Gå til innhold

2 svake strømforsyinger istedenfor 1 sterk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha ny pc som jeg skal overklokke, da trenger jeg vel litt strømm?

Så jeg har 2 strømmforsyinger på 230W hver. så jeg tenkte hvist den ene ga strømm til sjermkortet+hadisker+2 dvd stasjoner+vifter og den andre strømforsyningen ga strøm til hk?

Jeg skal ha E6300 Kingston 2x1024 og et sjerkort i 2000kr klassen, er dette en god ide? vil alle delene få nok strømm, selv under overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har nok strøm til det du kobler PSUene til, så vil det gå fint. DU må dog koble samme power-on på PSUene (den grønne ledningen i hovedkort kontakten) så de starter sammen.

Men ærlig talt så er 230watt så lite at det neppe er så mye verdt å spare på... Spørs om det er verdt bryet. Du må jo også ha fysisk plass til dise to strømforsyningene noe sted da... og det er det jo ikke alle kabinett som har.

-Stigma

Lenke til kommentar

ja... tenkte aldri det med ossen jeg skal få de til å stare sammtidig... det kan jo bli et problem...

Men hvist jeg skal kjøpe ny strømforsying da... er det bedere med en dyr 480W ellen en billig 600W.

Har hørt noen i forumet nevne noe om strømfrekvens som kan være skadelig for delene eller noe sånt..?

Men du skulle ikke ha noen tisp hvordan man kan stare begge sammtidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...