Joakim Gjerde Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei! Jeg har en win2k3 server som står bak en router. Derfor er denne ikke brukt som dhcp. Det jeg har lyst til å gjøre nå er å sette opp vpn så jeg kan komme til et utvalg av filene når jeg er på skolen. Kan selvfølgelig bruke ftp men syntes det er tungvindt. Problemet mitt nå er at med en gang jeg setter opp vpn mister serveren tilkoblingen til nett og nettverk. Jeg får ipadresse men får ikke gjort noe. Noen som vet om serveren må kjøre dhcp for å kunne sette opp vpn? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hei!Jeg har en win2k3 server som står bak en router. Derfor er denne ikke brukt som dhcp. Det jeg har lyst til å gjøre nå er å sette opp vpn så jeg kan komme til et utvalg av filene når jeg er på skolen. Kan selvfølgelig bruke ftp men syntes det er tungvindt. Problemet mitt nå er at med en gang jeg setter opp vpn mister serveren tilkoblingen til nett og nettverk. Jeg får ipadresse men får ikke gjort noe. Noen som vet om serveren må kjøre dhcp for å kunne sette opp vpn? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke? 6967660[/snapback] Nei, du må ikkje ha dhcp, men du må ha en måte å tildele IP på eller bruke statisk ip. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei!Jeg har en win2k3 server som står bak en router. Derfor er denne ikke brukt som dhcp. Det jeg har lyst til å gjøre nå er å sette opp vpn så jeg kan komme til et utvalg av filene når jeg er på skolen. Kan selvfølgelig bruke ftp men syntes det er tungvindt. Problemet mitt nå er at med en gang jeg setter opp vpn mister serveren tilkoblingen til nett og nettverk. Jeg får ipadresse men får ikke gjort noe. Noen som vet om serveren må kjøre dhcp for å kunne sette opp vpn? Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke? 6967660[/snapback] Nei, du må ikkje ha dhcp, men du må ha en måte å tildele IP på eller bruke statisk ip. 6968208[/snapback] Riktig. Du kan bruke DHCP, hvis du ønsker, men det er ikke et must. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå