Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!


Propofol

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gammel tråd, jaja. Har lyst til å skrive fordet jeg tenk : D

 

Jeg vil bli skjønnlitterær forfatter.

Har alltid vært glad i å skrive (og illustrere for den saks skyld) og har fått høre at jeg har talent. Foretrekker å skrive på norsk, selvom alle vennene mine råder meg til å skrive engelsk. Har tydligvis et såpass bra engelsk vokabulær. For rundt et års tid siden foretrakk jeg å skrive dikt, men nå er det prosaer, noveller og romaner som gjelder. Les de siste tekstene mine her her.

 

=)

Lenke til kommentar

Noe innenfor skogbruket, mest sannsynlig skogsmaskinfører. Jeg har alltid vært fascinert av skog, arbeid relatert til skogen og maskiner. Det er kanskje et litt sært yrke (vil jeg tro at mange her inne tror), men jeg har lenge vært bevisst på at det er et skautroll jeg vil bli, noe jeg er godt på vei mot å bli. Lønna er vel også helt gjennomsnittlig, og yrket innebærer mer enn bare å kjøre inn i et tilfeldig felt og flatehogge alt sammen for så å selge tømmeret. :wee:

 

Legger et par bilder i spoiler jeg..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
9919_G.sized.jpg

5776_G.sized.jpg

Ponsse_BuffaloKing_2.sized.jpg

valmet-forside-halv.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da jeg var lita, hadde jeg veldig lyst til å bli dyrlege. Typisk pikedrøm. Jeg var ei av de som hadde hesteplakater på alle veggene på rommet mitt. Men så fant jeg ut at jeg er redd for hester, hunder, katter... tja, alt som kan bite og/eller klore egentlig. Senere var det lærer og fotograf jeg var interessert i å bli.

 

Nå derimot, er det sosialantropolog eller historiker (middelalderen) som står i fokus hos meg. Sosialantropologi fordi det er så uhyre interessant, og fordi det har slikt et bredt spekter. Mest sannsynlig vil man nok spesialisere seg innen noe, men muligheten for forandring er der alltid. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Jeg har nettopp bynt på VG1 å går akkurat nå på Resturang og Matfag linja. Vet ikke om dette er noe for meg, men jeg er ganske forvirret for tiden.

 

Jeg skal godt innrømme at det slagordet som passer best for meg er "Brilliant, but lazy." Shit happends. :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville bli pilot gjennom forsvaret. Men ble kasta ut. Har meg selv å skylde på, siden jeg tisset positivt på cannabis. Noe som var litt rart, siden jeg ikke hadde røket på 5-6 uker på en fest. Så det var nedtur deluxe.

Nå aner jeg ikke hva jeg vil. Har vært innom både Statsvitenskap @ UiT og Markedsøkonomi @ BI. Ingen av delene passet meg. Men drømmen lever fortsatt i meg, jeg skal bli pilot!

Lenke til kommentar
Må du ikke være 20 for å kjøre lastebil?

7285249[/snapback]

Nei, ikke når man går yrkessjåførlinja.

Magnalf, Hønefoss du er i?

 

Jeg har aldri vært helt sikker på hva jeg ville bli, men for tiden går jeg VK1 transportfag. Skal ta fagbrev som terminalarbeider, deretter ta allmenn påbygning for å kunne bli transportøkonom eller noe lignende.

7288666[/snapback]

 

21 år faktisk ;)

Lenke til kommentar

>Hei!

Jeg studerte medisin i 1 år sluttet umiddelbart, haddet et snitt på 6,1 og kom inn det er et par år siden da.

 

Klarte ikke å lese i det hele tatt

 

IKKE VELG MEDISIN DET ER TULL JEG LOVER.

ANBEFALES STERKT: ADVOKAT ELLER SIVILINGENIØR ELLER SIVILØKONOM:

 

Lege anbefales i utlanddet.

studiet er bare stress medisin bøkene er på 3000 sider på engelsk som du må gi eksamen i .

 

Jeg jobbet for å få så bra karakterer er helt ødelagt klarer ikke skolearbeid i det hele tatt blir kvalm når jeg setter meg ned å leser de bøkene. På mitt studiet i medisin var det 6 av 20 stk i klassen som ikke bestod på 3 forsøk og ble umiddelbart kastet ut av studiet,.

 

studerer nå sivilingeniør, der er jævlig bra kommer til å tjene mer enn lege når jeg er full uttdannet. vis jeg jobber privat er det mye mer enn lege.

 

Jeg ødela meg selv på grunn av medisinstudiet,::::

TA DET I UNGARN ELLER POLEN ANBEFALES STERKT!!!!!

Lenke til kommentar
>Hei!

Jeg studerte medisin i 1 år sluttet umiddelbart, haddet et snitt på 6,1 og kom inn det er et par år siden da.

 

Klarte ikke å lese i det hele tatt

 

IKKE VELG MEDISIN DET ER TULL JEG LOVER.

ANBEFALES STERKT: ADVOKAT ELLER SIVILINGENIØR ELLER SIVILØKONOM:

 

Lege anbefales i utlanddet.

studiet er bare stress medisin bøkene er på 3000 sider på engelsk som du må gi eksamen i .

 

Jeg jobbet for å få så bra karakterer er helt ødelagt klarer ikke skolearbeid i det hele tatt blir kvalm når jeg setter meg ned å leser de bøkene. På mitt studiet i medisin var det 6 av 20 stk i klassen som ikke bestod på 3 forsøk og ble umiddelbart kastet ut av studiet,.

 

studerer nå sivilingeniør, der er jævlig bra kommer til å tjene mer enn lege når jeg er full uttdannet. vis jeg jobber privat er det mye mer enn lege.

 

Jeg ødela meg selv på grunn av medisinstudiet,::::

TA DET I UNGARN ELLER POLEN ANBEFALES STERKT!!!

7707163[/snapback]

 

Er jo veldig flott at du prøver å få folk til å ikke velge medisin, å dele erfaringer er viktig. Du skriver jo og i en annen tråd at dere skal "hjelpe hverandre", med prøvene i vg1(har vedlagt et bilde). Hadde jeg ikke trodd bedre hadde jeg kanskje tenkt at du var en elev på vg1, som vil ta medisin selv, og prøver å få andre til å ikke ta det. Det at du skriver på en ganske useriøs måte synes jeg styrker den mistanken litt. Så vidt jeg har hørt er kvaliteten i Norge bedre enn i Ungarn, der det var i nyhetene for en stund siden at det var så stort press på studentene at de hadde fått tak i et lik for å undersøke det. Men uansett, lykke til med sivilingeniørutdannelsen. ;)

post-117859-1168628874_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bli advokat.. :) Har lyst til å hjelpe barn/unge som kommer i problemer/har problemer hjemme som trenger hjelp, f.eks med å komme seg unna en voldelig far..

 

Kjenner et par som har hatt det ille hjemme, men det var ingen i distriktet som var interessert i å hjelpe dem! :(

 

Harde studier, hører jeg, men jeg skal vel klare å takle dem!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...