Gå til innhold

Noen bedre i samme prisklasse? Inspiron 9400


RKID

Anbefalte innlegg

Komponenter
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

Ekte Windows® XP Home Edition, SP2, norsk språk

Hente og bringe tilbake, bare 1 års service

17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

8X DVD+/-RW drive med software, leser og brenner både CD og DVD

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

Primært 9-celle 80 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

 

Herligheten koster 15140.-

 

Krav:

 

Veldig Godt skjermkort

Core 2 Duo prosessor

 

Pcen skal brukes til alt fra spilling og filmtitting til Studier og Surfing. Bør ikke koste mer en denne!

 

Er denne skjermen god eller bør jeg gå for "17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®" for 1350.- ekstra?

 

HVa med rammen? er det verdt 600kr å ta 667mhz istedet for 533mhz?

Endret av RKID
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en god pc som du skal spille mye med så mener jeg klart at Dell 9400 er det beste valget i denne prisklassen.

 

En annen fordel med denne maskinen er at den er stille og blir ikke plagsom varm som en del andre...

 

Ang skjerm så kjøpte jeg denne gangen WXGA+(1440x900) som forøvrig er en knall skjerm da jeg irriterte med grennseløst over Trulifeskjermen som jeg hadde på min Dell 9300 "samme skjerm du får på 9400"

 

Alt ble smått og lite så jeg måtte ha maskinen så nære hele tiden noe ble et irritasjons moment for meg "jeg er MYE mer fornøyd med mitt siste valg" men dette er selfølgelig en smaksak...

 

Ang rammen så vil du ikke merke forskjell på disse så jeg hadde ikke gitt ekstra penger for den dyreste.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534

Hei.

 

Jeg får selv Dell 9400 om en liten stund.

Jeg valgte WUXGA skjermen på 1920 x 1200.

 

Begrunnelse:

 

Har fra før en FSC M4438G med WUXGA skjerm.

Ja, det er uvant i begynnelsen, men du blir vant til det.

Jeg kunne aldri tenke meg å gå tilbake til noe mindre.

Du får plass til mye mer på skjermen av gangen.

 

Men det er som sagt en smaksak. Og om det er verdt de ekstra kronen får du avgjøre.

 

Angående rammen så holder 533 mhz mer enn nok.

 

Lykke til med kjøp av ny PC:

Lenke til kommentar
Har nesten samme oppsette som deg på maskinen, bare den beste skjermen, jeg tror virkelig du burde satse på den.

Det er stor foskjell ;)

6969896[/snapback]

 

Beste skjermen? det kommer virkelig veldig an på....

 

Hvis man daglig jobber med 3-4 programmer sammtidig så skjønner jeg valget, men behageligheten har en mye høyerer verdi på den andre spør du meg "jeg har hatt begge"

 

Smaken er som baken men jeg syntes den høye oppløsningen var veldig irritende og går man inn på Dell 9300 tråden så er mange som klager på det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har forgjengeren i9300 med 1440x900 skjermen. Den er forsåvidt bra med tanke på oppløsningen, men innsynsvinkelen er ikke noe å skryte av, og fargegjengivelsen er også langt fra topp. Har sett mange bærbare med langt bedre skjermer enn denne. Men det er muligens en oppgradert versjon som sitter i i9400?

 

Ellers ser tilbudet bra ut, men du bør absolutt ringe til selger og ikke kjøpe over nett. Da kan du oppnå betydelige prisreduksjoner. Nevn f.eks. at du har veldig lyst på 667 MHz minne og den beste skjermen, men har et budsjett på 15.000... Se hva han svarer til det.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Har nesten samme oppsette som deg på maskinen, bare den beste skjermen, jeg tror virkelig du burde satse på den.

Det er stor foskjell ;)

6969896[/snapback]

 

Beste skjermen? det kommer virkelig veldig an på....

 

Hvis man daglig jobber med 3-4 programmer sammtidig så skjønner jeg valget, men behageligheten har en mye høyerer verdi på den andre spør du meg "jeg har hatt begge"

 

Smaken er som baken men jeg syntes den høye oppløsningen var veldig irritende og går man inn på Dell 9300 tråden så er mange som klager på det samme.

6969937[/snapback]

 

Jeg skrev beste skjermen, siden den er ultra sharp, itillegg...ja selvfølgelig er det en smakssak, men jeg kommer bare med mine innspill her, det er vell også lov, å jeg mener den med høyest oppløsning definitift er best :)

Lenke til kommentar
Har nesten samme oppsette som deg på maskinen, bare den beste skjermen, jeg tror virkelig du burde satse på den.

Det er stor foskjell ;)

6969896[/snapback]

 

Beste skjermen? det kommer virkelig veldig an på....

 

Hvis man daglig jobber med 3-4 programmer sammtidig så skjønner jeg valget, men behageligheten har en mye høyerer verdi på den andre spør du meg "jeg har hatt begge"

 

Smaken er som baken men jeg syntes den høye oppløsningen var veldig irritende og går man inn på Dell 9300 tråden så er mange som klager på det samme.

6969937[/snapback]

 

Jeg skrev beste skjermen, siden den er ultra sharp, itillegg...ja selvfølgelig er det en smakssak, men jeg kommer bare med mine innspill her, det er vell også lov, å jeg mener den med høyest oppløsning definitift er best :)

6975087[/snapback]

 

He he pussig du nevner det med ultra sharp for det var nettopp det som var mitt problem "med flere" at skrift og bilder ble så smått og utydelig at det til slutt ble et stort irritasjonsmoment for meg bla annet... ;)

 

Jeg har maskinen på en liten sofapuff med et lite spesialbord og liker og ikke måtte ha pc-en mitt i ansiktet for å lese "ja jeg har perfekt syn" samt jeg liker muligheten for litt avstand når jeg surfer i godstolen med trådløs mus men denne kombinasjonen ble umulig med den oppløsningen.

 

Smaken er som skrevet som baken men jeg syntes faktisk den skjermen jeg har nå er både skarpere og ikke minst behagligere "min mening" :)

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en 9400 for et par dager siden. Valgte 1920x1200 skjerm, 160GB disk, 2048MB 667MHz RAM, GeForce Go 7900, etc.

 

Valgte en såpass høy konfigurasjon fordi jeg skal selge den stasjonære, så dette blir en desktoperstatter i ordets rette forstand. Har tenkt å ha den en stund også. Har faktisk ventet noen uker med å bestille, nettopp fordi jeg ville vente til de kom med et 'dobbelt minne' tilbud igjen. Er godt fornøyd med valget, jeg. Får bare håpe jeg også blir fornøyd når jeg får den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører denne på topp igjen.

 

Har hørt at det lønner seg å ringe i stedet for å bestille på nettet hos dell. Hva er det man risikerer å få ekstra hvis man ringer :-)

 

Noen andre som har bestilt i det siste og vet noe om hvor lang leveringstid det er på de nye CPUene?

Lenke til kommentar
Fikk akkurat mail fra Dell...

 

Jeg la inn bestillingen den 28. September.

 

Nå er sendingen forsinket til estimert dato...

 

...hold dere fast...

 

 

17. November!!  :ohmy::cry:

 

Fyttegrisen.

7040810[/snapback]

 

aiai, det var bajsent. Er jo veldig keen på inspiron siden den har 7900 GS, men spørs om jeg gidder å vente så lenge!

 

Noen som vet om andre laptoper som har samme kortet?

Endret av RKID
Lenke til kommentar

Lurer på hva det er som gjør at det blir såpass forsinket?

 

Om det er C2D prosessoren, 667MHz RAMen, skjermen, 160GB harddisken... ?

De venter på deler.

 

Ble først forsinket fra 12. Oktober til 18. Oktober, noe som var småkjipt, men greit nok.

Men en måned til!? Og jeg vet jo ikke om den blir ytterligere utsatt da også.

 

PCen blir jo utdatert før jeg får tatt den i bruk... :D:ermm:

 

Og så skal jeg liksom selge den stasjonære PCen, men rundt juletider blir vel det vanskelig.

 

Ja ja.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat mail fra Dell...

 

Jeg la inn bestillingen den 28. September.

 

Nå er sendingen forsinket til estimert dato...

 

...hold dere fast...

 

 

17. November!!   :ohmy::cry:

 

Fyttegrisen.

7040810[/snapback]

 

aiai, det var bajsent. Er jo veldig keen på inspiron siden den har 7900 GS, men spørs om jeg gidder å vente så lenge!

 

Noen som vet om andre laptoper som har samme kortet?

7040975[/snapback]

 

Du får ofte pcen før estimert dato, men over 2 måneder var drøyt. Ville kanskje ventet å bestilt senere, 7900GS-kortet er virkelig verdt det :) Er det mest "mobile" high-end-kortet da det yter veldig bra samtidig som det bruker lit strøm og er veldig kjølig. Du kan evt bestille XPS 1710 med 7900GS-kort, sikkert ikke like lang leveringstid på det da det er et annet kort (dual-pipe kjøleløsning mot single-pipe på i9400).

Lenke til kommentar
Har nesten samme oppsette som deg på maskinen, bare den beste skjermen, jeg tror virkelig du burde satse på den.

Det er stor foskjell ;)

6969896[/snapback]

 

Beste skjermen? det kommer virkelig veldig an på....

 

Hvis man daglig jobber med 3-4 programmer sammtidig så skjønner jeg valget, men behageligheten har en mye høyerer verdi på den andre spør du meg "jeg har hatt begge"

 

Smaken er som baken men jeg syntes den høye oppløsningen var veldig irritende og går man inn på Dell 9300 tråden så er mange som klager på det samme.

6969937[/snapback]

 

Jeg skrev beste skjermen, siden den er ultra sharp, itillegg...ja selvfølgelig er det en smakssak, men jeg kommer bare med mine innspill her, det er vell også lov, å jeg mener den med høyest oppløsning definitift er best :)

6975087[/snapback]

 

He he pussig du nevner det med ultra sharp for det var nettopp det som var mitt problem "med flere" at skrift og bilder ble så smått og utydelig at det til slutt ble et stort irritasjonsmoment for meg bla annet... ;)

 

Jeg har maskinen på en liten sofapuff med et lite spesialbord og liker og ikke måtte ha pc-en mitt i ansiktet for å lese "ja jeg har perfekt syn" samt jeg liker muligheten for litt avstand når jeg surfer i godstolen med trådløs mus men denne kombinasjonen ble umulig med den oppløsningen.

 

Smaken er som skrevet som baken men jeg syntes faktisk den skjermen jeg har nå er både skarpere og ikke minst behagligere "min mening" :)

6975333[/snapback]

 

Har ingen problemer med skriften på høyest oppløsning, om jeg har den nært eller lengre unna, skriften er ikke uklar i det hele tatt, heller tvært imor, ultrasharp, faktsik...eneste som irriterer meg, men som ikke er av noen betydnig, for jeg ser det bare når jeg ser rett på det: Nederst i høyre og venstre hjørne på skjermen, (lengst ned mot selve maskinen, er det to mørkere fargefelt enn resten av skjermen. Men det er noe man aldri legger merke til, med mindre man ser rett på det, så jeg ser ikke på det som noen ulempe, men jeg blir litt irritert av å se på dem.

 

Kjiipt med leveringsdatoen.

 

Det absolutt råeste skjermkortet du får i en mobil maskin pr dags dato, er 7900gtx

HER finner du 7900gs satt opp mot 7900gtx, bare tekniske spesifikasjoner. Du finner selvfølgeli tester av dem en plass også, ville bare si at 7900gs ikke er det råeste du får i en bærbar pr dags dato ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte den 4. oktober en Dell i9400 med samme spekk som øverste poster, bare med 1920x1200 skjermen som forskjell. Jeg fikk estimert leveringsdato 18. oktober. Pakkesporingen min sier at pakken nå er på alnabru, så jeg har den nok i ettermiddag eller i morgen.

 

rart at pakken din har så lang leveringstid, men har du sjekka pakkesporing hos Schenker?

Endret av Arne And
Lenke til kommentar

Har dere andre i tråden som hadde maskiner på vei, faktisk fått dem? Arne And, f.eks.?

 

På Schenker sine tracking sider står det:

 

2006-10-11 19:08 DK - SCHENKER CALCULATE ETA

2006-10-11 17:57 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER

 

Nå har de altså brukt et par døgn på å kalkulere antatt mottakelsesdato?

 

-Eller 'hopper' sporingen plutselig til at den er på Alnabru, til Mandag f.eks.?

For det skjer vel ingenting der i helga, eller?

 

Maser vel litt her nå, men man blir jo litt gira og ønsker å få PCen så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...