Aalton Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 La til en liten ting i første posten nå Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 En ting, som ikke har noe med at jeg vil bli moderator å gjøre, men allikevel: Hvorfor 18-års regelen? Ikke alle er CS-spillende fjortisser som ikke kan skrive eller oppføre seg. Mange oppfører seg faktisk så bra at alder ikke skulle være noen hindring, og at forumet faktisk kan gå glipp av en bunke gode moderatorer på den måten. Hehe, Nordoelum ble jo moderator han Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det er en grunn til 18 års grensen vi har satt. En moderator er en bruker som i ett har fått et ansvar på forumet og det handlinger ikke bare om å oppføre seg, men også å kunne ta konskvensene av en handling, ikke alle ting man kan stå ansvarlig for når man er under 18. Slik jeg har skjønt det Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Bare et spørsmål, tar dere hva slags advarsel til betraktning?6975381[/snapback] Ja, det blir en skjønnsvurdering av antall, alvorlighetsgrad, gjentagelser, om man fikk den like etter registrering eller etter lang fartstid, om man lærer av sine feil eller ikke, osv. 6975594[/snapback] Okai. Da er det fortsatt håp. 6984218[/snapback] Kliner til da, og anbefaler Marley som moderator. Dette fordi han er genuint stabil, godhjertet og rettferdig....eee og i tillegg er han pappagutt Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Denne tråden er ikke til for å anbefale moderatorer, så det er klart Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 En av de store grunnene til at jeg ble spillmoderator, den gangen man hadde lokale moderatorer, var de informerende trådene mine. Jeg hadde på den tiden tre stickys i spill-delen av forumet, som jo er en del og sier sitt. To av disse stickyene var også veldig omfattende. Foruten dette ble det jo lagt vekt på mitt store egasjement, høye aktivitet, saklige innlegg etc. Det er forøvrig også viktig å virke moden. Brukere som virker kranglete og umodne synes nå hvertfall jeg kan virke litt uegnet til å være moderator. Dette gjenspesiles jo også når man ser på hvordan de fleste moderatorene oppførte seg på forumet før de ble moderatorer. Noe man også såklart vektlegger er et relativt rent rulleblad. Såklart gjør det ikke noe om man fikk en ubetydelig advarsel tidlig etter man registrerte seg. Som en advarsel for ulovlig bump eller andre småting. Om du derimot har advarsler for personangrep, gjentatte advarsler for brudd på en bestemt retningslinje eller lignende får du neppe noen moderatorstilling med det første. Så om dere har lyst til å bli moderatorer kreves det ikke noe særlig mer enn vanlig folkeskikk, grei aktivitet på forumet, og en god porsjon behjelpelighet. Da blir du som regel lagt merke til, og vil sannsynligvis bli nevnt/foreslått når forumstyret ser etter flere moderatorer. Snorre Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg vil tro at, Snorre har sagt det meste om hva som trengst for å bli moderator, og om dere oppfører dere pent og viser kunnskap så kanskje du blir en moderator på dette forumet en dag Jeg ble admin ut av intet og alt jeg gjode var å vise karakter på mine poster og hjelpe andre på best mulig måte, det som du må gjøre er å sette pris på moderatorene og ha et ønske om å gjøre dette forumet enda bedre, enn hva vi er per i dag! Lenke til kommentar
mintman Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hva er forventet "arbeidstid" som moderator. Er det slik at dette er en heldagsjobb, eller kan man kombinere dette med jobb/skole? Kunne kanskje vært en ide og utvidet første post med litt mer info om dette? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Da har jeg oppdatert tråden med svar på spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hva er forventet "arbeidstid" som moderator. Er det slik at dette er en heldagsjobb, eller kan man kombinere dette med jobb/skole? Kunne kanskje vært en ide og utvidet første post med litt mer info om dette? 7704634[/snapback] Som moderator kommer du nokså garantert å bruke litt mer tid på forumet, på grunn av moderering osv. Jeg ville tro at man kan bruke så mye tid man vil, så lenge man faktisk modererer en del. Jeg er selv ikke den moderatoren som modererer mest. Forøvrig skal det nevnes at jeg fint greier å kombinere videregående skole og moderator-"jobben". Så det skulle ikke være noe problem tror jeg, Lenke til kommentar
Rollespilleren Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Vi har så vidt jeg kommer på i farta bare ett fast krav og det er at man må være 18 år. 6968422[/snapback] Det var et merkelig krav. I min verden sier man minst 18 år, men i Never Never Land så finnes det vel ikke voksne folk. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Er det noen krav om aktivitet på forumet som moderator? I og med at den ene ikke har vært aktiv siden oktober 2006 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Er det noen krav om aktivitet på forumet som moderator? I og med at den ene ikke har vært aktiv siden oktober 2006 7921704[/snapback] Hvis du snakker om Anette_, så har ikke hun hatt nett den siste tiden, noe jeg ikke synes skal være en grunn til å bli kastet av moderatorteamet. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Er det noen krav om aktivitet på forumet som moderator? I og med at den ene ikke har vært aktiv siden oktober 2006 7921704[/snapback] Man velger selv hvor mye man er på forumet som moderator, det er ingen tvang, men vi setter pris på aktivitet hos våre moderatorer. Anette_ skal ikke bli belastet grunnet liten tilgang på nett. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Nei, jeg snakker ikke om Anette_. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvor mange brukermod, mod, forumstyrere, admin osv.. finnes her på diskusjon.no og akam.no+++? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Trykk på Min assistent i menyen og so på Vis moderatorteamet, so kjem du hit: https://www.diskusjon.no/index.php?&act=Stats&CODE=leaders Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Den listen er litt feil, da den også inneholder medarbeidere med modfunksjoner. Dette er ikke moderatorer, men medarbeidere som trenger ekstra funksjoner i lys av sitt arbeid. Vi har 32 brukermoderatorer, 7 moderatorer og 9 medlemmer av forumstyret. I tillegg har vi en del som administratorer. Dette er alt fra redaktører til de som jobber i drift. Her er en oversikt pr. dags dato; Forumstyret Aalton Dotten Henrik Salthe kilogram Mafo Opus Simen1 TST Ueland Moderatorer (De som modererer men også har tilknytting til nettverket): Aasgaard Aetius enden jankee kennethdammyr knut wh1te Brukermoderatorer (Brukere med utvidete rettigheter) adawen Afseth agvg Alastor am3k arehei ATWindsor blacktower b-real cun Darkness| DesertGlow Dinsdale el-asso jarmo JohndoeMAKT macfjott Nordoelum Orresnei Oysfaerg Patience Pingla Psilocybe Remerser Rikky Robbiedeluxe siDDis SnowDog_ TCi tom waits for alice ttt ^thomas^ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 som moderator - får en da en del av forumet hvor en har admin-rettigheter mens en er vanlig bruker på de andre delene av forumet? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Som brukermoderator vil man få modereringsmuligheter på hele forumet. Vi har kun globale moderatorer. Men man velger selv hvor man vil moderere. Når vi utnevner moderator så anser vi vedkommende som skikket til å kunne foreta moderering over hele linja Det blir selvfølgelig til at man hovedsakelig moderer der man er mest aktiv på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg