Gjest medlem-77217 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Hei sann. Jeg lurte bare på om hvordan jeg finner ut hvilket skjermkort jeg har. Jeg har ikke installert drivere, det er i den sammenhengen jeg må ha navnet. Endret 30. september 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) vel, det enkleste er jo aa kikke paa maskinen om den har et ATi eller Nvidia klistermerke. hvis den ikke har det, kan du proeve aa kikke direkte paa kortet inni maskinen. du kan proeve ATi's drivere iallefall, hvis du ikke har ATi saa faar du ikke installert de uansett.. (vet ikke om det samme gjelder nvidia). EDIT: er skjermkortet et eget kort, eller innebygget i hovedkortet? Endret 30. september 2006 av Changis Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Det er et eget kort. Er ganske sikker på at det er ATi ettersom det er et rødt kort. Og, det er ingen klister merke fordi jeg bygger PC selv. EDIT: har prøvd en haug med programmer: TestMyHardware SiSoftSandra ATI Tray Tools RivaTuner Ingen av de viste noen informasjon om skjermkortet. Endret 30. september 2006 av medlem-77217 Lenke til kommentar
Changis Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640 proev den driveren, funker bare paa ati. men ja, det er mest sannsynlig ati siden kortet er roedt. Lenke til kommentar
GoldenLion Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Står det ingenting på selve skjermkortet? Eller i det allerførste skjermbilde du får når du starter maskinen? Eller Min datamaskin>Egenskaper>Maskinvare>Enhetsbehandling>Skjermkort? Lenke til kommentar
Changis Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 du kan bruke atitool, dumpe gpu bios aa aapne den i rabit, da faar du frem hvaslags kort du har Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det er et eget kort. Er ganske sikker på at det er ATi ettersom det er et rødt kort. Og, det er ingen klister merke fordi jeg bygger PC selv. EDIT: har prøvd en haug med programmer: TestMyHardware SiSoftSandra ATI Tray Tools RivaTuner Ingen av de viste noen informasjon om skjermkortet. 6970174[/snapback] Du bygger selv sier du? Finner det noget merkelig at du ikke vet hvilket skjermkort du har da. Men prøv Fresh Diagnose. Får du ikke opp info om skjermkortet her, så vet ikke jeg.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Takker for svar. Jeg har nå fått det til, og har et fult fungerende skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå