Chataqua Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Problemet er jo at Norge, gjennom et eller annet FN-reglement hvis jeg ikke tar feil, ikke kan sende en person tilbake til et land der han risikerer å bli torturert eller drept for en forbrytelse han har gjort her. Derfor kunne man ikke sende Mullah Krekar tilbake til Irak f.eks. Personlig mener jeg at Mullah Krekar burde blitt sendt tilbake allerede da man fant videoen av han lære opp terrorister. Hva så om han hadde blitt drept i Irak? For meg går min sikkerhet, og Norges sikkerhet foran sikkerheten til en terrorist, som man har bevist var aktiv i opplæring av terrorister. Jeg er veldig enig i Salah, det er ikke vårt problem dersom noen innvandrere gjør en forbrytelse de VET er ulovlig i Norge, blir sendt tilbake til hjemlandet. Jeg mener "snillismen" som råder i innvandringspolitikken i Norge, kan ødelegge mye. Vi er så redde for å bli oppfattet som rasister her i landet. Det er en stor forskjell mellom å være rasist ("du får ikke slippe inn fordi du er svart") og å verne om landets og dets innbyggeres sikkerhet ("Du får ikke slippe inn fordi du har et langt kriminelt rulleblad i ditt hjemland" eller "Vi kaster deg ut fordi du har gjort alt for mange alvorlige kriminelle handlinger her i Norge"). Når det gjelder disse tegningene, så kommer jeg ikke til å bøye av for noe press. Klart, når jeg omtaler disse, så passer jeg på at jeg skriver det anonymt, slik at jeg ikke risikerer drapstrusler eller noe sånt, man vet jo aldri hva som kan skje. Det har de ekstreme muslimene bevist gang etter gang. Jeg skulle ønske jeg slapp å skrive anonymt, for man vil jo gjerne få vist hva man mener. I programmet til TV2, så var det en imam som sa "Ytringsfriheten er deres religion", og der har man det som de ikke har forstått. Ytringsfriheten kommer først her i Vesten. Om noen ønsker å spotte og gjøre narr av min gud, så vær så god, det gjør ikke meg noe. Jeg la også merke til at flere høytstående muslimer gav uttrykk for at Vesten mangler respekt for Islam og muslimer. Jeg tror jeg og flere har denne tanken i hodet; Jeg har ikke lyst å respektere noen som truer meg på livet fordi jeg sier hva jeg mener! Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hvorfor skulle "vesten" ha respekt for Islam og muslimer når Islam og muslimer ikke har respekt for "vesten"? :/ Muslimsk kultur og religion har fått mye større innpass i vesten enn omvendt, nettopp på grunn av ytrings- og religionsfrihet. Lenke til kommentar
Chataqua Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Nettopp, der var poenget mitt;) Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Det kan jeg være enig i.. mobbing er et allmen problem for alle forskjellige raser vi har her i Norge..., men en ting jeg er fryktelig pisst på med tanke på utlendinger er at de kommer hit og forsetter med å leve etter sine egne landsregeler.. for eksempel med å tvangsgifte søstrene sine og shit... og nå dette trippelæresdrapet i oslo pga de 3 jentene ikke ville dra tilbake til landet sitt for å bli giftet bort...! SYKT! noe må gjøres med dette, synes også dette med burka er helt sykt, skulle vært forbudt i landet vårt... har jo sett i nyhetene at voksne kvinner med burka tar en eske med tv eller noe fra en butikk mellom beina og går ut med esken slik at ingen merker noe... både utrygt for oss og burde være nedtrykkende for kvinner å gå sånn..., vet selv at mange muslimer sier de selv vil gå med burka men hva F*en ingen vil vel gå rundt med et j*vla laken rundt seg 24/7? Min mor, far, farmor, farfar, bestemor og bestefar var på cruise i carabien, der så de en ung muslims kvinne måtte bade med burka og olabukse, mens mannen svømte lett rundt i en speedo badetruse... lik WTF er gæærnt med dere menn fra muslimske land?? stem frp folkens mindre invandring hadde vært noe før invandrerne endrer norge til sitt eget land :/ Skrevet i hust og hast:P mulig dårlig formulert og greier Keegar 6999045[/snapback] Dette er ganske det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! Ta deg en tur til De Forente Arabiske Emirater, et muslimsk land med muslimsk styre. Her sprader vestlige beboere og turister rundt i miniskjørt og bikini, uten at noen klager. Det er fordi de respekterer vår kultur. Hvis du hadde hatt litt innblikk i Islam så ville du kanskje oppdaget at kvinner ikke er så undertrykket som du skal ha det til. Bare fordi dem går tilslørt og ikke moren din gjør det, så betyr det ikke at det er galt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2006 (endret) Frykter ny karikaturstrid Endret 8. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
supertine Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det er nå ett år siden publiseringen av bildene i Jyllands-Posten.Se kommentar i Aftenposten: Link Hva har vi egentlig lært av det siste året i forhold til religiøsitet og ytringfrihet? Hva har skjedd med samfunnet? Hva kan vi lære av dette fremover? Hvor bør grensene gå for ytringsfriheten? Det vi har lært er at vi i vesten er feige. Vi velger å la en av våre viktigste prinsipper i et demokrati vike for å være politisk korrekt. Vi la oss bøy for trussler, for vold. Er dette den rette måten å oppføre oss? La voldsmenn bestemme over oss? 6969510[/snapback] jeg er sååå enig med deg i at vi er feige! Vi er så redde at vi heller lever på en løgn enn å si det vi mener! Alle kan vel si akkurat det de vil. Det betyr ingenting! Lenke til kommentar
supertine Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det kan jeg være enig i.. mobbing er et allmen problem for alle forskjellige raser vi har her i Norge..., men en ting jeg er fryktelig pisst på med tanke på utlendinger er at de kommer hit og forsetter med å leve etter sine egne landsregeler.. for eksempel med å tvangsgifte søstrene sine og shit... og nå dette trippelæresdrapet i oslo pga de 3 jentene ikke ville dra tilbake til landet sitt for å bli giftet bort...! SYKT! noe må gjøres med dette, synes også dette med burka er helt sykt, skulle vært forbudt i landet vårt... har jo sett i nyhetene at voksne kvinner med burka tar en eske med tv eller noe fra en butikk mellom beina og går ut med esken slik at ingen merker noe... både utrygt for oss og burde være nedtrykkende for kvinner å gå sånn..., vet selv at mange muslimer sier de selv vil gå med burka men hva F*en ingen vil vel gå rundt med et j*vla laken rundt seg 24/7? Min mor, far, farmor, farfar, bestemor og bestefar var på cruise i carabien, der så de en ung muslims kvinne måtte bade med burka og olabukse, mens mannen svømte lett rundt i en speedo badetruse... lik WTF er gæærnt med dere menn fra muslimske land?? stem frp folkens mindre invandring hadde vært noe før invandrerne endrer norge til sitt eget land :/ Skrevet i hust og hast:P mulig dårlig formulert og greier Keegar 6999045[/snapback] Dette er ganske det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! Ta deg en tur til De Forente Arabiske Emirater, et muslimsk land med muslimsk styre. Her sprader vestlige beboere og turister rundt i miniskjørt og bikini, uten at noen klager. Det er fordi de respekterer vår kultur. Hvis du hadde hatt litt innblikk i Islam så ville du kanskje oppdaget at kvinner ikke er så undertrykket som du skal ha det til. Bare fordi dem går tilslørt og ikke moren din gjør det, så betyr det ikke at det er galt. 7022313[/snapback] Og om kvinnen da er undertrykt så kan hun også si i fra hvis hun ikke vil ha på seg burka, hvis det er det om å gjøre. De er oppvokst med dette og hjernevasket til å tro at det skal være sånn. Hvis dama mener det er feil å gå med burka så er det vel henne som burde si i fra til mannen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvis du hadde hatt litt innblikk i Islam så ville du kanskje oppdaget at kvinner ikke er så undertrykket som du skal ha det til. Joda, kvinner er undertrykket. I koranen er det til og med regler for hvordan man kan slå konen sin for å straffe henne (man må ikke lage merker!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå