iChristian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Dagbladet.no melder i dag at Jonathan Friend har utviklet et verktøy som vil gjøre ham hatet av fildelerne. Og elsket i Hollywood. De oppfordrer til og med til at vi skal sende inn spørsmål. Saken dreier seg om: Kort fortalt går hans oppfinnelse ut på å legge inn sperrer som forsinker eller - i beste fall - avbryter nedlastingen.Friend har også utviklet en software som effektivt sporer hvor mange kopier av en film eller en tv-serie som ligger ute på nettet. Ved hjelp av noen få tastetrykk kan han finne ut i hvilken by piratkopien er lagt ut fra, og om virksomheten skjer fra en bedrift eller et universitet. Friend hevder han deretter kan finne ut av piratenes IP-adresser, og videre kan politiet hente ut navn og bostedsadresser. Han hevder han også at han kan finne ut hva piraten har lastet opp og ned tidligere. Programmeren tror ikke at dette vil stoppe piratkopiering, men han tror det vil irritere: Vil dette stoppe piratvirksomhet? Nei. Folk vil alltid finne nye måter. Det man må gjøre er å irritere nok mennesker til det punktet at de ikke ser vitsen lenger. Vegard Olsen, leder for den Norske Piratgruppen er ikke helt sikker på om han tror programmereren: - Uten at jeg er noen teknologiguru, vil jeg tro at det ligger teknologiske barrierer i veien for ham. At det går an å sabotere en nedlasting ved å forsinke den, syns jeg høres rart ut, sier han til Dagbladet.no. Så hva tror forumets brukere? vil dette være vellykket? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Uten å ha lest artikkelen eller noe som helst, så kan han gå inn i en nedlastning og forstyrre den ved å sende ut "falske" bytes. Men, innlagt i Bittorrent og andre protokoller, så vil han rimelig raskt bli merka som en dårlig klient, og dermed ble nekta å laste opp eller ned. Å hente ut statistikk om den IPen/registrerte brukeren har lasta ned før eller ikke, er jo en smal sak. Å hente ut byen basert på IPen? Da snakker han sikkert ikke om Norge, antar jeg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Kunne jo blitt litt interessant angående hva han hadde definert som byer i Norge hehe Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Er det noe jeg har lite tro på, er det dette. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Jeg føler ikke at jeg får riktig tak på hvordan han skal kunne klare å sette en stopper for nettpiratene; oi huff, det går litt saktere, bare 90kb/s istedenfor 100... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hah, pinglete å operere med kb. Uansett, man finner alltid mottiltak, historien har det med å gjenta seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå