Gå til innhold

Ny PC, men litt dyrt. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hm... Nå ble jeg litt usikker her. Men er det ikke sånn at C2D ikke klarer å kjøre 800 mhz uten å klokke da? Kan noen andre avkrefte/bekrefte det vi diskuterer her?

6986423[/snapback]

Ta en kikk her først: Intel Core product line

(jur72 kjøper seg en E6400)

Ha det i tankene når du kikker på Influence of DDR2 frequency and timings

I følge testen har ikke minne hastighet så mye å si på Core 2 Duo iforhold til Athlon 64 X2, men det gir en svak økelse.

Hovedkortet har en form for plug'n'play for å detektere minnebrikker i forskjellige hastigheter/klokkinger, hvordan skulle ellers en vanlig bruke kunne oppgradere? Mitt gamle 478 kort har til og med denne funksjonen, og den finner standard klokking i BIOS ved oppstart. De kaller den ofte SPD:

What is SPD?

SPD, or Serial Presence Detect, is a program in an EEPROM chip on the modules of SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory). It tells the system’s BIOS what the specifications and settings of the memory module are. The system BIOS should therefore be set on AutoDetection for memory.

jur72 du burde også kikke på testen. Sammenligner du tiden på en "reallife" sak som WinRar, ser du at forskjellen på 533 (4-4-4-12) og 800 (5-5-5-15) er allerede ca 10 sekunder. Mens på spill ol får du ikke noe spesiell hastighetsøkelse.

6988572[/snapback]

Var logga inn som feil bruker jeg, så jur72 du nevner er meg, sinnadyr.

Var mye info på en gang her, så hva er det du egentlig konkluderer med? Jeg har forresten bestilt alle deler nå, https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=35602 .

Håper ikke jeg har gjort en stor tabbe med minne osv, men om folk svarer raskt på det jeg lurer på så kan jeg vel rekke å gjøre om bestillingen min. Når det kommer til 5-5-54-4-4-4 og alt det der skjønner jeg absolutt null og niks.

¤sinnadyr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva med et slikt oppsett til ca 9 k LINK

6970960[/snapback]

Altså, er det du som har laget? Vil ikke ha et helt annet oppsett da, men kan vel ta ideer fra den. Men om det er du som er "vegard" og siteadmin på den sia der så er det vel du.

6972070[/snapback]

jeg er ikke vegard men jeg er en av moderatorene på denne siden og jeg har fulle makter fra vegard med hensyn til å legge ut han fine arbeid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...