Gå til innhold

Kjøp av bærbar-pc [< 10k kr]

Anbefalte innlegg

Heisann.

Dette er første gang jeg kjøper en bærbar-pc og jeg har dermed vanskeligheter for å finne fram i virvlet av såkalte "knalltilbud". Jeg burde vel også nevne at jeg har 0 peiling på hva som er bra/dårlig med de forskjellige maskinene (Asus/Acer/Siemens/HP osv).

Har forøvrig sett litt rundt alikevel, og lurer på om dette kan være et godt alternativ? Pavilion dv9005

Maskina kommer til å bli brukt til alt fra å skrive tekstdokumenter, se film/høre på musikk/web-surfing, programmering og spilling. Med andre ord er det å anta at det vil være minst 2++ aktive programmer kjørende til enhver tid. Trådløst nettverkskort er nødvendig, og ser helst at maskinen har minst 1gb ram. Størrelsen på harddisken er ikke så viktig, men 80gb+ er å foretrekke. Ville også vært fint å holde seg på 15" og oppover. Kan vel også nevne at det blir behov for å innstallere GNU, men regner med dette skulle gå greit på alle bærbare maskiner?

Det jeg kan bryte ned spørsmålet til er vel egentlig: trenger jeg en 64bits-prosessor? Trenger jeg Dual-Core? Og kan noen fortelle meg hvilken clockfrekvens det er på prosessoren i den angitte maskina? (jeg er tydeligvis ikke kapabel nok til å finne ut dét en gang)

Setter så klart pris på andre forslag til maskiner som passer mine behov + prisklassen.

På forhånd, takk!

Endret av Freddox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på en god del maskiner siden sist, og har funnet et alternativ.

FSC Amilo Pi1505

Har også forandret litt på "kravene" siden sist. Fant ut at 17" er alt for mye, så har satt en maks-grense på 15,4" og 3kg i vekt. Hadde det ikke vært for det fatale skjermkortet (:no:) på den Fujitsuen hadde jeg nok gått for den.

Det jeg spør om er alternativer til Amilo 1505, under eller så nær 10k som mulig. (Må være Intels Core 2 Duo og 1gb ram).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...