JimRamse Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Kollegaen min fikk seg en liten gave av Intel i posten her om dagen. Vi fant jo ut at vi må jo leke oss litt med den før han tar den i seriøst bruk. Siste prosessoren han klokket skikkelig var en Celeron 300A, derfor ringte han meg for å få hjelp til å tyne det vi kunne ut av Kentsfield systemet. Her er ustyret vi brukte: Intel K6700 ES (Kentsfield 2.66GHz) Kjølt med Mini Typhoon (eneste vi hadde tilgjengelig her) Intel BadAxe 2 (er nok blandt de første som får testet dette HK) Geil 2x512 PC 6700 ATi X300 Er bare CPU vi har lekt oss med, så det kommer ikke noen svimlende 3DMark resultater her. Vi har lekt oss ett par timer, å tenkte vi skulle dele erfaringen med dere. Det kjedelige er at kortet ikke vil ha FSB noe høyere enn ca 370. Litt kjedelig, men vi fikk nå tynet det litt fordet Her er litt resultater: Vi trenger bedre kjøling Benching på Williams 55" Plasma Litt Cinebench for å vise ytelsen til 4 kjerner Max vi klarte å lure oss igjennom Super PI 1M på. Er kanskje litt mer å hente på bedre luft kjøling. Vi får se hva vi finner på til uka. Nå er det på tide med en film. Hilsen Jim å William Endret 30. september 2006 av JimRamse Lenke til kommentar
Mit Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Føler jeg blir litt misunnelig her nå ja, hvor mye var det han ga for den? Gratis fra Intel? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Ja, nei Willy har vel betalt med smisk og smek for en Intel-representant såvidt jeg vet ja :!: Og det kjipe er at når oss dødelige får sjanse (om 3 mnd) til å kjøpe oss Kentsfield, vil den koste 7-8.000, klokke mye dårligere Liker dårlig disse luremus "ES" prosessorene som klokker 1Ghz på std volt og ved 30 grader under load, mens det du får i butikkene er av mye dårligere kvalitet Endret 30. september 2006 av Krapfoss Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Konge! Keep'em coming Lenke til kommentar
smy Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Skal være noen fordel med es og får prøv de nå. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 Liker dårlig disse luremus "ES" prosessorene som klokker 1Ghz på std volt og ved 30 grader under load, mens det du får i butikkene er av mye dårligere kvalitet Du bare liker de dårlig Jokke, fordi du ikke har en Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Liker dårlig disse luremus "ES" prosessorene som klokker 1Ghz på std volt og ved 30 grader under load, mens det du får i butikkene er av mye dårligere kvalitet Du bare liker de dårlig Jokke, fordi du ikke har en 6969451[/snapback] Neida, jeg liker ES-prosessorene, men å tro at de IKKE er håndplukket før de sendes ut til Anandtech, Toms Hardware osv er som å tro på nissen Hva bedre reklame kan Intel få? Men ja, jeg er selvsagt grønn av misunnelse på at Willy har fått lurt seg til en K6700 lenge før de kommer i salg. (Kommer de ikke til å koste rundt 8.000 ved lansering??). Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 2. oktober 2006 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ja, han Willy er litt av en snik. Hørte han fikk 1 Kenstfield, og 2 conroes Mvh/Evil Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2006 Måtte fjerne bilder. Kommer tilbake senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå