Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan unngå å bli arrestert av politiet

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Til dere som krever bevis på at politiet ikke alltid fungerer som det skal; Dere er klar over hvor beskyttende politiet er ovenfor hverandre?

Jeg har en venn som blei slått 3 ganger i magen av politiet fordi han ikke ville gi navnet på en annen person. Grunnen til at slikt ikke kommer ut, er fordi det var flere politifolk der, og deres ord er mer "rett" i en eventuell rettssak.

Det er da også kommet ut at politifolk har sluppet unna bøter og lignende fordi de er politi.

Mange politifolk gjør som de vil, og bruker alternative metoder hvis noen faktisk gjør noe de har lov til, men en politimann/kvinne, har noe personlig imot.

Jeg synes det er merkelige holdninger dere har hvis dere mener at ting må stå i VG eller Dagbladet for at noe skal være saklig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som krever bevis på at politiet ikke alltid fungerer som det skal; Dere er klar over hvor beskyttende politiet er ovenfor hverandre?

Jeg har en venn som blei slått 3 ganger i magen av politiet fordi han ikke ville gi navnet på en annen person. Grunnen til at slikt ikke kommer ut, er fordi det var flere politifolk der, og deres ord er mer "rett" i en eventuell rettssak.

Det er da også kommet ut at politifolk har sluppet unna bøter og lignende fordi de er politi.

Mange politifolk gjør som de vil, og bruker alternative metoder hvis noen faktisk gjør noe de har lov til, men en politimann/kvinne, har noe personlig imot.

Jeg synes det er merkelige holdninger dere har hvis dere mener at ting må stå i VG eller Dagbladet for at noe skal være saklig.

7003321[/snapback]

Kan du dokumentere noe av dette på noe vis...?

Lenke til kommentar

Her viser du altså til en hel mengde eksempler på at politiet ikke tar vare på sine egne.. og at politifolk som er råtne epler faktisk BLIR luket ut... Dette beviser altså at systemet de facto fungerer.

Endret av ulrikft
Lenke til kommentar

ulrikft: Eh, du er vel ikke helt seriøs nå?

Hvis det skal stå noe negativt om politiet i avisen, har de jo blitt tatt. Det sier seg selv.

Det jeg linket til betyr ikke at systemet fungerer, men det bekrefter det jeg har sagt hele tiden, at det faktisk er korrupt politi, noe du brånekter for.

Lenke til kommentar
ulrikft: Eh, du er vel ikke helt seriøs nå?

Hvis det skal stå noe negativt om politiet i avisen, har de jo blitt tatt. Det sier seg selv.

Det jeg linket til betyr ikke at systemet fungerer, men det bekrefter det jeg har sagt hele tiden, at det faktisk er korrupt politi, noe du brånekter for.

7007191[/snapback]

Kjære deg.. Jeg har flere ganger nå sagt at det faktisk ER råtne epler, i politiet som ellers, og de artiklene du linker til viser jo at systemet fungerer, de fanger opp korrupte og voldelige tjenestemenn og gjør noe med det. Et grunnprinsipp innen forvaltningen vår er at den skal være gjennomsiktig, noe både forvaltningsloven og offentlighetsloven sikrer, slik kan du og jeg kontrollere nærdemokratiet.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til dere som sier, "politi er noe dritt, de bare ødelegger og skader snille mennesker, som ikke har gjort noe galt"

Tenk hvor morro det hadde vært uten politi, eller myndighet! jippi, vi kan gjøre akkurat som vi vil uten å bli tatt!!

Det er idioti og klage så mye på makta her til lands

Norske fengsel, er faktisk veldig gode, de får forsvarte dagpenger der, de har god mat, bra fasiliteter, trening, bibliotek osv, ikke mange andre land som har det så fint i fengslene sine

En politimann, er ett menneske, de har sine begrensninger, terg de for mye, det får konsekvenser, har sett mere enn nok på at folk har yppa seg, og blitt tatt litt hard i, så godt til pressen og klagd

etter å ha vært i militæret og jobba tett med politiet i 1 år (delta) , så har jeg respekt for jobben de gjør.

og vil si de gjør en god jobb også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Langt mer interessant enn kjeklinga deres hadde det vært å få vite hvilke rettigheter vi faktisk har i Norge i tilsvarende situasjoner som de vi så i filmen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...