Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!

Propofol

Anbefalte innlegg

Går VKII allmennfag i år. Ser for meg å studere matematikk eller fysikk etterpå, enten realfags- eller siv.ing.-studium. Før (slutten av ungdomsskolen og første året på videregående) var jeg ganske bestemt på å bli lege, så fikk jeg lyst til å bli realfagslærer, og nå vet jeg rett og slett ikke. En utdannelse i realfag gir jo muligheter for litt av hvert, skulle jeg tro, så det er den foreløpige planen, selv om det egentlig er veldig mye forskjellige jeg i utgangspunktet tror jeg kunne tenke meg å studere. Hoi, tror det blir mange år med utdanning ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri hatt noen planer for utdannelse eller noe sånn. heller ingen drømmer om hva jeg vill bli. har jo vært innom kokk og branmann, men det var jo mens jeg var 8-9 år... akuratt nå har jeg lyst til og bli dumperfører :D ikke så alt for stor da... holder lenge med 60 - 90 tonn...

Lenke til kommentar
Oprativ Spesialjeger - Spennende, krevende og godt betalt.

7081933[/snapback]

Og hva er dette? :p

7083239[/snapback]

Elitesoldat.

Bare i utdanningsåret som varer 1 år vil du tjene 300 000,-

Hvis du velger å ta flere oppdrag en normalt i utlandet snakker vi en lønn mellom 1,5 til 2 millioner i året.

Er dessuten krevende og spennende. Et yrke man aldri går lei av.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Er det nå jeg skal komme med et voksent og godt svar à la:

Rik! ! ! 1 1414141414
?

Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg vil bli, jeg vet bare om en del ting jeg vil gjøre i løpet av livet. Går på datateknikk nå, noe jeg føler er både interessant og morsomt, men vi får se hva det blir av meg. Som Siv. Ing kan man jo bli litt av hvert selv om hovedfaget var f.eks. data, kjemi eller teknologi.

Lenke til kommentar

Starte et webdesign firma. Det er noe jeg vet jeg hadde lykkes veldig bra med. Jeg vet hva 99% av disse firmaene gjør feil og jeg vet jeg har enormt talent for det, men jeg tør bare ikke å gjøre det. Da hadde jeg fått holdt på med noe jeg har elsket å holdt på med siden jeg var 12, samt jeg har hatt nok fritid til å trene som jeg burde. Det er ihvertfall målet mitt.

En ting er sikkert, jeg kommer IKKE til å sitte med en jobb og tenke på "Hva hvis" når jeg er gammel.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Da jeg var yngre ønsket jeg å bli frisør, men moren min fortalte meg at det ikke var noe yrke å satse på pga slitasjeskade på rygg/skuldre, armer og fingre, så da la jeg den ideen fra meg.

Jeg hadde planer om å bli dataingeniør, men har foreløpig nøyd meg med å bli IKT-driftsoperatør/IT-konsulent.

Drømmen er å bli leder innenfor IT-yrket, men vi får nå se om det skjer.

Lenke til kommentar

De fleste som har vært i krig sier de bare syntes det var spennende før og kanskje under den første ildkampen. Etter det går det opp for dem hvor farlig det er, og så blir det hovedsaklig en kamp for å overleve. Mange får psykiske senskader. Dette er noe Forsvaret er veldig lite villige til å innrømme, som man bl.a. ser av rettsaken som har pågått der en tidligere FN-soldat krevde erstatning.

Jeg synes derfor du bør snakke med noen som har vært i krig, og som ikke jobber i Forsvaret, før du binder deg for mye.

Lenke til kommentar

De fleste som har vært i krig sier de bare syntes det var spennende før og kanskje under den første ildkampen. Etter det går det opp for dem hvor farlig det er, og så blir det hovedsaklig en kamp for å overleve. Mange får psykiske senskader. Dette er noe Forsvaret er veldig lite villige til å innrømme, som man bl.a. ser av rettsaken som har pågått der en tidligere FN-soldat krevde erstatning.

Jeg synes derfor du bør snakke med noen som har vært i krig, og som ikke jobber i Forsvaret, før du binder deg for mye.

7122500[/snapback]

Støtter meg til det Nils sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...