:utakt Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Råtten musikk og råtten organisasjon. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vi ser hva nynazisme kan føre til:http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1477970.ece http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/30/478349.html http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132265 Tragisk hva rasehat kan føre til. 6973716[/snapback] Hva med de "snille" venstreradikale da? Det har skjedd mindre politisk motivert vold fra høyresiden enn fra venstresiden. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 I sangen " I snødrivet på Hokksund finnes ein mann" så "synger" deejay'n "Jeg er hvit og mitt folk er hvitt" så blir det liksom besvart da av en eller annen dame som sier "Det er skremmende" Er det nynazi humor? Ler de godt av den kraftige punchlinene? Tenker jeg ser en fin gjeng halvpanner som klapper seg godt i hendene og småskratter og sier så fornøyd; "der fikk de den disse pakkislåversene! Vi har skremt dem godt! Alt for Odin" Må vel innrømme at jeg også ler litt da, bare ikke med dem men av dem! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har lest litt om vigrid og det som står på websidene er ikke så veldig idiotisk. 6968449[/snapback] Har bare bladd litt på sidene deres, og synes egentlig de kom med bare møl. Gidder du bare å linke til noe som gir mening? Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Vi ser hva nynazisme kan føre til:http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1477970.ece http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/30/478349.html http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132265 Tragisk hva rasehat kan føre til. 6973716[/snapback] Hva med de "snille" venstreradikale da? Det har skjedd mindre politisk motivert vold fra høyresiden enn fra venstresiden. 6975377[/snapback] Selvfølgelig, vold og rasisme, uansett fra hvem, er tragisk. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Ikke vanskelig å skjønne hvorfor en del støtter Vigrid. med alle utlendingene som kommer til norge og driver med kriminalitet har dem en viss apell. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Ikke vanskelig å skjønne hvorfor en del støtter Vigrid. med alle utlendingene som kommer til norge og driver med kriminalitet har dem en viss apell. 6976335[/snapback] Da bør jo folk engasjere seg om politikk, ikke rasehat! Endret 1. oktober 2006 av eilertsen Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Har snakket med personer over nett som er såkalt "blandingsrase" og de sier at de skulle ønske de var en ren rase og ikke litt av hvert. 6971602[/snapback] Bare at de sier det gjør at andre vil føle seg mindre verdt som menneske. På hvilket grunnlag sa de det?? 6972749[/snapback] Det vet jeg ikke. Leste rundt på nettet og så en jente som sa at han var lei av å være halvt asiat og halvt europeer.. Hun synes ikke det var riktig , grunnene til at hun sa det vet jeg lite om. Så på en dokumentar for lenge siden og en av grunnene til at den ariske rasen skal være "best" er at tyske vitenskapsmenn klarte å få vri historien til at det var ariere som invaderte india for lenge siden.. huff.. lenge siden jeg så den dokumentaren på TV2. Men det var en av grunnene til at 2. verdenskrig startet opp. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg har lest litt om vigrid og det som står på websidene er ikke så veldig idiotisk. 6968449[/snapback] Har bare bladd litt på sidene deres, og synes egentlig de kom med bare møl. Gidder du bare å linke til noe som gir mening? 6976074[/snapback] Trikset er å ta ting ut av sammenheng Sitèr bare det som støtter det du sier og glem alt det andre. Her snakker vi om teknikker som brukes i de fleste store aviser idag. Hvorfor skal det ikke fungere på et forum? Om det er etisk riktig er noe annet.. Bare litt irritasjon for mye av medias fremstilling av ting. Synes det er litt morsomt å lese om blondinevitser og hvordan de har blitt anmeldt flere ganger. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Utdrag fra teksten til "Dj Tvedt - Jeg er hvit og mitt folk er hvitt"(...) Everybody.. come on, jeg er hvit og mitt folk er hvitt, Here is the groove generator, Feel the disco fever! (...) Seriøst? Hvorfor ser jeg for meg fem lange negere i fargede skjorter som korer Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2006 Utdrag fra teksten til "Dj Tvedt - Jeg er hvit og mitt folk er hvitt"(...) Everybody.. come on, jeg er hvit og mitt folk er hvitt, Here is the groove generator, Feel the disco fever! (...) Seriøst? Hvorfor ser jeg for meg fem lange negere i fargede skjorter som korer 6981945[/snapback] Kansje fordi at det er akkruat det som er tilfellet! :!: Lenke til kommentar
Parabolan Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vigrid nekter for at holocaust fant sted, og de snakker om å drepe jøder, og at negre er skitten osv. Det sier seg selv at de er noen lavpanna avvikere. 6968504[/snapback] Så da er spørsmålet: Hvem av dere er mest lavpanna? Idioten eller han som hisser seg opp over idioten? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vigrid nekter for at holocaust fant sted, og de snakker om å drepe jøder, og at negre er skitten osv. Det sier seg selv at de er noen lavpanna avvikere. 6968504[/snapback] Så da er spørsmålet: Hvem av dere er mest lavpanna? Idioten eller han som hisser seg opp over idioten? 6988530[/snapback] Idioten. Enkelt å greit. Det må være lov å hisse seg opp av grov rasisme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 For å sitere Edmund Burke: "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." Vigrid er kanskje er gjeng med idioter, men det er ikke nor argument for å la dem slippe unna med det. Slikt må tas før det slår rot. Og det er en misfortsåelse av ytringsfriheten at de skal får si hva de mener uten at noen snakker dem imot. Ytringsfriheten er aldri ensidig, for et hvert dogme finnes det et motsvar, og det er vår plikt (de av oss som synes holdningene Vigrid representerer er farlige) å tale dem midt imot. Geir Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 For å sitere Edmund Burke: "All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." Vigrid er kanskje er gjeng med idioter, men det er ikke nor argument for å la dem slippe unna med det. Slikt må tas før det slår rot. Og det er en misfortsåelse av ytringsfriheten at de skal får si hva de mener uten at noen snakker dem imot. Ytringsfriheten er aldri ensidig, for et hvert dogme finnes det et motsvar, og det er vår plikt (de av oss som synes holdningene Vigrid representerer er farlige) å tale dem midt imot. Geir 6988936[/snapback] Slippe unna..? . Det er ikke slik at "uten at noen snakker dem i mot" er det bestående paradigmet.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Neida. Helt enig. Det er ikke slik idag. Det var et svar til Parabolan som spurte om de som "hisser seg opp" over dem er mer lavpanne enn idiotene selv, og de om har gitt uttrykk for at de er gode å ha fordi de bekrefter at vi har ytringsfrihet... Geir Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Og det gir dem lov til å sitte på ræva og se på TV og få penger av staten? Og etter 20år så får dem pensjon og flytter tilbake igjen? Vi norske statsborgere som har bodd i Norge hele vårt liv må arbeide 40år for å få en noenlunde grei pensjon. Er det rart at det kommer så mange personer til norge som sliper vekk fingeravtrykkene sine for å gjøre arbeidet med å finne ut hvem de er vanskeligst mulig slik at de kan søke asyl hos en kirke som ikke har hjerne til å si nei? Og vips har de vært her i 2år , fått unger og nå kan vi ikke kaste dem ut.. Nei vetu hva! Her er det personer som utnytter det norske systemet på det groveste og folk som sier noe imot det blir kalt rasister? Det er faen ikke mye man skal si før man blir stemplet rasist.. Nå tror jeg jeg må avslutte før jeg bli sur 6968512[/snapback] Hvem er "dem"? Du sikter til? Det er det som er problemet her, du og Vigrid stigmatiserer, dere setter alle under en gruppe. Det blir som at jeg sier at dem på hardware-forumet er assosiale nerder som aldri gjør annet enn å sitte på pcen. Det vil stemme for noen, men langt i fra for alle. Kan ikke du komme med konkrete eksempler på personer som får penger fra staten uten å gjøre noenting. Ja, jeg vet at man har ett trygdesystem i Norge. Men uten tidligere arbeid så motatar man bare minstetrygd og den er langt i fra stor. Knapt nok til å leve på. Jeg vet om langt flere "norske" som utnytter systemet mye mer enn hva innvandrere gjør. Svart arbeid er en grov utnyttelse av systemet som svært mange benytter seg av, uten at det er så mange som tenker på konsekvensene. Smugling er også en aktivitet som er fullt respektert blant den ærlige, ariske nordmann. Noen nevnte her at mange som kommer til Norge kommer uten noen form for utdannelse. Det er sikkert noe i det, men det finnes mange tilfeller der utdannelsen de har fra hjemmlandet sitt ikke er gjyldig her i Norge. Faren min jobber sammen med en kar som har utdannelse som Siv. Ing i hjemmlandet sitt, men faren min som ikke har annet enn videregående har høyere stilling og bedre lønn enn han fordi utdannelsen hans ikke er gjyldig i Norge. Alt i alt så skal selvsagt organisasjoner som Vigrid få lov til å eksistere, vi har tross alt ytringsfrihet. Det er ingen grunn til at vi kan bestemme at et tankesett er bedre enn ett annet. Men enig med de er jeg langt i fra. Helt personlig så syntes jeg meningene deres er barnslige og lavpannet. På ungdomskolen så hadde vi et prosjekt om Vigrid og vi ringte inn til organisasjonen. Der fikk vi snakke med en særdeles oppegående ung jente. Hun kunne fortelle oss at "tja, hmm vi liker ikke negere og sånt da" Når vi spurte henne om hva Vigrid stod for når det gjelder andre raser. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvem er "dem"? Du sikter til? Det er det som er problemet her, du og Vigrid stigmatiserer, dere setter alle under en gruppe vs. Jeg vet om langt flere "norske" som utnytter systemet mye mer enn hva innvandrere gjør. Svart arbeid er en grov utnyttelse av systemet som svært mange benytter seg av, uten at det er så mange som tenker på konsekvensene. Smugling er også en aktivitet som er fullt respektert blant den ærlige, ariske nordmann. Ser du ikke hykleriet her? Er stokken i ditt eget øye så lett å glemme når du kan plukke på flisen i din broders øye? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hvem er "dem"? Du sikter til? Det er det som er problemet her, du og Vigrid stigmatiserer, dere setter alle under en gruppe vs. Jeg vet om langt flere "norske" som utnytter systemet mye mer enn hva innvandrere gjør. Svart arbeid er en grov utnyttelse av systemet som svært mange benytter seg av, uten at det er så mange som tenker på konsekvensene. Smugling er også en aktivitet som er fullt respektert blant den ærlige, ariske nordmann. Ser du ikke hykleriet her? Er stokken i ditt eget øye så lett å glemme når du kan plukke på flisen i din broders øye? 6990817[/snapback] Jeg ser poenget ditt, men nå sier jeg ikke at "alle" norske, eller "dem" norske. Jeg sier bare at jeg vet om flere norske enn jeg vet om innvandrere. Jeg sier ikke at alle norske snylter på skatten, eller at hvis du er norsk så snylter du automatisk på skatten. Jeg burde kanskje formultert meg mer konkret og skrevet at det finnes noen norske som gjør dårlige ting og noen innvandrere som gjør dårlige ting for det var iallefall poenget mitt. Man kan ikke si at siden en er innvanderer eller nordmann så tilhører man automatisk en gruppe med visse verdier, holdninger osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå