Gå til innhold

64MB eller 128MB på VGA kort!!!

gadus

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på ett par skjermkort.

ATI Radeon8500LE med 128MB minne ca 1300kr

Asus Ti4200 med 64MB minne ca 1400kr

Som jeg har lest av tester får Ti4200 kortet jevnt over best kritikk, men vil Radeon kortet allikevel gi ett bedre gjenomsnittlig nivå grunnet de ekstra 64MB minne? Eller vil jeg tjene mest på å kjøpe 64MB versjonen av Ti 4200?

Joda, jeg vet at Ti4200 med 128MB ligger på ca 1800,- men jeg har satt grensen på 1500,- og denne gangen skal jeg prøve å moderere med litt (ender vel oppmed 9700Pro )

Hva mener dere? Tar jeg Ti4200 eller 8500LE? Ser jeg meg blind på ram mengde (har unektelig lyst på 128MB, men tror Ti4200 er ett bedre kort!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det koster 1800 eller noe i den duren, men du må absolutt ta en kikk på Point Of View sitt Ti4200 XP. Hvis overklokking interesserer deg så kan det jo gøy å vite at du kan klokke dette til Ti4600 hastigheter. Det er 300 kroner, men mye mer ytelse.

Dette skal i alle fall jeg handle når jeg en gang i fremtiden får penger på kontoen igjen...

Anborn

Glemte å si det, men POV kortet har 128 MB RAM. Ja takk, begge deler!

[ Denne Melding var redigert av: Anborn på 2002-11-02 12:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 12:26, skrev Kjetil Lura:

Av det som eg har sett så er det ingen spill som utnytter mere en 64MB med ram på skjermkortet. Ville derfor valgt ti4200 64MB.

Faktisk er ikke 128MB nok for UT2k3 med høyste texture detalj nivå.

Dessuten spiser FSAA opp en del minne, slik at med GF4Ti der FSAA er veldig brukbart er 128MB å foretrekke.

Lenke til kommentar
Quote:

MistaPi skrev (2002-11-02 13:21):

Faktisk er ikke 128MB nok for UT2k3 med høyste texture detalj nivå.

Dessuten spiser FSAA opp en del minne, slik at med GF4Ti der FSAA er veldig brukbart er 128MB å foretrekke.

Har du en link så eg kan få bekreftet det. Har ennå tilgode å lese noe som kan bekrefte det du sier.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 14:43, skrev Kjetil Lura:

Har du en link så eg kan få bekreftet det. Har ennå tilgode å lese noe som kan bekrefte det du sier.

http://www.ina-community.com/forums...79&pagenumber=2

Programmer

Epic Games, Inc.

Registered: Jan 2002

Try disabling player shadows (or use blob shadows).

More technical blurb: A 128 MByte card doesn't have enough video memory for UT2k3 at the highest texture detail settings so some textures will end up in AGP memory. The problem also is that render targets have to reside in video memory and when a player is first seen the allocation of the render target will fail if there isn't enough memory available on the card. We in turn will then evict all textures from video memory and try to allocate the render target again. On certain card/ driver combinations this can cause framerate hitches that can be avoided by either using blob shadows or a lower texture detail setting.

-- Daniel, Epic Games Inc.

Det går rykter i at det er en "skjult" texture innstilling (ultra high) som blir tilgjengelig med en patch når NV30 kommer på markedet. High-end versjonen av NV30 vil da ha 256MB minne ifølge de ryktene.

"If you look in the diagram options of Unreal Tournament 2003, then the detail degree "high" will only encounter as top. The "Ultra High detail" mode, like it the developers ensure, would be on current cards a call for Choppy-orgies and are not implemented therefore in the game - not yet. According to Epic´s Mark Rein the mode will come with a patch delivered subsequently as soon as Nvidia's new NV30 appears."

- Pc Games (German)

Issue 11/02

http://www.pcgames.de/?menu=0401&show=index

Lenke til kommentar

takker for feedback på valg av kort.

Jeg har et stort problem: mye vil ha mere og fanden vil ha flere :grin:

Tror kanskje jeg følger rådet om POV ti4200XP, da dette får gode tester. Budsjettet gikk rett til helv***, men det får så være for denne gang (også:)

Det er jo ikke snakk om mange kronene i forskjell fra 64MB opp til 128 MB på ti4200.

Nå har jeg et Geforce2 kort, og det skal sprenges ved første anledning, skal se hvor mye jeg kan presse det før det tar av inni kabinettet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...