Rakash Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei Holder på å sette sammen PC'en min nå, og har 2 ting igjen å plugge. Dette viste seg pluttselig å by på problemer. Problemet mitt kommer under pluggingen av strømtilførsel til CPU'en. Hovedkortet mitt er dette fra abit. Strømforsyningen er denne fra NorthQ. Her er et upp to date bilde av hovedkortet mitt: Som dere ser har strømforsyningen min 1 x 4pin motherboard extension cable, mens hovedkortet mitt (bildet i prisguiden er feil, så se på vedlagt bilde) forlanger en 8pins kabel (ATX12V1) Så spørsmålet mitt blir, kan jeg bruke 4 pins kontakten min, kan jeg skaffe et adapter, eller i værste fall må jeg kjøpe ny PSU ..... Rakash PS: Det er en lik post under kattegorien CPU. Var ikke sikker på hvilken kategori som passet best til problemet mitt. Her er en link til den orginale posten. PPS: Det er første gang jeg bygger en PC fra bunnen av selv. Tenkte bare jeg skulle nevne det Lenke til kommentar
Rakash Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Jeg tror jeg har funnet noe som kan hjelpe meg. En kabel av denne typen, eller en slik en, bare motsatt vei. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette i Norge? Rakash Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jeg plugga bare inn 4-pins pluggen. Godt og stabilt her på mitt Gigabyte DS4. Lenke til kommentar
Rakash Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Kunne du gi meg litt mer info om eksakt hvor på 8 pin ingangen du monterte 4 pin kabelen? Rakash Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ok, skal forsøke å lage en tegning. _ _ |_|_| 1 2 |_|_| 3 4 |_|_| 5 6 |_|_| 7 8 Jeg plugga min i den øverste delen (Pin 1, 2, 3 og 4). Dette fordi de nederste var dekket for. Dog er det anbefalt å bruke alle, men ingen problemer for meg uten å ha i alle. Endret 30. september 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå