysikk og AI kan kjøres på SPE'ene ved å programmere annerledes? Hva er tallknusing godt for i spill, eller rettere sagt; hvilken fordel har SPE'ene fremfor den tradisjonelle arkitekturen i spillsammenheng? Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Veldig, veldig synd å lese dette her. Kunstig intelligens er viktig for innlevelsen. 6970302[/snapback] Hva snakker du om? Gleder meg veldig til spillet. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takk for svar. Lurer på hvorfor Sony har valgt Cell, dersom den ikke egner seg til spillutvikling. Er det noen mulighet for at fysikk og AI kan kjøres på SPE'ene ved å programmere annerledes? Hva er tallknusing godt for i spill, eller rettere sagt; hvilken fordel har SPE'ene fremfor den tradisjonelle arkitekturen i spillsammenheng? 6971341[/snapback] CELL passer utmerket til fysikk..det er et døme på tallknusing.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Veldig, veldig synd å lese dette her. Kunstig intelligens er viktig for innlevelsen. 6970302[/snapback] Hva snakker du om? Gleder meg veldig til spillet. 6971384[/snapback] Virker som at han tror AI-en blir dårlig på PS3 versjonen. Det blir jo helt feil. 360 vil bare ha litt bedre AI. Forskjellen blir nok minimalistisk, akkurat som som grafikkforskjellen. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 "bare litt" blir ganget med 10 i fanboy likningen.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 "bare litt" blir ganget med 10 i fanboy likningen.. 6971749[/snapback] Ja, det er merkelig hvordan selv den minste ting blir blåst opp til det ekstreme. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Vel, for meg er dette glimrande nyhende. Eg gledar meg skikkeleg til Assasins Creed, og å få veta slikt gjere jo berre ventinga endo lenger. Tvilar sterkt på at PS3 versjonen blir dårlig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 For oss som ikke er helt teknisk annlagt når det gjelder å snakke haxxor-språket? Birger 6970807[/snapback] Det var da ein spøk. Men når man ser på intervjuer fra utviklerene bak Warhawk og Lair så skulle man tru at Cell var ein have fra oven. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 dont worry Sony fanboys, atleast the rest of the game will be similar, even down to the controls. oh wait...wait...oh yea thats rite, the PS3 controller doesnt even have rumble! oh snap! haha, denne her har eg flirt av no i 2-3 timar - utruleg bra sagt Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hehe, blir nok en klassiker i minneboka det Birger Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hehe, blir nok en klassiker i minneboka det Birger 6974120[/snapback] Burde nesten bli gidt ut på basert på uttalser og annet fjas fran fanboys wordwide. Det hadde nok blit den første boka eg noen gang har kjøpt i mitt liv(satt litt på spissen) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Like stor som Gyldendals leksikon serie Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå