ovle Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei! Eg har breidband hos mimer internett og har ein zyxel 650R-T3 router.. I tillegg har eg telio breidbandstelefon, og når eg ringte dei for å spørje kvifor relefonen heile tida datt ut, forklarte dei at det var pga routeren min, og dei anbefalte meg å prøve å oppdatere firmwaren. Men ny firmware finn eg ikkje! Hjelp? Lenke til kommentar
ovle Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Det må da vere nokon som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) http://www.zyxel.dk/web/support_download_d...php?sqno=111637 Det tror jeg er den rette. Lykke til! Endret 1. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
ovle Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 Tusen takk for svar! Prøvde å oppdatere gjennom konfigurasjons-sidene til ruteren no. Då fekk eg følgjande feilmelding: Server Error A file system error was detected on the RomPager server. Return to last page Sikker på at det er rett firmware? Finns det ein annan måte å oppdatere på? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Nei, jeg sa at jeg ikke var helt sikker på det. Det var sikkert feil firmware. Du bør kontakte Mimer, evt. sjekke websidene dems om det finnes firmware der. Evt. skaffe deg en ny router. Linksys WRT54GL fungerer utmerket mot Telio. Ingen konfig er nødvendig. På hvilken måte skjer dette? Mister du summetonen i telefonen? Hvilken adapter har du? Endret 1. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 (endret) Hei!Eg har breidband hos mimer internett og har ein zyxel 650R-T3 router.. I tillegg har eg telio breidbandstelefon, og når eg ringte dei for å spørje kvifor relefonen heile tida datt ut, forklarte dei at det var pga routeren min, og dei anbefalte meg å prøve å oppdatere firmwaren. Men ny firmware finn eg ikkje! Hjelp? 6969496[/snapback] Du får be de sende deg en router som fungerer skikkelig. Tviler på at det er meningen at kundene skal oppdatere firmware selv ute på webben. Mimer er dessuten ganske kjipe, slik at du trolig må betale for gjenoppretting hvis du 'krasjer' routeren. Når du får nettet igang igjen, vil jeg råde deg til å sette routermodemet i bridge. Da kan du bruke egen router bakom som du har full kontroll på. Du må vite brukernavn, passord og om Mimer bruker PPPoE eller annet som du kan logge deg inn på med egen router. Endret 2. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Mimer bruker ikke PPPoE . Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja det er jo en tråd her om den saken https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=523359 Lenke til kommentar
ovle Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 hmm... Kan eg bytte ut routeren med ein annan router, eller er eg nødt til å benytte meg av zyxelen i det store og heile? Har forresten ein trådlaus router i nettverket, men det er vel ikkje ein adsl-router kanskje? D-link DI-524 heiter den. Sett stor pris på all hjelp! Lenke til kommentar
ovle Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Mrglenn: Som regel ein eller fleire gonger daglig sluttar telefonen å funke, og eg må koble ut alle kablar i heile nettverket for så å koble dei saman igjen og restarte alle routarar osv for å få det til å fungere igjen.. Skikkelig kjipt med andre ord! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Siden man så gjerne vil at alle skal ha gleden av bredbåndet sitt så spør man gjerne om firmwaren til Telioboksen har vert oppgradert i det siste for det er den som det snakkes om når man henvender seg til Telio . Din DI-524 er det ikke noe galt med så fremt den får sitte tilkoblet på wan og kjøre som den skal for Zyxel modemet må du fortsatt ha . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå