Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan unngå å bli arrestert av politiet

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville heller hatt denne i bakhodet:

:)

6969317[/snapback]

Ahaha, Chris Rock er helt rå!

Edit:

fredrikrb: Du skjønner hva jeg snakker om hvis du kommer i en slik situasjon.

Utrolig mange politifolk har en så fiendtlig holdning at halvparten ville vært for mye.

6969701[/snapback]

Min erfaring er at de som mener at politifolk er fiendtlige har en ekstremt negativ holdning til autoriteter og selv fremprovoserer problemer.

6998406[/snapback]

I så fall er din erfaring feil. Den eneste erfaring du har med politiet er vel det du har lest i avisen.

Lenke til kommentar

6969317[/snapback]

Edit:

Utrolig mange politifolk har en så fiendtlig holdning at halvparten ville vært for mye.

6969701[/snapback]

Min erfaring er at de som mener at politifolk er fiendtlige har en ekstremt negativ holdning til autoriteter og selv fremprovoserer problemer.

6998406[/snapback]

I så fall er din erfaring feil. Den eneste erfaring du har med politiet er vel det du har lest i avisen.

6998885[/snapback]

Jeg har jobbet ganske tett opp mot politiet både i militær sammenheng, som vekter, som dørvakt og som røde-korspersonell. All erfaring jeg har hatt er så å si ubetinget positiv.. Kan du greie ut om ditt brede erfaringsgrunnlag kanskje? Har du kastet stein på politiet og opplevd den påfølgende smerten slikt kan medføre? ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ei som jobber i politiet. Hun er veldig hyggelig. Ergo: alle politi er hyggelige!

6998905[/snapback]

Snakker vi induksjon med bare et resultat å gå på?

6998950[/snapback]

Neida, jeg har møtt henne flere ganger. Like hyggelig hver gang :)

Lenke til kommentar

Klarer man å oppføre seg nogenlunde normalt får man ikke bråk. Det er ikke verre enn det. Det er derimot nok av folk som av en eller annen syk grunn på død og liv skal provosere og erte opp 'overmakta' ved enhver anledning. Folk som provoserer bare for provokasjonens skyld uten å ha noen egentlig mål eller mening med det.

Bestandig patetisk å se folk stå frem i aviser og juger dem fulle med uttalelser av typen 'vi bare var helt rolige og så var politiet voldelige mot oss'. Har selv sett to slike situasjoner med egne øyne i forbindelse med demonstrasjoner der folk har sparket, slått, bitt, kastet ting på og spyttet på politiet for så i ettertid å bedyre sin uskyld og si at de var jo såååå snille og uskyldige og at politiet gikk til verks uten noe som helst grunnlag.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

6969317[/snapback]

Edit:

6969701[/snapback]

6998406[/snapback]

Da har du tydeligvis ikke vært i nærheten av Politiet der vi kommer ifra. Selvfølgelig er en del politifolk helt greie vanlige mennesker. Men mange missbruker den makten de har, særlig de yngere. Vet om mange episoder der politiet bare driver med tull å bare er ekkle mot deg. Men det er noen som vet hvordan de skal gjøre jobben hvertfall. Uten de hadde politiet bare vært en fiasko!

Lenke til kommentar

6969317[/snapback]

Edit:

6969701[/snapback]

6998406[/snapback]

Da har du tydeligvis ikke vært i nærheten av Politiet der vi kommer ifra. Selvfølgelig er en del politifolk helt greie vanlige mennesker. Men mange missbruker den makten de har, særlig de yngere. Vet om mange episoder der politiet bare driver med tull å bare er ekkle mot deg. Men det er noen som vet hvordan de skal gjøre jobben hvertfall. Uten de hadde politiet bare vært en fiasko!

6999100[/snapback]

"noen" er altså snille.. mens "mange" "missbruker" makten sin.. Kan du komme med eksempler på dette misbruket? som kan sjekkes opp...?

Lenke til kommentar

Alle dere her som sier politiet er så snille osv osv osv....

Husk en ting: politiet er mennesker, med alt det negative som følger med. Det finnes psykoer, alkoholikere, rusmisbrukere og kriminelle i politiet. Mest av alt finnes det maktmisbrukere.

Politi er en maktposisjon, og det er jo bare naturlig at mennesker med trang for å ha makt over andre søker seg til politiet.

Lenke til kommentar

Husk en ting: politiet er mennesker, med alt det negative som følger med.  Det finnes psykoer, alkoholikere, rusmisbrukere og kriminelle i politiet.  Mest av alt finnes det maktmisbrukere.

Politi er en maktposisjon, og det er jo bare naturlig at mennesker med trang for å ha makt over andre søker seg til politiet.

7000389[/snapback]

Her kommer fordommene på rekke og rad.

Selvsagt er polititjenestemenn/kvinner mennesker.. akkurat som fotballdommere og trailersjåfører, med alle gode og dårlige sider dette medfører, det er ingenting som tilsier at det er en "mest av alt finnes det maktmisbrukere"-situasjon i politiet. Tvert imot bruker politiet gjennom hele utdannelsen mye ressurser på å LUKE UT akkurat disse menneskene.

Alt jeg ser av postene dine er at du mest sannsynlig har gjort noe dumt og har måttet betale for det... noe du har bestemt deg for å ta ut på politiet resten av livet.. :)

Lenke til kommentar

Husk en ting: politiet er mennesker, med alt det negative som følger med.  Det finnes psykoer, alkoholikere, rusmisbrukere og kriminelle i politiet.  Mest av alt finnes det maktmisbrukere.

7000389[/snapback]

Selvsagt er polititjenestemenn/kvinner mennesker.. akkurat som fotballdommere og trailersjåfører, med alle gode og dårlige sider dette medfører, det er ingenting som tilsier at det er en "mest av alt finnes det maktmisbrukere"-situasjon i politiet. Tvert imot bruker politiet gjennom hele utdannelsen mye ressurser på å LUKE UT akkurat disse menneskene.

Alt jeg ser av postene dine er at du mest sannsynlig har gjort noe dumt og har måttet betale for det... noe du har bestemt deg for å ta ut på politiet resten av livet.. :)

7000412[/snapback]

Det er du som har fordommer ettersom du tror at jeg er kriminell bare fordi jeg misliker politiet.

Lenke til kommentar

Husk en ting: politiet er mennesker, med alt det negative som følger med.   Det finnes psykoer, alkoholikere, rusmisbrukere og kriminelle i politiet.   Mest av alt finnes det maktmisbrukere.

7000389[/snapback]

7000412[/snapback]

Det er du som har fordommer ettersom du tror at jeg er kriminell bare fordi jeg misliker politiet.

7000447[/snapback]

Jeg sier ikke at du er kriminell, jeg sier bare at dine innlegg lyser "jeg har hatt en uheldig episode med politiet og dømmer hele etaten av den grunn". Du har ingen bakgrunn for å uttale deg generelt om politiet, du har ingen studier å støtte deg på... alt du kommer med er ubegrunnede påstander om at alle polititjenestemenn og kvinner misbruker makten sin og generelt sett er psykopater, noe som selvsagt ikke stemmer. Litt trist i grunnen...

Lenke til kommentar

Du er vel en slik type som godtar hva som helst.

Når du ble innkalt i militæret ble du vel med frivillig. Når politiet sier at du skal gjøre ditt og datt så gjør du det uten å nøle. Når staten ber deg om å gjøre noe så godtar du det sånn helt uten videre. Når en "autoritet" snakker til deg så bøyer du deg i støvet.

Lenke til kommentar

Jeg bøyde meg hvertfall i støvet og ble operert gratis da jeg knakk ankelen for et par måneder siden. Ja dere, det finnes mange negative aspekter ved å bo i Norge.

cagali: Hva med å flytte, hvis problemet er de slemme autoritetene her til lands? Du får vel være så stor individualist du bare vil i mange småland rundt omkring, uten å bli huka av de slemme politimennene og obligatorisk militærtjeneste.

Lenke til kommentar

Når du ble innkalt i militæret ble du vel med frivillig. Når politiet sier at du skal gjøre ditt og datt så gjør du det uten å nøle.  Når staten ber deg om å gjøre noe så godtar du det sånn helt uten videre.  Når en "autoritet" snakker til deg så bøyer du deg i støvet.

7000583[/snapback]

Så hva med å flytte hvis du har så store problemer med autoriteter... hehe

Lenke til kommentar
Jeg bøyde meg hvertfall i støvet og ble operert gratis da jeg knakk ankelen for et par måneder siden. Ja dere, det finnes mange negative aspekter ved å bo i Norge.

cagali: Hva med å flytte, hvis problemet er de slemme autoritetene her til lands? Du får vel være så stor individualist du bare vil i mange småland rundt omkring, uten å bli huka av de slemme politimennene og obligatorisk militærtjeneste.

7000649[/snapback]

Ankelen din? Når skrev jeg noe negativt om leger og sykehus?

Ja det finnes en del negative aspekter ved Norge. Et av dem er staten som er så utrolig påtrengende og skal prakke på oss alle mulige latterlige lover og regler.

I Norge har du i realiteten ingen frihet, du har valget mellom å gjøre som staten sier eller å bli kastet i fengsel.

Lenke til kommentar

Når du ble innkalt i militæret ble du vel med frivillig. Når politiet sier at du skal gjøre ditt og datt så gjør du det uten å nøle.  Når staten ber deg om å gjøre noe så godtar du det sånn helt uten videre.  Når en "autoritet" snakker til deg så bøyer du deg i støvet.

7000583[/snapback]

Så hva med å flytte hvis du har så store problemer med autoriteter... hehe

7000712[/snapback]

Idiot....

Lenke til kommentar

7000389[/snapback]

Så klart, jeg glemte at det ikke er noen "naturlig" utvelgelse når idioter søker seg inn til politihøyskolen. Ikke rart det er mange psykopater og utskudd i politiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...