Gå til innhold

Hurra for Vigrid! Nytt album ute snart?

Anbefalte innlegg

Hvem er "dem"? Du sikter til? Det er det som er problemet her, du og Vigrid stigmatiserer, dere setter alle under en gruppe

vs.

Jeg vet om langt flere "norske" som utnytter systemet mye mer enn hva innvandrere gjør. Svart arbeid er en grov utnyttelse av systemet som svært mange benytter seg av, uten at det er så mange som tenker på konsekvensene. Smugling er også en aktivitet som er fullt respektert blant den ærlige, ariske nordmann.

Ser du ikke hykleriet her? Er stokken i ditt eget øye så lett å glemme når du kan plukke på flisen i din broders øye? ;)

6990817[/snapback]

Jeg ser poenget ditt, men nå sier jeg ikke at "alle" norske, eller "dem" norske. Jeg sier bare at jeg vet om flere norske enn jeg vet om innvandrere. Jeg sier ikke at alle norske snylter på skatten, eller at hvis du er norsk så snylter du automatisk på skatten.

Jeg burde kanskje formultert meg mer konkret og skrevet at det finnes noen norske som gjør dårlige ting og noen innvandrere som gjør dårlige ting for det var iallefall poenget mitt. Man kan ikke si at siden en er innvanderer eller nordmann så tilhører man automatisk en gruppe med visse verdier, holdninger osv.

6991144[/snapback]

Smugling er også en aktivitet som er fullt respektert blant den ærlige, ariske nordmann.

hva med denne uttalelsen..? Hvor vil du hen med denne...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Militante muslimske fanatikere er minst like ille som vigrid når det gjelder facisme. Hvorfor ikke ytre like mye hat om dem?

Nei det ville jo vært rasisme.

Det er tydelig greit å hate rasister så lenge de har samme hudfarge.

Hater vi rasister av en annen hudfarge er vi jo ikke bedre selv.

Her er mye dobbeltmoral på gang.

Det var litt OT så hva som gjelder musikken er det greit å henge den ut om den rett og slett er dårlig. Men å hate den rent fordi den er lagd av hvis menneskers syn kolliderer med ditt eget, er for latterlig.

Lenke til kommentar
Militante muslimske fanatikere er minst like ille som vigrid når det gjelder facisme. Hvorfor ikke ytre like mye hat om dem?

7047486[/snapback]

Ja, helt enig med deg, vi ser jo hvor godt elsket de er av blant annet den norske befolkningen, det er jo helt forferdelig.

Lenke til kommentar

7047486[/snapback]

Med all mulig respekt, Vt-iversen, det gjør man da. Det er bare ikke de samme personene som gjør det. Dobbeltmoralen er nokså likelig fordelt på begge "sider" av politikken her, bare med motsatt fortegn. Noen som ynder å beklage seg over høyre-ekstremister, men holder kjeft om for eksempel muslimsk fanatisme, mens andre kaster seg over en hver tråd som nevner muslimer mens de ignorerer tråder om Vigrid.

Og så er det alltid noen som poster for å si "Jammen, det er noen andre som er minst like ille, hvorfor nevner dere ikke dem?" Hvorfor? Kanskje fordi denne tråden handler om Vigrid, ikke om muslimer. På akkurat samme måte ville det være om du postet i en tråd om Al Qaida og sa "Jammen, Vigrid er like ille".

Det finnes mye urett i verden, men diskusjonene om dem er som kampen mot dem, de fungerer best om man takler dem en om gangen. Aller helst bør man ta avstand fra all ekstremisme, men treffer man en nazist på et gatehjørne så ser jeg ingen grunn til å si "..., men miltante muslimer er selvsagt like ille" når man forteller ham nøyaktig hvor i anatomien han kan plante sine meninger.

Hater vi rasister av en annen hudfarge er vi jo ikke bedre selv.

Jeg synes ikke det er spesielt konstruktivt å hate noen, men det er helt greit å ta avstand fra rasister, uansett hudfarge.

Geir :)

Lenke til kommentar
Noen som ynder å beklage seg over høyre-ekstremister, men holder kjeft om for eksempel muslimsk fanatisme, mens andre kaster seg over en hver tråd som nevner muslimer mens de ignorerer tråder om Vigrid.

Vigrid er en fluelort på en blåhval sammenlignet med muslimske fundamentalister.

Lenke til kommentar
Vigrid er en fluelort på en blåhval sammenlignet med muslimske fundamentalister.

7049309[/snapback]

Men det var ikke poenget, Pricks. Poenget er at folk på død og liv må trekke fram at noe annet er like ille når man diskuterer faenskap som Vigrid. Eller værre, slik du gjør nå. Skal man drive den leken får man aldri tatt fatt i noen ting, fordi man alltid kan lete etter enda værre ting.

Hvorfor i all verden diskuterer vi hvem som er "taperne" i det norske statsbudsjettet når folk sulter i hjel i Afrika? Hvorfor kaller vi de rødgrønne sosialister når det finnes land som Nord-Korea? Hvorfor diskutere norske strafferammer når andre land har "3 strikes out" og dødsstraff? Osv...

Vi gjør det fordi samfunnet vårt er resultatet av borgernes engasjement. Det er fordi vi diskuterer og engasjerer oss i statbudsjett og strafferammer at samfunnet blir som et blir, og det er derfor vi er så heldige at det finnes andre ting som er værre andre steder i verden. Det er et argument for disse diskusjonene, ikke mot

Vi diskuterer det vi synes det er verd å diskutere. Og vi fordømmer det vi synes det er rett å fordømme. Og synes man Vigrid er noen fordømte utskudd i det norske demokratiet er det en diskusjon verd, uansett om det finnes værre ekstremister annet steds i verden.

Sier ikke at du mener noe annet. Dette var en personlig observasjon, ikke noen stråmann.

Lenke til kommentar

For dem som liker å sammenligne:

Noen innvandrere snylter på sosialkontorene.

Og... Da antar jeg at *ingen* i Vigrid snylter på sosialkontorene..?

Mr. Dj. Tvedt er sikkert en *skikkelig* effektiv skatte-yter som jobber rævva av seg for å betale minst dobbel skatt av 80 kr timen-- slik som de fleste innvandrere må innfinne seg med...

Spesielt nå som FRP og høyresiden sine velgere har begynt å demonisere alle som kan se ut som muslimer.

Jeg synes egentlig at det er litt rørende at muslimer i det hele tatt *gidder* å komme til Norge og lage barna vi ikke gidder å lage, for oss -- Med all den dritten de må gjennom er det ikke rart noen snylter på skatten --

Alt i alt, så veier innvandrerenes skatt + produksjon + folkeøkning opp for det noen veldig få innvandrere står for av snylting og bråk.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

7049309[/snapback]

Men det var ikke poenget, Pricks. Poenget er at folk på død og liv må trekke fram at noe annet er like ille når man diskuterer faenskap som Vigrid. Eller værre, slik du gjør nå. Skal man drive den leken får man aldri tatt fatt i noen ting, fordi man alltid kan lete etter enda værre ting.

Det var ikke det du skrev. Du skrev at det var dobbeltmoral å "[kaste] seg over en hver tråd som nevner muslimer mens [man] ignorerer tråder om Vigrid". Det er ikke dobbeltmoral i det hele tatt, da Vigrid som sagt er irrelevant sammenlignet med andre og større problemer.

At man kritiserer muslimsk fundamentalisme, som er et alvorlig problem og en alvorlig trussel mot verdensfreden, betyr ikke at man må slenge seg på tråder om småting som Vigrid.

Spesielt nå som FRP og høyresiden sine velgere har begynt å demonisere alle som kan se ut som muslimer.

Slik SV og venstresiden demoniserer alle som er tilhengere av demokrati og frihet?

Sukk.

Lenke til kommentar
Har snakket med personer over nett som er såkalt "blandingsrase" og de sier at de skulle ønske de var en ren rase og ikke litt av hvert.

6971602[/snapback]

Jeg er litt av hvert (vel, for å holde det helt strikt er jeg halvt fra Trinidad (og Tobago) i Karibien og halv fra Norge) og jeg er faen så stolt over det.

Lenke til kommentar
Det var ikke det du skrev. Du skrev at det var dobbeltmoral å "[kaste] seg over en hver tråd som nevner muslimer mens [man] ignorerer tråder om Vigrid". Det er ikke dobbeltmoral i det hele tatt, da Vigrid som sagt er irrelevant sammenlignet med andre og større problemer.

7050539[/snapback]

Jo, det var akkurat det jeg skrev. Det er forskjell på "enhver tråd som nevner muslimer" som jeg vitterligen sa og som du siterer meg på, og diskusjonen om "muslimsk fundamentalisme [som] trussel mot verdensfreden". Det har vært tråder her om hvorvidt gatekjøkken skal kunne ha svinekjøtt i burgerne som har flere poster enn Vigrid-trådene til sammen...

Det er faktisk ikke slik at det er "alvoret" som avgjør hvilke diskusjoner man blander seg inn i. Det er 2884 poster i cannabistråden her, det er flere enn trådene om Midtøsten til sammen.

Poenget er ikke hvor alvorlig saken er, poenget er at folk velger sine kjepphester ut fra politisk eller moralsk ståsted, og personlige interesser. Du mener muslimsk fundamentalisme er en trussel mot verdensfreden. Andre mener USA er en større trussel. Det kommer an på politisk ståsted og på øynene som ser. Og det påviker hvilke emner man gidder å diskutere.

Jeg tvinger ingen til å diskutere Vigrid, jeg påpeker at det må være lov å diskutere Vigrid fordi om man ikke har sterke synspunkter på (for eller imot) islamisme, eller rett og slett mener at islam ikke er en trussel mot verdensfreden. Fordi at hvis man ikke kan det, er alle de "små" sakene irrellevante. Som i sum utgjør hvordan verden og samfunnet vi lever i fungerer. Derfor diskuteres piratkopiering i tusenvis av poster her (600 bare i den siste), selv om vi sikkert burde brukt tia på viktigere ting.

Jeg sammenlignet ellers ikke størrelsene, jeg kommenterte Vt-iversen sitt utsagn om at folk ikke ytrer hat om muslimske ekstremister. Derfor brukte jeg de og Vigrid som eksempel.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...