Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firmware til zyxel 650R-T3

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har breidband hos mimer internett og har ein zyxel 650R-T3 router..

I tillegg har eg telio breidbandstelefon, og når eg ringte dei for å spørje kvifor relefonen heile tida datt ut, forklarte dei at det var pga routeren min, og dei anbefalte meg å prøve å oppdatere firmwaren.

Men ny firmware finn eg ikkje!

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk for svar!:)

Prøvde å oppdatere gjennom konfigurasjons-sidene til ruteren no.

Då fekk eg følgjande feilmelding:

Server Error

A file system error was detected on the RomPager server.

Return to last page

Sikker på at det er rett firmware?

Finns det ein annan måte å oppdatere på?

Lenke til kommentar

Nei, jeg sa at jeg ikke var helt sikker på det.

Det var sikkert feil firmware.

Du bør kontakte Mimer, evt. sjekke websidene dems om det finnes firmware der.

Evt. skaffe deg en ny router. Linksys WRT54GL fungerer utmerket mot Telio. Ingen konfig er nødvendig.

På hvilken måte skjer dette? Mister du summetonen i telefonen?

Hvilken adapter har du?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar
Hei!

Eg har breidband hos mimer internett og har ein zyxel 650R-T3 router..

I tillegg har eg telio breidbandstelefon, og når eg ringte dei for å spørje kvifor relefonen heile tida datt ut, forklarte dei at det var pga routeren min, og dei anbefalte meg å prøve å oppdatere firmwaren.

Men ny firmware finn eg ikkje!

Hjelp?

6969496[/snapback]

Du får be de sende deg en router som fungerer skikkelig. Tviler på at det er meningen at kundene skal oppdatere firmware selv ute på webben. Mimer er dessuten ganske kjipe, slik at du trolig må betale for gjenoppretting hvis du 'krasjer' routeren.

Når du får nettet igang igjen, vil jeg råde deg til å sette routermodemet i bridge. Da kan du bruke egen router bakom som du har full kontroll på.

Du må vite brukernavn, passord og om Mimer bruker PPPoE eller annet som du kan logge deg inn på med egen router.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

hmm...

Kan eg bytte ut routeren med ein annan router, eller er eg nødt til å benytte meg av zyxelen i det store og heile?

Har forresten ein trådlaus router i nettverket, men det er vel ikkje ein adsl-router kanskje?

D-link DI-524 heiter den.

Sett stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar

Mrglenn:

Som regel ein eller fleire gonger daglig sluttar telefonen å funke, og eg må koble ut alle kablar i heile nettverket for så å koble dei saman igjen og restarte alle routarar osv for å få det til å fungere igjen..

Skikkelig kjipt med andre ord!

Lenke til kommentar

Siden man så gjerne vil at alle skal ha gleden av bredbåndet sitt så spør man gjerne om firmwaren til Telioboksen har vert oppgradert i det siste for det er den som det snakkes om når man henvender seg til Telio .

Din DI-524 er det ikke noe galt med så fremt den får sitte tilkoblet på wan og kjøre som den skal for Zyxel modemet må du fortsatt ha .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...