Kamikazesmurf Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Synes selv at dette ble et skikkelig pent bilde... Bare synd jeg tok det med mobilen og ikke skikkelig verktøy. Prøvde å printe det ut i A4 (potensielle julegaver til beste- og oldeforeldre) men da ble det bare uskarpt. Endret 30. september 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Bildet vises ikke! Du må redigere posten din. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 30. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Sånn! Nå skal det funke. Vet ikke helt hva som skjedde først Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Hehehe ja, det var et stilig bilde. Likte hvordan hårfargen til barnet lignet på pelsfargen til pus. Ellers var det jo en god ting som kom ut i fra dette bildet, og det var den utilsiktede softingen du har fått grunnet bruk av "mindreverdig" optikk (les: Mobilkamera). Har du prøvd å ta det ut i 10*15 (eller 10*13 som vel er det bilder tatt med kompaktkamera benytter) da? Det kan jo hende at med en litt fin ramme så funker det der. Jeg vet ihvertfall det at min mormor (som døde i mai) satte stor pris på barnebildene hun fikk til hjul, og la mindre fokus på hvor skarpt det var. En annen mulighet sånn gavemessig er om du tar ut det bildet i 10*13 eller hva det nå enn blir, kjøper en billig ramme og kanskje legger med noe barnet har laget selv. Men det var en digresjon. Lenke til kommentar
dags Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Bildet her er vel et eksempel på at det er fotografen(/fotografens blikk) og ikke utstyret det først og fremst kommer an på. Synes bildet ditt er utsøkt jeg. Bra komposisjon, tyngden nederst og gradvis avsmalnende oppover noe som formidler stabilitet, ro og trygghet. Blikket dras inn i bildet fra barnets ansikt og øyne via katten til hånden langs en rett linje med gradvis mindre elementer. Dette gir en opplevelse av rom og dybde. Fargene er duse med variasjoner rundt hudtonene. Dette gjenspeiler seg også i håret, pelsen og sengetøyet. Fargene befinner seg innen samme palett. Bildet uttrykker ro og harmoni. Du kunne forsøke å gjøre bakgrunnen litt mer uskarp. Jeg opplever at de røde detaljene i bakgrunnen stjeler ufortjent oppmerksomhet. Dersom du ønsker å lage en større papirkopi av bildet ditt bør du først øke mengden bildepunkter i filen, gjøre en interpolering (øke ”image size”). Dersom bildet fremstår som uskarpt kan du forsøke å lage en bakgrunn med litt uro i teksturen ala et simulert lerret eller sandstein struktur. Prøv et kreativt filter i et bildebehandlingsprogram. Ofte kan dette være en smart måte å lure øyet til å tro at bildet er skarpere enn det det egentlig er. Godt jobbet! Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Prøvde meg litt med både justering av fargetoner og filtre, men resultatet ble ikke særlig brukbart... Hvis noen har lyst til å prøve seg er det fritt fram! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Her er mitt innslag.. Fint bilde btw. Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 3. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2006 Likte bildet ditt godt! To veldig uskyldige søte små skapninger Som en skrive lengere oppi her så er bildet et godt bevis på at fotograf har mye mer å si enn utstyr. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 @joltaire: Likte at bakgrunnen ble borte, men jeg synes ungen så skikkelig skummel ut med de fargene der... Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 Heh, skummel faktisk.. Jeg provde a ga for litt gammaldags.. Lenke til kommentar
modin Skrevet 5. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2006 Heh, skummel faktisk.. Jeg provde a ga for litt gammaldags.. 6996400[/snapback] Man mistet litt av det engelsløret, som var helt unikt med det bildet i utgangspunktet gjennom den redigeringer. Lenke til kommentar
zorry Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Flott bilde! Etter kritikken til dags er det vel antagelig ingen andre som har mer å tilføye? Angående utskrift. Det går jo ann å prøve seg fram litt, kanskje A5 fungerer bedre? Det er jo tross alt endel større enn 10x13cm. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Tok meg den frihet å fikse litt på dette bildet gjort det en del større... fjernet en del støy og lakt på en liten "drømme" effekt Håper du liker det Endret 7. oktober 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Nå begynner det å ligne på julegaver, dere! Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 8. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2006 Tror nok det blir best om du tar og printer det ut på (A5/6) papir. Ikke A4 det blir allt for stort. Legg bildet (Som jeg fixet ) inn på en CD og ta det med i fotobutikkern og få det fremkalt på skikkelig fotopapir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå