Gå til innhold

Svenskt foreldreopprør mot anti-kristen påvirkning

Anbefalte innlegg

Norge i Dag melder om at i Sverige så sprer det seg et foreldreopprør mot myndighetene og medias antikristne påvirkning i Sverige.

De forteller også at dette ikke er noe som media ønsker å fokusere på.

IDAG.no: Svensk foreldreopprør mot antikristen påvirkning

Er dette noe som også skjer i Norge?

Hva skal i såfall gjøres med dette?

Bør det støttes?

Bør vi ha en ny kristning av Norge som på 1800-tallet?

Hva bør skje med religionen i Norge? Bør det bli et strengere statskirkesystem eller bør det bli et frislipp, altså en form for statlig kvelning av dette foldreopprøret som det er snakk om iSverige, eller er det slik at det da vil bli et stadig større opprør?

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde ikke kristendommen vises like mye nåde som den norrøne levemåten fikk under kuppingen av Norge på 1000-tallet?

6969475[/snapback]

Jeg finner personelig den ensidige krittiken mot Kristendom som pågår i dette landet støtende. De folka som snakker dritt om de kristne har sjelden baller nok til å kritisere muslimer.

Lenke til kommentar
Burde ikke kristendommen vises like mye nåde som den norrøne levemåten fikk under kuppingen av Norge på 1000-tallet?

6969475[/snapback]

Jeg finner personelig den ensidige krittiken mot Kristendom som pågår i dette landet støtende. De folka som snakker dritt om de kristne har sjelden baller nok til å kritisere muslimer.

6972069[/snapback]

Å snakke om ensidig kritikk av kristendommen er vel litt drøyt, og det er vel ikke akkurat få som kritiserer muslimer

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

6969475[/snapback]

6972069[/snapback]

Å snakke om ensidig kritikk av kristendommen er vel litt drøyt, og det er vel ikke akkurat få som kritiserer muslimer

6972243[/snapback]

Jeg tok kansje i litt men det er ingen tvil om at folk er langt raskere til å kritisere kristne enn muslimer.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Du får unnskylde meg for at jeg spør, men gadd du i det hele tatt å lese den første posten i tråden (den som var over min)? Den satte tema for hva diskusjonen skulle dreie seg om, og så langt jeg fikk med meg var det, ja nettopp, kristendommen.

Jeg har da baller nok til å kritisere islam. Jeg er ateist, stolt av det, og imot all religion. Faktum er at vi lever i et land som har blitt tvangs-kristnet. Islam har ikke vært et tema her før de pakistanske innvandrerne kom på 60-tallet. Muslimene har forløpig ikke vært på langtnær like voldelige her til lands som de kristne har vært. Men jeg ser likevel grunn til å bekymre seg over enkelte holdninger innen det muslimske miljøet også. Men bare for å gjenta meg selv - denne tråden går ikke ut på å diskutere islam. Start din egen tråd om akkurat dét.

Takk!

Lenke til kommentar

Til dere som kritiserer Kristendommen; alle skal ikke gres under en kam, Det finnes flere typer kristne. Noen tar bibelen på ordet, mens andre bekjenner at Gud ikke skapte jorda og har sin tro mer som en symbolsak og håper det er en Gud.

Jeg er ikke kristen selv, men har stor sans for den siste typer jeg beskrev :)

De sier f.eks at de 6 dagene Gud skapte jorda på kan være et symbol på flere milliarder av år med evolusjon, osv.

Lenke til kommentar
Norge i Dag melder om at i Sverige så sprer det seg et foreldreopprør mot myndighetene og medias antikristne påvirkning i Sverige.

De forteller også at dette ikke er noe som media ønsker å fokusere på.

IDAG.no: Svensk foreldreopprør mot antikristen påvirkning

Er dette noe som også skjer i Norge?

Hva skal i såfall gjøres med dette?

Bør det støttes?

Bør vi ha en ny kristning av Norge som på 1800-tallet?

Hva bør skje med religionen i Norge? Bør det bli et strengere statskirkesystem eller bør det bli et frislipp, altså en form for statlig kvelning av dette foldreopprøret som det er snakk om iSverige, eller er det slik at det da vil bli et stadig større opprør?

6968805[/snapback]

Det er vel trolig bare snakk om et foreldreopprør som kanskje teller noen hundrede personer, men de fremstiller det selvsagt som om det er mange.

Jeg tror dermed ikke på at det finnes noe særlig stort opprør i hverken Norge eller Sverige.

Agendaen til Livets Ord er vel at de skal få lov til å drive kristne privatskoler slik at de får et fullstendig grep rundt sekten.

Lenke til kommentar
Religion fortjener ensidig kritikk, enten det er kristendom eller islam.

6972179[/snapback]

Beklager men da vil jeg gjerne følge opp med følgende påstand:

Rus-avhengige fortjener ensidig kritikk - enten de er pille-narkomane eller alkoholikere...

6972218[/snapback]

Nei, rusavhengige trenger hjelp, akkurat som religiøse gjør det.

Til dere som kritiserer Kristendommen; alle skal ikke gres under en kam, Det finnes flere typer kristne. Noen tar bibelen på ordet, mens andre bekjenner at Gud ikke skapte jorda og har sin tro mer som en symbolsak og håper det er en Gud.

Det er like ille, siden all religion, moderat eller ikke, legger opp til å forkaste fakta og ukritisk tro på noe man ikke har bevis for. Dette gir da grobunn for farlig religiøs ekstremisme.

Lenke til kommentar

[...]

Jeg lurer på hvor pervertert ens tro kan bli før en ikke lenger kan defineres som kristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...