Gå til innhold

Bygger meg data, men stopper pga. innkompetanse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant jeg fant... Men uansett så er Sapphire Radeon X1900XT ikkje bekreftet på lager. De har derimot Sapphire Radeon X1900GT på lager, men det ligger jo også 100 andre grafikk kort ute på netshop.no, så hva av de som kan duge vet jeg ikkje.

Lenke til kommentar

Nei, huff.. jeg blir nesten litt frustrert :hrm:

Blir bare mer og mer forvirret jo mer jeg prøver å finne frem til komponenter som passer sammen... trasige greier skal jeg si deg, hehe.

Anyway, jeg tar hintet til Mathias, og ser hva de har på netshop.no, har klart å sette sammen hele 5 deler, og da er skjerm, strømforsyning og kabinett med!

Min Handlevogn...

Når det angår hovedkortet jeg har valgt, så tok jeg et som lå litt over middels priset, og som var kompitabel med Core 2 Duo..

Endret av Pookie
Lenke til kommentar

Okay, da har funnet et oppsett som jeg tror kan slå ifra seg en liten stund fremmover i det minste.. Siden netshop.no sliter med at noen av de komponentene jeg er ute etter ikkje er på lager taper de herved en kunde som punger ut en del for maskina :D

Blir uansett så jeg bestiller meg skjerm fra de, siden de hadde den eneste fine 17" lcd skjermen.. hehe, går kun etter utseende, siden jeg har en 42" hd-tv som durer og går.

Men før jeg bestiller vil jeg ha en bekreftelse på om dette er dugende:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35550

Du vil ikkje finne Sony DVD-Brenneren og Sony diskettstasjonen som jeg valgte i den linken siden jeg ikkje klarte å finne de igjen..

Endret av Pookie
Lenke til kommentar

Ta gjerne en titt på maskina jeg nylig bestillte fra Komplett HER.

En suveren maskin som yter meget bra. Eneste er at det er lys i vifta forran i det kabinettet, så mulig du vil bytte dette mot et annet kabinett.

Om du kjøper dette Abit AB9 (PRO) bør du også ta en liten titt HER for å slippe unna problemene jeg møtte på ;)

Lenke til kommentar
Okay, da har funnet et oppsett som jeg tror kan slå ifra seg en liten stund fremmover i det minste.. Siden netshop.no sliter med at noen av de komponentene jeg er ute etter ikkje er på lager taper de herved en kunde som punger ut en del for maskina  :D

Blir uansett så jeg bestiller meg skjerm fra de, siden de hadde den eneste fine  17" lcd skjermen.. hehe, går kun etter utseende, siden jeg har en 42" hd-tv som durer og går.

Men før jeg bestiller vil jeg ha en bekreftelse på om dette er dugende:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35550

Du vil ikkje finne Sony DVD-Brenneren og Sony diskettstasjonen som jeg valgte i den linken siden jeg ikkje klarte å finne de igjen..

6973983[/snapback]

Postet ca. samtidig som meg ;)

Ser uansett ut som en meget fin maskin:) Men ser at du også har valgt AB9 PRO som er et supert kort når det gjelder ytelse, men elendig på brukervenlighet under installasjon. Men om du leser tråden min som jeg linket til i posten over skal du kunne komme deg lett gjennom :) Ta gjerne kontakt på PM om du møter på noen problemer med kortet :)

Lenke til kommentar

Ja, leste raskt igjennom tråden din... Kjekt at du har tatt deg tid til å lage en veiledning for de som møter på samme problem.

Men hva er forskjellen og hva skal jeg velge mellom Microsoft Media Center 2005 Norsk skal kun brukes i PC Prod. og Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD, Komplett, kun til PC Produksjon ?

Lenke til kommentar

Tja, det kommer vel strengt tatt ann på hva du skal bruke maskinen din til ;) Om prisforskjellen ikke har alt for stor betyning for det hadde jeg nok valgt Media Center Edition, rett og slett fordi den inneholder mer enn Home. Home er i utgangspunktet laget for "enkel" hjemmebruk og er derfor noe strippet når det blant annet kommer til nettverksfunksjonalitet (men dette er på langt nær min sterke side, så her kan gjerne noen andre utdype litt ;) ).

Uansett; Media Center Edition har en del fancy muligheter innebygget når det kommer til film/dvd, bilder og lyd.

Om jeg ikke tar feil så er Media Center Edition ellers veldig lik Pro utgaven av Windows, men igjen; langt fra sikker på dette :p Jeg kjører i allefall Win XP Pro og er strålende fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Oki, da er jeg mer usikker på hva jeg hadde valgt :hmm:

Hva som lønner seg for din del kommer nok mest ann på hva du skal bruke maskina til. Om du planlegger å bruke den til en del film/dvd og underholdning ellers er nok Media Center det beste, men uansett hva du velger kan du få det meste av funksjonalitet vha. andre programmer du installerer senere.

Det eneste jeg er helt sikker på er at Home mangler en del funksjonalitet som Pro har. Men om det er noe som kommer til å ha noe å si for din del aner jeg ikke ;)

Edit:

Søkte kjappt på google og fant blant annet denne diskusjonen.

Er en poster der som oppsummerer det hele ganske bra:

Media centre has more entertainment features than xp pro, xp pro has more business features than media centre.

Søk på

windows pro media center home versus

eller lignende så finner du mye bra lesestoff :)

Endret av shadow_
Lenke til kommentar

Og da har hele historien om Pookies datakjøp tatt en helt ny vri, vi har bestemt oss for at vi skal kjøpe bærbar :whistle:

Plassbesparende og man slipper å kjøpe databord.

Så nå har jeg søkt opp og ned på webben, og komt frem til at ASUS-Lamborghini VX1 passer godt, selvsagt i gult :thumbup:

Er det totalt freddy flint å kline til å kjøpe seg

ASUS-Lamborghini VX1-5E001P

eller

ASUS-Lamborghini VX1-5E007P

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...