Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!

Propofol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle egentlig jobbe som radarteknikker i luftforsvaret, men etter at jeg ble "selektert ut" fra befalskoleopptaket, som de så fint sa det, endte jeg i førstegangstjenesten. Nå er jeg så heldig at jeg får jobbe som radarteknikker selv om jeg er menig. Det teller da desverre ikke som noe lærlingetid.

Men nå har jeg ombestemt meg, og skal gå forkurs ingeniør til høsten. Har tenkt å utdanne meg som ingeniør innen elektronikk.

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
>Hei!

Jeg studerte medisin i 1 år sluttet umiddelbart, haddet et snitt på 6,1 og kom inn det er et par år siden da.

Klarte ikke å lese i det hele tatt

IKKE VELG MEDISIN DET ER TULL JEG LOVER.

ANBEFALES STERKT: ADVOKAT ELLER SIVILINGENIØR ELLER SIVILØKONOM:

Lege anbefales i utlanddet.

studiet er bare stress medisin bøkene er på 3000 sider på engelsk som du må gi eksamen i .

Jeg jobbet for å få så bra karakterer er helt ødelagt klarer ikke skolearbeid i det hele tatt blir kvalm når jeg setter meg ned å leser de bøkene. På mitt studiet i medisin var det 6 av 20 stk i klassen som ikke bestod på 3 forsøk og ble umiddelbart kastet ut av studiet,.

studerer nå sivilingeniør, der er jævlig bra kommer til å tjene mer enn lege når jeg er full uttdannet. vis jeg jobber privat er det mye mer enn lege.

Jeg ødela meg selv på grunn av medisinstudiet,::::

TA DET I UNGARN ELLER POLEN ANBEFALES STERKT!

7707163[/snapback]

Er jo veldig flott at du prøver å få folk til å ikke velge medisin, å dele erfaringer er viktig. Du skriver jo og i en annen tråd at dere skal "hjelpe hverandre", med prøvene i vg1(har vedlagt et bilde). Hadde jeg ikke trodd bedre hadde jeg kanskje tenkt at du var en elev på vg1, som vil ta medisin selv, og prøver å få andre til å ikke ta det. Det at du skriver på en ganske useriøs måte synes jeg styrker den mistanken litt. Så vidt jeg har hørt er kvaliteten i Norge bedre enn i Ungarn, der det var i nyhetene for en stund siden at det var så stort press på studentene at de hadde fått tak i et lik for å undersøke det. Men uansett, lykke til med sivilingeniørutdannelsen. ;)

7707541[/snapback]

Nå studerer ikke jeg hverken i Polen eller i Ungarn, men jeg forstår ikke helt logikken din. Hvis noen overivrige studenter låner et kroppsdel (eller to :D ) - hva sier det om kvaliteten på studiet? Riktig : INGENTING!

Det er selvfølgelig ikke riktig å låne med seg kroppsdeler hjem. Hva som fikk de aktuelle norske studentene til å gjøre det kan kanskje skyldes enormt arbeidspress. Hva som fikk dem til å snakke om det til den norske dagspressen? Ja! Det må være PR-kåthet! Har aldri skjønt det der. Kanskje noen som studerer i østblokken kan forklare det? (ANSA sidene i Ungarn (forumsidene) ble jo "tilfeldigvis" stengt i ukene etterpå!)

Heimdall

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde vært artig å kunne jobbe som turkoordinator / turleder rundt om i verden. Oppleve steder, naturen, uten veldig store bekymringer. Dra på ekspedisjoner og utforske litt. Problemet er jo at også det koster penger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drømmen er vel å bli regissør, enten innen teater eller film, har like lyst til begge. Men siden begge er krevende og har utrolig mye konkuranse, så får vi se, er fortsatt ung, så har mye forran meg.

Hvis ikke det blir slik så er jeg fornøyd med å bli lærer, innen teater eller film, helst som internasjonal lærer, som på f.eks. internasjonale skoler i store byer, liker å reiser mye.

Lenke til kommentar

Jeg har store planer om å bli journalist eller AD. Kanskje en kombinasjon. :)

Jeg er på god vei dit nå også. Jobber deltid i et magasin nå, hvor jeg både skriver, layouter og tar bilder. I tillegg begynner jeg på en bachelor i Journalism & Editorial Design til høsten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...