Gå til innhold

Beste ratt og pedaler

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har blitt en stor fan av NFS HP2 og skal kjøpe meg ratt & pedaler. Jeg søkte litt på google men fant ingen tester e.l.

Noen som kan gi url til test eller har egene erfaringer? Skal helst ikke bruke så mye penger på det..

Mvh. Simen Bakke

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-02 11:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en test av det samnt noen inlegg her på hw. Hvordan er Logitech Wingman Formula/Force GP settene? Noen som har noen personlige erfaringer med de? Formula Force GP settet koster 200,- mere enn Formula GP men har force feedback som er den eneste forskjelden mellom disse.

Er de 200,- verdt force feedback?

Mvh. Simen Bakke

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-11-02 02:16 ]

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt det logitech settet uten force feedback, det var jeg meget fornøyd med men solgte det for å kjøpe et Thrustmaster 360 Ferrari modena pro fordi jeg trodde det skulle være bedre, det er et ok sett å spille med men desverre blir det ødelagt hele tiden, sendte det tredje i retur til komplett for en måned siden og har ennå ikke fått noe igjen. Logitech rattet var meget presist og så også ut til å være solid, har egentlig ingenting å utsette på det. At det ikke er force feedback ser jeg på bare som en fordel fordi jeg ikke liker å spille med det, men det er jo smak og behag. Hadde jeg likt det hadde jeg nok lagt på 200,- for å få det. Kansje du finner linker til tester hvis du kikker på produsentenes hjemmesider.

Lenke til kommentar

Har selv Formula Force GP og er svært fornøyd..

Vel og merke så har jeg den "gamle versjonen" med ekte gummi-ratt..

Har så vidt prøvd den nye versjonen, men så vidt jeg kan huske så hadde det et hardt plast ratt og veldig dårlige feste-anordninger.. Dette er selvfølgelig opp til hver og en å vurdere, men sammenlignet med mit ratt så syntes jeg det var en stor nedtur..

Men uten å skryte så kostet jo mitt ratt 2000kr også, mens det nye Force rattet som kom 2mnd etter at jeg kjøpte mitt koster ca 1000? eller noe slikt.. Kanskje litt mer påkostet det gamle da?

I prisklassen opp mot 2000 kr vil jeg derimot anbefale Logitechs MOMO Force ratt... Skinn-ratt, alu-pedaler og den gode gamle festeanordningen med skruer på undersiden, samt 270* dreining på rattet (vanlig er 180?) gir en bedre kvalitets-følelse. En kompis har dette rattet og det funker VELDIG bra...

P.S. funker også med PS2 - vi prøvde GT3 :smile:

iofs funker vel de fleste usb-ratt med ps2...

Oops leste meldinga di en gang til og så at du ikke ville bruke så mye penger.. Hva med å ta en titt på qxl eller noe og se etter et brukt ratt??

Abit KT7A-Raid

Athlon XP1600+

GlobalWin WBK38

384MB PC-133 SDRAM

Asus V7700PRO 64MB DDR

40GB IBM + 18GB WD

|Xian|

[ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-11-02 11:23 ]

Lenke til kommentar

Jeg karte å ødelegge to Modena 360 sett på under en uke. Rattet er vanvittig godt å holde i, har sinsykt bra girsystem osv... Det er bare det at kvaliteten og holdbarheten er helt elendig :sad:

Logitech Momo rattet ser jo bra ut på papiret, men jeg synes det er fælt å holde i. Det virker som om de har tatt no gamle hardplast ratt de hadde til overs på lageret og kledd det med skinn. Det er kult med skinnratt, men ikke når det er som å holde i hardplast. Hadde de fora det litt og gjort det mer behagelig å holde i så hadde Momo rattet vært en klar vinner.

Jeg for min del holder meg til MS sitt ForceFeedback ratt, det er ok å holde i. Ok fordi det ikke er i nærheten så godt å holde i som Modena rattet. Det har bra force motor, og solide pedaler. Har herja vilt med det rattet i snart 2 år nå, og det er fortsatt godt som nytt. Nå har jo MS kommet med en ny versjon av rattet som det skrytes veldig av. Ikke det at jeg kan skjønne hva som skiller det fra det forrige rattet dems, bortsett fra fargene da. Det føltes nøyaktig likt ut å spille med som det gamle...

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-02 12:51 ]

Lenke til kommentar

Jeg har altid brukt Thrustmaser og er veldig godt fornøyd med det, bruker det veldig mye og det får myyyye juling, så at de leverer god kvalitet er det ingen tvil om, nå har jeg et sett som heter Thrustmaser force feedback gt og det er på tilbud hos Lefdal på Alnabru nå til kr.695,- og det er veldig billig, vanlig pris er 995,- løp å kjøp!!!Børre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 14:23, skrev børre:

Jeg har altid brukt Thrustmaser og er veldig godt fornøyd med det, bruker det veldig mye og det får myyyye juling, så at de leverer god kvalitet er det ingen tvil om, nå har jeg et sett som heter Thrustmaser force feedback gt og det er på tilbud hos Lefdal på Alnabru nå til kr.695,- og det er veldig billig, vanlig pris er 995,- løp å kjøp!!!Børre.

Har du hatt dette settet lenge?, en kompis av meg har ødelagt to slike og jeg har selv ødelagt tre av 360 Modena pro utgaven.

Lenke til kommentar

Jeg har Logiteck MOMO Force USB og det RULER!!!

Men alikevel så STINKER NFS HP2 pga EKSTREMT dårlig følsomhet for bilene. Du styrer en vei, mens bilen går en annen. Beveger du rattet frem og tilbake på en vanlig bil, vil bilen svinge frem og tilbake, og begynne å vogge. IKKE gå rett frem som i nfsHP2!!

DRITTSPILL!!! .... selv om grafikken er pen.

håper det kommer en patch... da blir spillet dritBRA!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-02 12:19, skrev BoardkilL:

Jeg klarte å ødelegge to Modena 360 sett på under en uke. Rattet er vanvittig godt å holde i, har sinsykt bra girsystem osv... Det er bare det at kvaliteten og holdbarheten er helt elendig :sad:

Kjetil A Gogstad

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-02 12:51 ]</font>

hmm... nå har jeg gått og gledd meg på nytt ratt... tenkte å kjøpe thrustmaster 360 modena racing wheel... og så dette!? HVORDAN I H****** KLARER DU Å ØDELEGGE TO RATT PÅ EI UKE?

hvordan er det mulig at det er så dårlig holdbarhet... er det ikke du som er litt hardhent? bare litt sånn "oisann... der glapp jeg rattet..."

er det forskjell på kvaliteten på rattene fra konsoll til konsoll? jeg tenkte meg 360 modena til xbox...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

Jeg har blitt en stor fan av NFS HP2 og skal kjøpe meg ratt & pedaler. Jeg søkte litt på google men fant ingen tester e.l.

Noen som kan gi url til test eller har egene erfaringer? Skal helst ikke bruke så mye penger på det..

Mvh. <!-- BBCode u2 Start --><A class="postbody" HREF="http://213.65.245.231/~sleepr/soet/?name=Simen%20Bakke" TARGET="_blank">Simen Bakke</A><!-- BBCode u2 End -->

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-11-02 11:27 ]</font>

Må bare si at om man kun spiller NFS:HP2 er det ikke verdt å bruke pengene på et ratt. Har faktisk aldri spillt et spill med så elendig følsomhet med rattet. Er helt umulig å spille fordi det virker som om bilen overhodet ikke har kontakt med veien, eller rattet kontakt med hjulene. Føles mest som om bilen bare flyter over asfalten :(

Faktisk så brukte jeg tastaturet på dette møkkaspillet når jeg testet d . . Næh takke meg til Rally Trophy....da kan man snakke om FF som virkelig har en funksjon. Det er helt utrulig følelse når man kjenner at bilen begynner å slippe på for eller bakhjulene :)

Go Jul!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...