Gå til innhold

Bygger meg data, men stopper pga. innkompetanse.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vurdert å kjøpe meg ny data en stund, og nå ser det ut til at det blir flytting og leilighet, så da slår jeg til og kjøper meg en ny som ikkje gløder opp i alle mulige neonfarger og stæsj som var så "popp" i mine yngre dager. En intel pentium 4, 2,4GHz med lunkent grafikk kort og 512ddr ram (gammeltypen) har også sagt farvell til sine glansdager.

Men når jeg prøver å sette sammen maskinen stopper det ved bestillingen av prosessor, hovedkort, ram og grafikk kort...

I følge testene her på Hardware.no kommer det frem at Intel Dual 2 Core fungerer utmerket i de fleste situasjoner, men jeg har jo ingenting annet å gå på en testen som ligger ute her på siden.

Dataen blir brukt 70% til windows, alstå normal bruk som opera, torrent, media player, msn, ventrilo, og resten av tiden må jeg være ærlig blir brukt til å raide i world of warcraft..

Uansett, skal jeg gå for en Amd Athlon 4600+ eller en Intel Dual 2 Core E6600? Hoppet opp til kraftigere prosessore utgjør en del på totalsummen, men det er langt fra uaktuelt om det skulle vise seg at det er det man burde kjøpe..

Hovedkort har jeg egentlig ikkje tittet på siden jeg ikkje vet hvilken prosessor jeg kommer til å velge.

Og ram har jeg rett og slett ikkje peiling på what so ever, men stiller et krav til minimum 1536mb ram totalt..

Så kommer vi til grafikk kortet, er vell her man må legge i en del vil jeg tro, men til min type bruk kjøper jeg meg ikkje ny maskin i hytt og pine, så jeg vil gjerne ha en maskin som duger skikkelig når jeg først åpner lommeboka.

Håper noen her inne kan ta seg tid til å komme med tips eller en liten veiledning til hva jeg burde velge, all hjelp settes virkelig pris på.

Endret av Pookie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se der ja, svar midt på blanke natta og greier :thumbup:

Ser at du har gått for Intel Core 2 Duo, så dette er å anbefale fremfor Amd?

Ellers så har jeg ikkje bruk for skriver, tastatur, mus og skjerm, da jeg har allerede valgt ut disse... I drømmen skal denne stå på stua, så den bør ta seg bra ut i tillegg til å duge til jobben.

Er også egentlig gira på å kjøpe alt hos samme kjede, vil absolutt fra si meg jobben med å sette sammen maskina. Om det ryker noen kroner ekstra fordi en annen kjede selger samme del litt billigere så får det bare være, vil ha den ferdig montert. Tenker da først og fremst på komplett.no, har ikkje vært å sett på noen andre sider ennå.

Club3D Geforce 7900 GS, hvordan er dette kortet sammenlignet med GeForce 4 Ti4400 og Gainward GeForce 7900GTX?

Lenke til kommentar
Selv har jeg aldri kjøpt datautstyr der de selger kjøleskap, og jeg har ingen planer om å begynne nå.

6969706[/snapback]

komplett.no selger kjøleskap dem og, men det er ingen som bare av den grunnen ikke kjøper data deller der!

Skjønner ikke hvorfor du ikke kjøper datautstyr der dem selger kjøleskap og :hmm:

Lenke til kommentar

Har ingen begrensninger for hva jeg kan legge ut, men om det er nødvendig for meg å kjøpe komponenter for 20.000,- tviler jeg på. Såklart det hadde gjort seg med Intel Core 2 Extreme X6800, men tror ikkje jeg har bruk for det rett og slett.

Alt av data har jeg tidligere handlet hos komplett.no, så over natta har jeg egentlig bestemt meg for å kjøpe en komplett pc fra de som de kan få sette sammen for meg.. Har bare skryt til firmaet fra tidligere kjøp.

Men skal de sette den sammen for meg må jeg bruke den "pc bygge menyen" hvor det egnetlig er en begrensning på hva jeg vil ha med av komponenter.. Men etter å ha sett igjennom finner jeg stort sett det jeg vil ha i den menyen.

Her er dataen jeg har satt sammen, men den er fortsatt ikkje bestilt så kom gjerne med innspill dersom du mener jeg burde valgt andre komponenter:

Kabinett og Skjerm:

In-Win J607 Midi Tower Sort

Sony 19" LCD SDM-HX95B Black Denne må bestilles utenom siden den ikkje finnes i menyen over komponenter til rådighet.

Mus og tastatur:

Zippy RF-620

Logitech VX Laser Revolution

Innventar:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Asus P5W DH Deluxe I975X Ukens tilbud, ABIT AW9D-MAX var ikkje å finne i menyen heller gitt..

Hiper Type-R 580W

Gainward GeForce 7900GTX

Minnebrikker har jeg ikkje peiling på, men det er kun Corsair brikker å velge mellom.

Hitachi Deskstar T7K500 320GB

Sony DVD-brenner AWG170AB2

Denne listen har jeg satt opp litt etter hva jeg har lest her på forumet og andre plasser, men som overskriften på tråden tilsier, innkompetanse :whistle:

Må også velge mellom Microsoft Media Center 2005 Norsk skal kun brukes i PC Prod. og Microsoft Win XP Home SP2 Norsk,Ink.CD, Komplett, kun til PC Prod.

Om det er noen forskjell på disse vet jeg heller ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...