bakken2 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei Jeg har kjøpt harddisk til bruk for backup av bla. mine videoopptak. Flere av disse er på ca 10GB, og disse får jeg ikke flyttet fra min interne harddisk til min nye eksterne disk pga. at filene er for store. Hvordan løser jeg dette problemet? Trodde de fantes pakkeprogram i Xp, men det finner jeg ikke. Hva med å laste ned WinZip? Andre forslag? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 høres ut som den eksterne disken din har FAT32 filsystem. Dersom du konverterer til NTFS skal den takle større filer, men vet ikke hvor grensen ligg da. Du kan bruke winzip, winrar, winace og mange andre programmer for å pakke og dele opp store filer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Eksterne harddisker komer ferdig formatert som FAT32. Det mest fornuftige er å bruke NTFS medmindre man absolutt trenger FAT32. Du kan bruke 'convert' kommando hvis du vil beholde data. http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...convertfat.mspx Lenke til kommentar
bakken2 Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Takk for svar, men jeg får opp spørsmål ved bruk av kommandoen Convert "Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon G:" Hva skal jeg skrive? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Vil tippe navnet på disken (Altså hva den heter - OS disk, ekstern - det navnet disken har (evt skal ha)) Endret 30. september 2006 av m-kane Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hjelp funksjonen i XP er faktisk veldig bra. Hadde du slått opp etter "convert" der, hadde du sett at kommandoen for å konvertere er: convert drive_letter: /fs:ntfs der "drive_letter" er bokstaven til stasjonen. Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hjelp funksjonen i XP er faktisk veldig bra. Hadde du slått opp etter "convert" der, hadde du sett at kommandoen for å konvertere er: convert drive_letter: /fs:ntfs der "drive_letter" er bokstaven til stasjonen. 6970683[/snapback] Og da vil man beholde dataene på den eksterne hd. i tillegg til at man endrer filsystemet? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Konvertering sletter ikke fildataene (DVS det har aldri skjedd på de mange maskinene jeg har gjort det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå