Gå til innhold

Hvilken mus passer for meg?

rofl

Anbefalte innlegg

Det finnes en mengde mus å velge i, men hvilken passer best?

Jeg benytter idag en Logitech Corldess Desktop fra noen år tilbake, med en tre-knappes mus med scrollhjul. Den tredje knappen, nede på venstre side benyttes til dobbeltklikk.

Nå kunne jeg tenke meg å klare meg uten musematte, så en trådløs laseermus burde kunne passe. BTW, jeg er vensterhendt, men den musen jeg benytter nå passer utmerket selv om jeg antar at det er en høyrehendt mus.

Jeg tror ikke jeg trenger mere enn de tre tastene jeg har idag, og er i tvil om et klikkbart scrollhjul vil være til noen særlig fordel - men det har jeg jo ikke prøvet heller.

Takknemlig for gode råd.

mvh, Rolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville valgt Logitech V450.

6983721[/snapback]

Det var jo noen tips, men mye orientert mot spill, ikke sant? Nå er jo spill en sekundær ting her, selv om jeg har lurt litt på å prøve Oblivion som jeg så en ganske positiv omtale av. Tildigere har jeg syntes Myst ha vært bra, og den første versjonen var kanskje på mange måter den beste. Larry Laffer var jo i sin tid også veldig kul - men primitiv etter dagens mål, bevares. Men også der var vel de to første versjoenen de beste, den kvasi-3d versjonen som kom senere tittet jeg litt på, men syntes ikke den var særlig.

Men søren, det skulle vel ikke handle om spill men om mus. Altså: Vil en 7-knappers mus være optimal eller deromkring for en som hovedsakelig bruker en 3-knappers?

De fleste Razerne var forresten ikke trådløse....

Rolf

Endret av rofl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...