Bryfjes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Er det noen som vet hva Tuché betyr? eller i hvilke sammen henger det brukes i? Vet at det brukes i fekting osv. men har sett at de bruker det i glere sammen henger, men vet ikke hva det betyr. for eks. de bruker de i PB episode 5. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Når feks en kar sier noe, og en annen sier noe som motbeviser det som ble sagt og gruser han totalt, skal første mann si touche.. Da ble han eid, og skal respektere han som eide han. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Du mener Toché? Toché betyr såvidt jeg vet touch. Altså noe som treffer Jeg tar dette ut av hukommelsen så er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Et lite eksempel på Touche; - "You get old, you have grey hair." - "At least I'm not bald as you!" - "Touché" Edit; Legger til en norsk versjon. Person1; "Faen så du peser og puster da" Person2; "Det gjor mordi igår og" (...) Person1; "Touché" Endret 30. september 2006 av SvennAndre Lenke til kommentar
sull Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Touché: A word derived from French that is used most-commonly when someone makes a particularly good point in an arguement and leaves the opponent (the touché sayer) speechless or at a loss for words. f.eks: Joe: Hey dude i fucked your girlfriend Bill: Hey dude i fucked ya mum Joe: Ah Touché Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det opprinnelig stammer fra fekting-sporten. Når en person får inn en touch (poeng) på den andre, har han en touché.. aner ikke hvorfor jeg tror det, men det kan jo hende jeg har hørt det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Kenny000 har rett. Det skrives touché, og stammer fra verbet "toucher" som betyr berøre. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 ot: hvordan kan jeg skrive denne bokstaven uten kopiere og lime inn? "é" Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 alt gr og " \" samtidig, så trykker du e. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 alt gr + tasten ved siden av backspace og etterpå e Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Når du blir eid, så passer touche fint. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Person1; "Faen så du peser og puster da"Person2; "Det gjor mordi igår og" (...) Person1; "Touché" 6968620[/snapback] Flott eksempel! Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Mac Touché ad. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Skal man ikke si touché når man inser at man har tapt? Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Skal man ikke si touché når man inser at man har tapt? 6969725[/snapback] Person1; "Faen så du peser og puster da"Person2; "Det gjor mordi igår og" (...) Person1; "Touché" Virker det som om person 1 vant diskusjonen her for deg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Jo. men altså ikke bare i diskusjoner. Går an å tape andre ting enn en diskusjon. Lenke til kommentar
Froskens Far Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det opprinnelig stammer fra fekting-sporten. Når en person får inn en touch (poeng) på den andre, har han en touché.. aner ikke hvorfor jeg tror det, men det kan jo hende jeg har hørt det. 6968703[/snapback] Jeg tviler på at det stammer fra fekting, men hvis du har spilt Monkey Island 3 har du det kanskje derfra, der "Touché" er en av replikkene du kan bruke i fornærmelseskonkurransen, som billedgjøres nettopp ved fekting. Endret 30. september 2006 av Froskens Far Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Av en eller annen grunn innbiller jeg meg at det opprinnelig stammer fra fekting-sporten. Når en person får inn en touch (poeng) på den andre, har han en touché.. aner ikke hvorfor jeg tror det, men det kan jo hende jeg har hørt det. 6968703[/snapback] Jeg tviler på at det stammer fra fekting, men hvis du har spilt Monkey Island 3 har du det kanskje derfra, der "Touché" er en av replikkene du kan bruke i fornærmelseskonkurransen, som billedgjøres nettopp ved fekting. 6970168[/snapback] Det stammer faktisk fra fekting. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Jeg tviler på at det stammer fra fekting, men hvis du har spilt Monkey Island 3 har du det kanskje derfra, der "Touché" er en av replikkene du kan bruke i fornærmelseskonkurransen, som billedgjøres nettopp ved fekting. 6970168[/snapback] Joda, "touché" betyr vel "touch", altså når en får inn et treff. edit: for sen. Endret 30. september 2006 av henrik_s Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/Touché Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå