superretard Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 jeg har lite erfaring med å kjøre med polti etter meg fordi jeg kjører orginalt. men jeg har hørt om flere som har fått polti etter seg og bare har kasta hjelmen og kjørt videre. har politiet låv å kjøre etter deg da? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg er rimelig sikker på at det finnes en tråd som omhandler akkurat det samme her et sted, hvis du søker litt kansje du finner den Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En tråd som lever opp til nicket ? Neida! Jeg er nokså overbevist om at politiet ville fortsette å følge etter deg. Dessuten kan det jo være en fordel å ha på seg hjelmen under en politijakt . Men for all del, du kan jo prøve! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 jeg har lite erfaring med å kjøre med polti etter meg fordi jeg kjører orginalt. men jeg har hørt om flere som har fått polti etter seg og bare har kasta hjelmen og kjørt videre. har politiet låv å kjøre etter deg da? 6967546[/snapback] Ja. I tillegg blir man vel da også bøtelagt for å kjøre uten hjelm da dette er påbudt. Kan ikke helt se logikken i dette spørsmålet.... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvorfor ikke bare stoppe og ta din straff? er det noen vits å risikere å ødelegge ditt eget liv, eventuelt andres? Lenke til kommentar
superretard Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 har hørt folk som sier at polti ikke har låv til å jakte etter deg når du ikke har hjelm. men hvis man skal kjøre ulovlig er det bare og teipe om skiltet med svart elteip:P Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 har hørt folk som sier at polti ikke har låv til å jakte etter deg når du ikke har hjelm. men hvis man skal kjøre ulovlig er det bare og teipe om skiltet med svart elteip:P 6967634[/snapback] Det begynner å hope seg opp nå. Får man først politiet på nakken bør en ha trimmet moped. I tillegg prøver du å kjøre ifra politiet. Ikke nok med at skiltet er tildekt med teip - altså ugyldig, men du prøver også å kaste av deg hjelmen Kan bli en interessant bot! 1 Lenke til kommentar
superretard Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 hvis du blir tatt Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Og dersom man får politi på hjul etter seg i bil så er det bare å ta av seg sikkerhetsbeltet. Dette er et utrolig effektivt knep som alle bankranere benytter seg flittig av. Det er derfor aldri politiet har fått tak i en raner på flukt. Finnes flere som har gjort seg steinrike med denne metoden. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Og dersom man får politi på hjul etter seg i bil så er det bare å ta av seg sikkerhetsbeltet. Dette er et utrolig effektivt knep som alle bankranere benytter seg flittig av. Det er derfor aldri politiet har fått tak i en raner på flukt. Finnes flere som har gjort seg steinrike med denne metoden. 6967703[/snapback] Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Ironi eller sannhet? Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Vet ikke hvor de ryktene har startet, men det stemmer ikke. Politiet har også i tilfeller hvor politiet har kræsjet i en mc for å stoppe den. Skal du kjøre fra dem, så behold hjelmen på, mitt tips er gangstier, veier med bom og skogsstier. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Teorien bak tråden er vel ikke så dum. Det er vel slik at politiet ikke vil ha på nakken å ha bidratt til at Motorsyklister kjører seg ihjel. Men at de har en regel for dette tviler jeg litt på. Det jeg derimot tror de praktiserer en gang iblandt er dette med at hvis en kar tydelig kjører skummelt hvis han blir etterfulgt, men roer seg når man ikke følger etter ham, så er det ikke alltid forsvarlig å fortsette jakten. Og heller ta ham på et senere tidspunkt for å ikke sette allmennheten i fare. Alternativer er jo f.eks. overvåkning fra luften med helikopter eller liknende. Dette er ikke noe jeg vet. Sier ikke at det er slik, men sier bare at trådstarter kanskje ikke er så dum som enkelte skal ha det til. Dette jeg skrev over er noe jeg mener å ha hørt\lest tidligere. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En kompis av meg hadde politiet etter seg her om dagen.... det han gjorde var følgende: Hev av seg hjelmen, la høyre foten bak og over skiltet... fyrte sykkelen opp i hundre. han kjørte max 500m før politiet stoppet og følge han... vet om ikke om alle gjør det, men politiet er visst pålagt og stoppe når du kjører i over 100 og ikke har hjelm. Og et tips fra meg da: hvis du slapp unna men glemte å skjule skiltet ditt og dem kommer på døra, så sir du at du lånte den til en kompis av deg det bruker funke det også litt dårlig formulert, er kanskje en smule trøtt Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvorfor blir jeg fullstendig vettskremt når jeg leser slikt?? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Og et tips fra meg da: hvis du slapp unna men glemte å skjule skiltet ditt og dem kommer på døra, så sir du at du lånte den til en kompis av deg det bruker funke det også litt dårlig formulert, er kanskje en smule trøtt 6967966[/snapback] Kommer de ikke til å oppsøke kompisen din? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Det som er litt dumt, er at det ikke er lov til å ha trim i Norge uansett. Så hvis mopeden din har kjørt i hundre, så får du svi uansett Edit; Og når man tar av seg hjelmen, så ser jo politiet hvem det er og kan gi en beskrivelse av den som kjører. Og da sitter du like fint i det Endret 29. september 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Finner der merkelig at dem stopper å følge etter, for politiet har ingen regler å forholde seg til når det gjelder det. Politiet skal oppretholde jakten så lenge dem finner det forsvarlig. Du risikerer ditt eget liv ved å kaste hjelmen, det er ikke politiet sitt problem at du tar den avgjørelsen. Så vis jeg kjører uten hjelp på sykkel, så kan jeg gjøre hva enn jeg vil. for ingen kan følge etter meg? Politiet ville oppsøkt kameraten din. har dem skiltnr ditt, så har du et stort foklaringsproblem. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 En kompis av meg hadde politiet etter seg her om dagen.... det han gjorde var følgende: Hev av seg hjelmen, la høyre foten bak og over skiltet... fyrte sykkelen opp i hundre. han kjørte max 500m før politiet stoppet og følge han... vet om ikke om alle gjør det, men politiet er visst pålagt og stoppe når du kjører i over 100 og ikke har hjelm. Og et tips fra meg da: hvis du slapp unna men glemte å skjule skiltet ditt og dem kommer på døra, så sir du at du lånte den til en kompis av deg det bruker funke det også litt dårlig formulert, er kanskje en smule trøtt 6967966[/snapback] Ikke rart politiet stoppa, for han fyren må være totalt blokka. Ingen med vett i huet gjør noe sånt... nei, moped uten aldersgrense er tingen. Den psykiske alderen tatt utifra hvordan lærere og venners foreldre og sånt burde settes høyere... blitt kvitt en del farlige folk i trafikken da. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 har hørt folk som sier at polti ikke har låv til å jakte etter deg når du ikke har hjelm. men hvis man skal kjøre ulovlig er det bare og teipe om skiltet med svart elteip:P 6967634[/snapback] Det begynner å hope seg opp nå. Får man først politiet på nakken bør en ha trimmet moped. I tillegg prøver du å kjøre ifra politiet. Ikke nok med at skiltet er tildekt med teip - altså ugyldig, men du prøver også å kaste av deg hjelmen Kan bli en interessant bot! 6967659[/snapback] Du kan kaste hjelmen på frontruta til politibilen slik at den køyrer av veien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg