Yois111 Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei Jeg har 3 pc'er i nettverk. Alle er koblet til en D-Link DI624, som igjen er koblet til en Thomson Speedtouch 510i (telenor). Begge firmwarene er oppdatert Det jeg har problemer med er å forwarde porter gjennom begge disse to. Når jeg bare er koblet til Speedtouch går dette bra, men når jeg prøver å koble gjennom D-Link så blir alt feil Det er bare den ene PC'en som trenger port-forward for et torrentprogram. Alle forslag er velkommen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Det går an å forwarde porter gjennom mange routere, men da må du selvsagt bruke riktige ipadresser i forwardingen. En langt enklere løsning er å la DI624 ta seg av oppkobling mot nettet og bridge 510i (se www.online.no ). Da kan du bare bruke www.portforward.com til å finne ut hvordan du forwarder i DI624. Alternativt kan du bruke 510i som normalt og bruke DI624 som switch og aksesspunkt (da behøver du bare åpne porter i Speedtouch). Måten du setter den som switch + ap er at du slår av DHCP (LAN) i DI624 og bruker kun LANportene på DI624. PS: Forutsening for disse svarene er at du har en 510i med routerfunksjonalitet i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå