DuCaX Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Topic. Her er feilmeldingen som dukker opp nonstop hver gang jeg logger på. kommer til innloggingsskjermen. ------------------------------ Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. REGISTRY_ERROR Hvis det er første gang du ser denne feilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Kontroller at all ny maskinvare eller programvare er riktig innstallert. Hvis dette er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om windowsoppdateringer du can trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiverer du eller fjerner nylig innstallert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer og velger sikkermodus. Teknisk informasjon: *** STOP: 0x00000051(0x000000U1, 0xE288F8A8, 0x00491000, 0x000001D6) Starter dumping av fysisk minne. dumping av fysisk minne er ferdig. kontakt systemansvarlig eller brukerstøtteavdelingen hvis du vil ha mer hjelp. ---------------------------------------- dette skrev jeg på laptopen min, og sitter 1 m fra den stasjonære, og det er der problemet er. Noen forslag? Gjerne formatere den, men hvordan? Pøs på med forslag. Edit: Pcen er en Dell Dimension 9150, Windows XP. Vet ikke om det er mer dere burde vite, men isåfall si ifra. jeg tar kvelden nå. Sjekker tråden imorgen. Endret 30. september 2006 av DuCaX Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 bruk recoveri cd som fulgte med Lenke til kommentar
DuCaX Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) bruk recoveri cd som fulgte med 6968691[/snapback] prøvde det, men det nytter ikke av en eller annen grunn. Edit: Funker nå, å starte opp fra CD. får se videre. Endret 30. september 2006 av DuCaX Lenke til kommentar
DuCaX Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Ok, fikk fiksa det. laga meg bruker og allting Men! Kommer meg IKKE inn på internett. Dette er veldig lite å gå etter, men kan prøve. Har bredbånd, og trådløst, men jeg skal bare bruke bredbånd. Prøver å gå på kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Opprette en ny tilkobling -> Koble til Internett -> Konfigurere tilkoblingen manuelt -> Koble til ved hjelp av bredbåndstilkobling som alltid er aktiv. Bredbåndstilkoblingen bør allerede være konfigurert og klar til bruk. Hvis tilkoblingen ikke fungerer skikkelig, klikker du koblingen.... (osv) Etter det står det bare "Fullfør", "<Tilbake" og "Avbryt". er nesten desperat. Lenke til kommentar
mvmnt Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Uten nett og drikke, duger helten ikke, hehe. Vell, har du prøvd en vanelig TP kabel om du har mulighet? Lenke til kommentar
DuCaX Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Uten nett og drikke, duger helten ikke, hehe. Vell, har du prøvd en vanelig TP kabel om du har mulighet? 6971342[/snapback] nei, har ikke prøvd. vet ikke hva en sånn kabel er MEN, fant ut av problemet. "Finner ingen aktive nettverkskort." det står det når jeg trykker ctrl+alt+del, og ser på "Nettverk". men da kommer også ett nytt problem, hvordan kan jeg "aktivisere" det? Skulle nesten lagd en ny tråd om dette. Endret 30. september 2006 av DuCaX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå