Gå til innhold

Sunnere pølser av hvitt kjøtt tar av markedsmessig

iChristian

Anbefalte innlegg

N24.no melder at det er pølsefest i kyllingbransjen.

Tall fra ACNielsen viser at salget av fjærkrepølser økte med over 40 prosent de siste 12 månedene, ifølge Finansavisen. Det blir omsatt kyllingpølser for nærmere 200 millioner kroner.

Personlig takler jeg ikke kyllingpølser eller kyllingpålegg, jeg synes det smaker merkelig.

Hva synes du om denne trenden?

Er du en av disse som kjøper kyllingpølser fremfor vanlige pølser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kylling/Kalkunpølser er mindre godt, men. Jeg kjøper heller kjøttdeig av svin/kylling enn vanlig (Den smaker bedre)

Joda, jeg kjøper nok mer hvitt kjøtt enn rødt. Mest fordi jeg ønsker å gå ned noen kilo i vekt.

Folk blir mer obs på hva de spiser, det skal være mer sunn mat, taco med kylling istedenfor kjøttdeig er bare ett eksempel. En annen ting er at det virker på meg som at det er mer in å være sunn. Man skal spise sunn mat, dra på treningsstudio, ta vare på kroppen osv. Før var det å dra på fansy resturang det store, nå er det å dra på fjellet med personlig trener. Ting i tiden, den vanlige pølsa er jo ikke akkurat på tur å forsvinne heller da.. :)

Lenke til kommentar
Huff, kalkunpølser er det værste jeg vet :puke:

Men så liker jeg ikke hvitt kjøtt i det heletatt, blir alt for tørt.

6987970[/snapback]

Det var før i tiden! :) hvitt kjøtt er ikke tørt om man tilbereder det riktig. Har noen skrekkminner om kylling som er tørt, og det har gjort at jeg ikke liker kylling i seg selv lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...